BAB 28

26.4K 1K 18
                                    

LIMA belas minit berlalu,Aurell masih memandang tajam ke arah sepupu dan suaminya yang sedang menyiang ikan di sinki dapur.Dia yang sedang menghiris bawang merah di meja itu sudah berkali-kali buat muka meluat.Mana tidaknya,
Suraya ni dari tadi asyik menyendeng je dekat bahu Riyadh.Dia tahulah yang suaminya tu sado tapi tak perlulah sampai nak macam tu sekali! Riyadh ni pun satu hal jugak.Tak reti ke nak elak? Macam suka je Suraya buat macam tu dekat dia.

Isy! Ni yang boleh menjejaskan masakan dia ni!

Apa yang paling buat dia sakit hati apabila tengok Suraya yang sebenarnya tak adalah tekun sangat menyiang ikan tu.Dari tadi dia tengok masih memegang ikan yang sama saja sedangkan Riyadh sudah berekor-ekor disiang.Herh! Nampak tak kat situ niat sebenar Suraya?

"Abang ada kampung ke?"

"Tak.."

"Ohh.. Su tengokkan,badan abang ni sado betul.Mesti selalu pergi gym kan buat badan?" Suraya memerhati badan Riyadh atas dan bawah.Badan Riyadh ni memang boleh kata maskulin jugak.Bahunya lebar dan dadanya bidang.Perutnya pulak kempis saja dan apa yang paling best bila dia dapat nampak sixpack lelaki itu melalui baju yang dipakai Riyadh.

"Kadang-kadang.." Riyadh masih tekun menyiang ikan.Tadi dia nampak Aurell seorang diri di dapur jadi dia pun tolonglah isterinya menyiang ikan.Sekali datang pulak hamba Allah seorang ni yang dah meranapkan mood berdua-duaan dia dan isteri.

"Ohhh.. abang ni orang mana ya? Muka macam ada iras-iras mat salleh sikit", soal Suraya lagi.Haritu tak sempat nak kenal Riyadh lebih lagi sebab ada gangguan.Hari ni biar dia korek semua rahsia suami kepada sepupunya ni.

" Orang Selangor je",

"Ohhh.. "

"Okeylaa.. abang dah siap.Nanti lepas dah sudah siang ikan tu,basuh dengan ikan-ikan ni sekali", Riyadh menunjuk ke arah bakul yang berisi dengan beberapa ekor ikan.Suraya ni dari tadi tak habis-habis lagi siang seekor ikan.Padahal dia dah dekat empat ekor jugaklah ikan yang siap disiang.

Riyadh menuju ke arah Aurell yang sedang menghiris bawang di belakangnya.Dia duduk di hadapan gadis itu.

" Banyak lagi ke?"

"Emm.. bolehlah",

" Nak saya tolong?"

"Aduh! Aduh! Abang tolong.."

Belum sempat Aurell menjawab pertanyaan Riyadh,Suraya terlebih dahulu menjerit kesakitan.Dia dan Riyadh serentak menoleh ke arah gadis itu.Spontan Riyadh terus bangun dan mendapatkan Suraya.Buat kesekalian kali,Aurell merengus geram.Gerakan pisau di tangannya semakin laju.

Eeiii!!! Sakit pulak hati aku! Apahal laa dengan laki aku jugak kau nak menggedik? Aku tak heranlah kalau nak mengada dengan lelaki lain tapi stay away dari laki aku! He's my husband!

Semakin sakit hatinya apabila melihat Suraya yang sedang merengek manja dengan Riyadh.Boleh pulak gadis itu tersenyum sinis kepadanya.Ni memang betul-betul buat dia hilang sabarlah!

Sreet!

Riyadh terus menoleh ke belakang.
Dia memandang hairan pada Aurell yang terus keluar dari dapur sedangkan bawang di atas meja itu masih belum selesai dihiris.

"Emm.. tak ada apa tu,darah pun tak ada.Tercucuk sirip ikan tu sikit je bukannya boleh putus jari sampai nak jerit macam tu sekali", kata Riyadh dan terus pergi dari situ.Suraya memandang geram.Tak guna!

Di dalam bilik,Aurell langsung tak memandang Riyadh yang melangkah masuk ke dalam.Dia masih sibuk membelek jari telunjuknya.

" Kenapa jari tu?" soal Riyadh.Dia terus duduk di sebelah Aurell apabila melihat gadis itu sedang menekan hujung jari telunjuknya dengan muka berkerut.

Love In Silent ✔Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt