Prologue

14.9K 1K 73
                                    


Yoongi menguatkan lagi radio apabila lagu wannabe nyanyian solo dari salah seorang kumpulan SNSD , Hyoyeon bergema di radion kereta polisnya. Bibirnya sekali sekala bergerak untuk menyanyikan lagu itu dan memandang ke luar tingkap membiarkan Namjoon memandu di sebelah.

"Kau rasa , budak baru tu boleh ke buat kerja dia?" Tanya Yoongi apabila tiba-tiba otaknga mengingati budak baru yang baru masuk bertugas beberapa minggu yang lalu. Dia memandang Namjoon di sebelah.

"Entah , dia nampak macam budak mentah." Yoongi mengangguk mengiyakan saja Namjoon.

"Aku taktau kenapa chief nak sangat kita tengok dia supaya bukti yang dia boleh buat kerja, nak sangat puji dia melambung. Aku tak faham betul." Bebel Yoongi sekali lagi , volume radio diperlahankan semula apabila lagu Hyoyeon tadi sudah habis.

"Eh , tu bukan kereta budak baru tu?" Namjoon terus berhentikan keretanya ke tepi secara mengejut pada jalan sunyi itu. Yoongi terus menggulingkan biji matanya apabila tindakan Namjoon membuatkan badan Yoongi terdorong sedikit ke depan.

"Dah malamlah! Jangan tegur!"

"Jangan tegur apa! Mata aku tak salah! Tu kereta budak baru tu!" Namjoon menunjuk-nunjuk kereta betul-betul di hadapan kereta mereka sekarang. Yoongi mendengus kasar.

"Jom, kita tengok."

Namjoon terus keluar dari kereta polis mereka. Dengan dalam keterpaksaan, Yoongi pun terpaksa juga keluar dari kereta tersebut untuk mengikuti Namjoon. Mata masing-masing melihat ke arah kereta polis yang merupakan kereta budak baru yang dari tadi diperkatakan mereka. Lalu, mereka berpandangan saat kereta itu bergoyang-goyang secara tiba-tiba.

"Aku dah cakap , jangan tegur. Semacam je kereta ni." Namjoon menggulingkan biji matanya. Entah apa-apa je lah , takkan juon bawa kereta malam-malam pula , dah lah tu , kereta polis pula .

Tiada satu suara pun keluar dari mulut Namjoon, dia malas nak layan kemerapuan Yoongi. Terus Namjoon menghidupkan lampu suluhnya lalu mula berjalan ke arah kereta polis tersebut untuk menyuluh , melihat siapa di dalam kereta tersebut. Yoongi juga mengekor Namjoon dari belakang.

Sehinggalah mereka berdua betul-betul berada di hadapan kereta tersebut. Namjoon menyuluh lampu menampakkan seat hadapan kereta tersebut. Terus mata Namjoon dan Yoongi membesar. Yoongi secara drastik mengeluarkan pistol dan mengacukannya, ni lah tiba masanya dia nak acukan pistol selama dia bekerja sebagai polis.

"Keluar dari kereta sekarang ! Anda berdua telah tertangkap !"

Acahlah kau Min Yoongi.

•••

[√] Suami Mithali ° kth Onde as histórias ganham vida. Descobre agora