41-Do you still love me?

1.9K 130 36
                                    

Taekook

.
.
.
.
.






Jungkook tidak suka akan kehadiran sehun ke rumahnya. Dia tahu niat sehun ingin merampas anaknya darinya. Untuk sekian kalinya nami memang suka dengan sehun.

Mungkin kerana darah mereka mengalir bersama. Darah sehun mengalir dalam tubuh nami. Tapi apakan daya! Jungkook telah pun telanjur menyayangi Nami.

Dia tak siap untuk melepaskan anak itu. Selama 5 tahun jungkook menjaganya, memberikan segala kasih sayang walaupun terpaksa menjadi single-parent. Tapi tidaklah jadi masalah bagi jungkook.

“Jungkook?!”
Panggil ibunya. Jungkook menoleh ke arah ibunya.

“Kamu tak nak ambil taehyung dan jeonie ke?! Eomma teringin sangat nak jumpa keduanya. Eomma nak tengok cucu eomma.”ujar puan jeon. Seakan meminta simpati pada jungkook.

“Hmm.. Iya, kook nak jumpa dialah. Tapi kook tak boleh biarkan nami dengan sehun.”

“Jungkook? Sehun bukanlah manusia yang berbahaya. Dia hanyalah seorang ayah yang ingin mengambil anak perempuanya sahaja. Tidak ada yang salah jungkook. Dia cuma ingin memikul tanggungjawab yang sepatutnya ada pada dirinya. Lagipula, nami memang anak kandungnya. Kook tak boleh pisahkan seorang anak dengan ayahnya. Begitu juga jeonie, dia perlukan seorang ayah. Selama lima tahun di hidup dengan tanpa kasih sayang seorang ayah. Jeonie perlukan ayah jungkook. Dan kamulah ayahnya. Darah kamu kini mengalir dalam tubuhnya.”Kata Puan jeon panjang lebar.

“Eomma kalau kook ambil taehyung? Taehyung nak ke?! Kembali dengan kook macam dulu. Setelah apa yang kook buat keatasnya dahulu.” jelas jungkook.

“Eomma tahu, taehyung seorang yang pemaaf. Taehyung juga menunggu kamu untuk mengambilnya kembali. Dan hanya satu persoalan yang septutnya kamu jawab.”

“Kook masih cintakan taehyung?!”
Kata wanita itu. Jungkook mendiamkan diri. Tipulah kalau dia tak cintakan taehyung. Sudah lima tahun yang berlalu cinta jungkook terhadap taehyung tak pernah terpadam sehinggalah sekarang.

Tapi kesalahan dimasa lalu, membuatkan dirinya menjadi jahat disini. Sepatutnya dia berada ditempat taehyung dan rasai bagaimana menjadi seorang kim taehyung.

“Kalau kook sayang dan cintakan Taehyung. Take him back! Sebelum dia jatuh ditangan orang lain. Jika medapatkan cintanya sukar, janganlah berputus asa. Kerana sesebuah cinta seorang kim taehyung amatlah susah.”

“Buktikan kepadanya bahawa kamu berhak mendapatkanya dan berhak dicintainya semula. ”

“Beritahu satu dunia bahawa kamu mencintainya. Beritahu dunia bahawa kamu sedang jatuh cinta. Juga beritahu dunia bahawa kim taehyung hanyalah untuk jeon jungkook.”

“Itulah namanya cinta”

.
.
.
.
.
.
.
.

Ting~tong!

Taehyung menoleh kearah pintu apartmentnya. Lalu pelan dia membukakan pintu itu.

Clerk!

Terpampanglah wajah jeon jungkook dihadapan apartmentnya. Taehyung mengkagumi ketampanan jungkook. Sampai sekarang, jungkook masih lagi teguh dengan kekacakanya itu.

[𝐂] 𝐌𝐲 𝐒𝐰𝐞𝐞𝐭𝐲 𝐌𝐚𝐢𝐝 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now