Chapter 34

3.2K 449 55
                                    


"Selamat tengaha-- Puan ok?" Chaerin mengerutkan dahinya melihat Rachel yang jalan terhincut-hincut.

Rachel memicit sedikit kepalanya , migrain dah datang dah. Tubuhnya hampir rebah tetapi pantas saja Chaerin menangkap tubuh Rachel untuk di dudukkan pada kerusi.

"Puan , kalau sakit tak payahlah datang pejabat! Saya boleh uruskan semua. Lagipun Puan tengah mengandung, biar saya call Encik Kim ya?" Pantas Rachel menahan tangan Chaerin dari mengeluarkan telefonnya untuk menelefon Taehyung. Rachel menggelengkan kepalanya.

"Dia sibuklah , aku taknak ganggu dia kerja. Lagipun aku taknak dia risau pasal a-- akh!" Rachel memegang perutnya yang sedikit sakit. Terus Chaerin membesarkan matanya sedikit terkejut.

"Puan , mari kita pergi klinik. Lepas tu saya hantar Puan balik ke rumah ya?"

"Taknak! Aku rela mati dari terus duduk dalam rumah tu seorang diri!"

"Eh? Errr .. ok ok , kita balik rumah saya? Ok?" Rachel terus memandang ke arah Chaerin.Chaerin mula buat wajah simpati seakan memujuk Rachel. Risau pula dia tengok Si Rachel ni , nak tanya lebih-lebih takut pula.

"Ok." Jawab Rachel singkat. Terus Chaerin meletakkan tangan Rachel ke belakang bahunya untuk dipapah.

Rachel mengerus kasar. Dia paling tak suka menyusahkan orang dan meminta tolong dari orang lain.

Ini semua salah perempuan tak guna tu. Dia berharap sangat perempuan tu berambus dari rumahnya atau dia sendiri yang akan menghalau perempuan tu dengan cara apa sekali pun.

•••

"Dengar kan apa doktor cakap tadi ? Puan--"

"Its Rachel , berapa kali aku nak cakap dekat kau? Chill lah , kau dah macan kawan aku." Chaerin mengetapkan bibirnya geram. Dia masih tidak biasa untuk memanggil Rachel sebagai 'Rachel' atau kau-aku walaupun di minta Rachel sendiri.

Chaerin mengeluh kesal. Terpaksa akur juga , Rachel ni keras kepala.

"Ok.. dengar kan apa doktor cakap tadi? K-kau kena banyakkan rehat , kau kan mengandung. Kesiankan baby tu." Rachel mengeluh kesal.

Dia terus masuk ke dalam rumah Chaerin setelah pintu rumah dibukanya Chaerin tanpa menunggu pelawaan Chaerin. Tubuhnya dihenyakkan pada sofa dan disandarkan kepalanya pada sofa itu. Chaerin sudah ke dapur untuk membuat air.

"Chae , kau pandai masak tak?" Tanya Rachel tiba-tiba sambil menatap siling rumah itu. Chaerin mengerutkan dahinya namun tangan masih sibuk mengacau teh buat Rachel.

"Pandai." Jawapan singkat dari Chaerin membuatkan Rachel bangun dan berlari kecil untuk mendapatkan Chaerin yang masih berada di dapur. Chaerin membuntangkan matanya memandang Rachel pelik.

"Janganlah lari-lari , kaki tu tak baik lagi. Sekejap lagi tuam dengan air, jangan lupa." Pesan Chaerin untuk yang keberpuluh kali. Tak pesan nanti Rachel bukan reti buat sendiri nanti.

Rachel menggosokkan belakang tengkuknya beberapa kali. Arahan Chaerin tidak dijawabnya. Air teh yang telah disiapkan Chaerin hulurkan pada Rachel. Terus Rachel menyambutnya dan menghirup sedikit air teh itu sebelum kembali bersuara.

"Chae , boleh tak kalau kau ajar aku masak untuk seminggu ni? Kita tak payah ke pejabat , serahkan kerja kau pada orang lain. Sebaliknya kau dan aku kena datang sini untuk kelas memasak."

[√] Suami Mithali ° kth Where stories live. Discover now