40-Take My daughter Back

1.8K 116 34
                                    

Taekook

.
.
.

Hari ini hari lapang. Dan jungkook hanya bawa nami ke rumah datuk dan neneknya sahaja. Tak ada apa yang hendak dia lakukan, kebiasaanya kalau hari lapang sebegini berkemungkinan jungkook akan bersenam dan juga bawa nami ke tepat hiburan.

Tapi hari ini tidak, jungkook nak jumpa taehyung dengan jeonie. Dia rindukan kekasih dan anaknya.

Tetapi di ingatkan nami tidak mahu dirinya pergi ke mana-mana agak sukar sedikit. Sejak akhir-akhir ini, nami menjadi seorang gadis yang posesif. Mungkin ini semua terjadi sejak kehadiran jeonie.

Dia berfikir bahawa jeonie akan merampas jungkook daripada nami. Tetapi jungkook rindukan jeonie.

Sehari selepas bertemu
dengan taehyung.

“Eomma appa?!”
Panggil jungkook pelan. Puan jeon yang sedang berada didapur itu datang menghampiri jungkook di bahagian ruanh tamu itu. Manakala tuan jeon telah lama berada dia atas sofa itu sambil membaca surat khabar.

“Ada Apa Jungkook?”
Katanya ibunya. Jungkook seolah sedang bercakap secara perlahan-lahan. Puan jeon dan tuan jeon pelik akan kelakuan anaknya.

“Hm, kook nak bagitahu yang taehyung dan balik korea.”
Ujar jungkook pelan.

“Apa?!!”
Terkejut Puan Jeon berserta dengan tuan jeon tak kalah terkejut.

“Kenapa tak bawak sini kookk?? Appa rindukan taehyung.”
Ujar Tuan Jeon teruja.

“Haah! Kook kenapa tak bawak dia jumpa kami. Tahukan yang eomma rindukan dia.”
Sambung puan jeon.

“Eomma Appa?! Pelankan suara sikit!”

“Eh? Kenapa pulak?”
Jawab puan jeon.

“Nami tidur kat atas, kook tak nak dia terjaga dan dengar apa yang kita cakapkan ini.” ujar jungkook lagi, kalau ye pun nami dengar apansalahnya. Lagi bagus kalau nami jumpa taehyung. Dapatlah nami satu ibu baru. Heheh! Itu apa yang ada dalam kotak fikiran Puan Jeon.

“Kenapa pulak kook! Biarlah nami tahu pun.” kata tuan jeon.

“Tak boleh! Semalam kook ada jumpa taehyung dekat rumah ibu dan ayah dia. Juga anak lelaki kook! Dan ketika itu nami dengar apa yang kami bualkan. Dan nami tak suka.”

“Apa?! Anak lelaki kamu sayang?”
Ujar puan jeon dengan nada gembira. Manakala tuan jeon bereaksi sangat bahagia. Sebelum ini jungkook pernah bagitahu yang taehyung mengandung dan tak sangka kalau bayi yang taehyung kandung telahpun dilahirkan.

“Apa lagi! Bawalah kami jumpa anak lelaki kamu jungkook” Sampuk Tuan Jeon.

“Tak boleh! Nami macam mana? Tahu tak kook jadi payah nak pujuk nami sebab itu. Lagi-lagi nami itu posesif, kook nak jumpa taehyung dan jeonie pun tak boleh. Dia punya marah bukan main.” kata jungkook lagi.

“Hm! Tapi appa nak jumpa taehyung. Appa nak mintak maaf dengan dia setelah apa yang appa buat dekat dia.” tuan jeon memandang wajah jungkook dengan sesal. Dia menyesal hancurkan hubungan jungkook dan taehyung. Kalau tak, perkara ini tak akan terjadi.

[𝐂] 𝐌𝐲 𝐒𝐰𝐞𝐞𝐭𝐲 𝐌𝐚𝐢𝐝 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now