BAB 5

27.5K 1.1K 40
                                    

"MEMANDANGKAN hari ni hari pertama sesi praktikal kamu,saya akan bawa kamu berjumpa dengan dua orang penyelia yang bertanggungjawab untuk menguruskan segala urusan kamu dalam hospital ni", kata Doktor Zura.

Aurell mengangguk perlahan dan segera membuntuti langkah Doktor Zura.Berdebar betul dia rasa apabila jejak saja kakinya dalam hospital ni.Tambahan lagi apabila dia mula memakai kot putih yang dipakai oleh semua yang bergelar doktor di sini.

Dokor Zura mengetuk pintu bilik di hadapan dan melangkah masuk ke dalamnya.Kelihatan seorang doktor wanita sedang sibuk mencatat sesuatu pada buku catatannya.Doktor wanita itu mengangkat wajah memandang figura yang sedang berdiri di hadapannya.

" Ya,Zura?" soalnya.

"Doktor,ni Aurell Latisha.Pelajar perubatan yang akan praktikal dekat sini selama tiga bulan", terang Doktor Zura.Aurell tersenyum kecil lalu menganggukkan sedikit kepalanya.

" Ohhh.. ini dia rupanya.Okey,Zura.
Awak boleh pergi",

Doktor Zura mengangguk.Sebelum dia melangkah keluar,sempat dia berbisik pada Aurell."Ini penyelia awak dekat sini.Dia yang akan menilai awak", bisiknya sebelum berlalu keluar dari bilik.

"Have a seat..Doctor Aurell ",

Aurell mengangguk dan lantas mengambil tempat dihadapan doktor wanita tersebut.

" Jadi awaklah doktor praktikal tu.Cik Aurell Latisha binti Hisyam?"

Aurell tersengih lalu mengangguk lagi.Asyik mengangguk je dah macam burung belatuk dah.

"Muda lagi awak ni ya? Baru dua puluh empat tahun dah nak jadi doktor", doktor wanita itu tersenyum lagi.Manis saja senyumannya.

"Alhamdulillah,doktor",

" By the way,saya Doktor Raihana.You can call me Doctor Hana.Saya penyelia awak dekat sini dan saya yang akan menilai praktikal awak sepanjang tiga bulan ni", kata Raihana.Aurell tersenyum.

"Saya dah pun kenal awak berdasarkan laporan awak ni.Jadi saya rasa awak boleh mulakan praktikal awak ni sekarang.Nanti Doktor Zura akan bawa awak dan kenalkan dengan staff dekat sini.Kalau ada apa-apa soalan,awak boleh tanya saya.Anyway goodluck.Jangan nak stress sangat but at the same time you have to be serious.Mulai sekarang awak akan berdepan dengan your real patient", terang Raihana panjang lebar.

" Baiklah,terima kasih Doktor Hana",

Raihana mengangguk perlahan.

TEPAT jam lapan malam,Riyadh dan pasukannya sudah mengepung sebuah gudang lama yang menjadi lokasi Tora dan konco-konconya menjalankan kegiatan haram mereka.Misi ini diketuai oleh dirinya sendiri.

Riyadh dan tujuh orang anggotanya yang lain berada dalam pasukan Alpha manakala Aizat dan lapan anggota yang lain berada dalam pasukan Bravo.Riyadh menaikkan tangannya tanda mereka perlu berhenti dari terus menapak.Dia memandang sekeliling.Keadaan kelihatan lengang.Ini bermakna suspek masih tidak menyedari kehadiran mereka.

Riyadh menunjuk ke arah kirinya.
Faham dengan maksud itu,
Pasukan Bravo yang diketuai oleh Aizat lantas bergegas bergerak ke arah yang ditunjukkan oleh Riyadh.Mereka lantas menyembunyikan diri disebalik semak yang berada di sekeliling gudang tersebut.

Setelah itu,Riyadh menunjuk pula ke arah kanannya.Dan dia lantas membuka langkah dan bergerak menghampiri pintu gudang tersebut yang terbuka sedikit diikuti oleh anggota pasukan Alpha yang lain.

Love In Silent ✔Where stories live. Discover now