13- I'm sorry

2.5K 156 19
                                    

Taekook/KookV

.

.

.

.

.

“Kim Taehyung?”
Suara itu bergema dan taehyung meluarkan pandanganya. Walau sedikit kabur kerana airmatanya menghalangi.

Taehyung mengelap airmatanya dan dia tak salah pandang, Jungkook yang menghampirinya perlahan-lahan. Taehyung mencemikan wajahnya.

“Hiks..hiks..hyungggg~~” Taehyung belari lalu memeluk jungkook dengan erat. Menyembamkan wajahnya pada dada bidang jungkook. Nasib baik jungkook cuba menahan beban taehyung yang makin memberat itu.

Ternyata jungkook berada didalam dukunganya. Patutlah berat. Jungkook mengeryit pelik, Taehyung menangis teruk sangat dan meraung-raung macam ada orang mati kat dalam rumah ini.

“hiks..hiks..hyungg! jahat!
tinggalkan Taetae dirumah sendirian.” Ujar taehyung samar-samar kerana suaranya agak tertutup sedikit. Tetapi masih boleh didengari oleh jungkook.

Kenapa ni?” Ujar jungkook.

“Kookie jahat! hiks..” Taehyung menumpahkan segala ruah pada baju kemeja jungkook. Habis basah dan dipenuhi dengan airmata taehyung.

“Maaf——

“Hyung jahat!”

“Kalau hyung jahat baiklah.” Jungkook menolak taehyung dengab sedikit kasar. Taehyung mengerutkan dahi kenapa jungkook perlakukan dia sebegitu. Jungkook meninggalinya dan taehyung semakin mengejar dari belakang.

“Hyung! jangan—

“Jangan ganggu aku.”

“Tapi hyung taeta—

“Bukan ke aku dah cakap
diam tak faham lagi ke—

Taehyung terdiam, Airmatanya tak lagi dapat dibendung dan dikawal. Dia ingin menumpahkan airmatanya lagi tanpa ada sisanya.

“Huwekkkk! hiks..hiks..jungkookie marah taetae lagi! huweeee!!” Taehyung meraung dengab kuat dan membuatkan jungkook menoleh dan memberikan pandangan yang tajam.

“Kim Taehyung, berhenti seperti
budak-budak. Aku muak nak layan sikap kau ni!” Ujar Jungkook seperti tertekan sedikit. Taehyung diam dan mengigit bibir bawahnya menahan tangisan. Taehyung tak boleh nak kawal tapi disebabkan jungkook dah marahnya dia terpaksa juga menahanya.

Jungkook masuk kedalam biliknya dan menghempaskan pintu itu dengan sekuat hati. Taehyung terhinjut bahu kerana terkejut.

“Jungkookie tak sayang taetae lagi.”
bisik hatinya. Dan mengelap airmata dengan hampa. Dia mahu jikalau jungkook membujuknya tetapi tidak mungkin dia terlalu menonjolkan sangat sifat kebudak-budakanya itu.

Dia berjalan menuju keruang tidur jungkook yang tertutup rapat itu. Mengetuk pintu itu, Dia ingin sekali bertemu dengan jungkook. Dia merindui lelaki itu.

Tok! Tok!

Hyung..” lirih taehyung. Tiada jawapan dari dalam dan pintu biliknya pun berkunci.

Tok! Tok!

“jungkookiee hyung..” Seru taehyung lagi, jungkook tetap tidak membuka pintu biliknya. Dia malas untuk bertemu dengan taehyung. Dia mahu berikan budak itu peringatan sedikit.

Taehyung menangis pelan. Dia menahan isakanya dengan mengigit bibir bawahnya sehingga darah segar keluar dari bibirnya. Taehyung tak lagi hirau akan darah yang mengalir itu. Dia ingin sekali meminta maaf pada jungkook. Dia mahu memeluk lelaki itu dengan erat tanpa melepaskan. Dia menyayangi jungkook.

Taehyung berbalik ke biliknya dan mengeluarkan sekeping kertas lalu menulis sedikit ayat meminta maaf untuk jungkook. Dia tak tahu apa yang harus dia lakukan. Dia memang buntuhkan jungkook.

Selesai menulis, taehyung datang kembali dihadapan pintu jungkook lalu memasukan kertas itu dilubang bawah pintu itu. Berharap kalau jungkook membawanya.

Mengelap sedikit airmatanya lalu menuju kembali ke bilik tidurnya. Dia lelah kerana menangis dan hidung dan matanya sakit kerana menangis.

Didalam tidurnya, taehyung sedikit tersengguk-sengguk kerana usai sesudah menangis.

“hiks..hiks..sorry hyung..”
Gumamnya perlahan. Lalu melelapkan matanya.

Jungkook baru sahaja mandi dan menukar pakaian tidur Pyjama. Matanya tertumpu pada kertas dihadapan pintunya itu.

Menghampiri lalu mencapainya, Dia membuka kemudian merebahkan tubuhnya diatas katil. Sambil-sambil itu dia membawa isi surat itu.

To: Jungkook hyung.
From; Taetae.

hyung.. maafkn tae, saya banyak buat salah pada hyung. Maafkan saya. Tae janji tak akan nakal lagi. Dan janji tak akan bersikap seperti budak-budak lagi. Hyung jangan marah tae lagi.. Tae takut, Jangan abaikan tae.. tae tahu tae manja tapi jangan buat macam ni.. tae takut duduk rumah sendirian. Dari pagi hinggalah malam tae tak berhenti berputus asa dan terus menunggu hyung hinggalah sekarang. Tae menunggu hyung pulang dan tae mendapatkan pelukan dari hyung yang hangat. Meredakan tangisan taetae. Bukan apa cuma tae takut kehilangan hyung.”

Taetae (~_~メ)


Jungkook melihat kearah lain berfikir bahawa dia telahpun melampau. Barulah dia tahu kenapa taehyung marah sangat denganya. Kenapa dari awal dia tak terfikir kalau taehyung itu mula berasa cemburu kerana dirinya bercumbu dengan gadis lain. Walau hanya sebatas pemuasan nafsu tidak ada yang lebih.

Dia membuka pintu mencari dimana taehyung berada. Dan menuju masuk kedalam bilik taehyung. Nampaknya taehyung tidur dengan senggukan. Matanya memang bengkak walau tidur airmatanya tetap mengalir.

Menghampiri taehyung dan membelai rambutnya pelan-pelan. Mengucup dahinya dengan lembut. Dan menghapuskan airmatanya yang terus mengalir itu.

“Uljima baby.. maafkan aku.”
ujar jungkook. Dan membaringkan tubuhnya sebelah taehyung lalu mengalurkan tanganya memeluk pinggang ramping taehyung. Menyembamkan wajahnya pada belakang badan taehyung. Menghirup auroma keanak-anakan.

Sesekali taehyung memegang loketnya dan mengucup pelan. Dia merindukan pemilik loket ini. Akhirnya jungkook tertidur bersama taehyung.

Tbc.

[𝐂] 𝐌𝐲 𝐒𝐰𝐞𝐞𝐭𝐲 𝐌𝐚𝐢𝐝 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓حيث تعيش القصص. اكتشف الآن