BAB 44

25.4K 921 127
                                    

AURELL mendengus geram.Dia menghenyakkan punggungnya di atas sofa di dalam rumah sewa tersebut.Ain yang sedang menikmati mi segera di sofa bertentangan terus berkerut hairan.

"Kau ni dah kenapa,Puan Aurell? Balik-balik je muka tu bukan main masam lagi.Tadi bukan ke suami kau yang hantar balik?" soal Ain yang tidak tahu menahu hal sebenar.Tapi tadi sewaktu kereta Riyadh berada di hadapan rumahnya,dia nampak jugaklah Aurell dan Riyadh seakan berbincang sesuatu di luar kereta.Entah apa yang dibincangkannya tapi nampak serius betul.

"Suamilah sangat! Suami apa macam tu kalau asyik nak marah-marah je.Ingat apa? Aku ni tak ada hati dan perasaan ke?" getus Aurell sampai tercebik-cebik bibirnya menahan rasa geram yang teramat.Tadi di One City,Riyadh terus menariknya masuk ke dalam kereta lelaki itu dan sepanjang perjalanan,memang dahsyat jugaklah perang mulut antara mereka berdua.Riyadh tu tak habis-habis nak persoalkan kenapa dia keluar dengan lelaki lain dibelakang suami sendiri.Tak faham betul laa! Takkanlah keluar dengan majikan sendiri pun tak boleh? Susah betul jadi isteri orang ni.Lagi-lagi orang itu adalah Riyadh Nadif!

"Laaa.. kenapa pulak dia marah kau?"

"Dia kata aku curanglah apalah.Padahal aku keluar dengan Encik Zakuan tu je.Mula-mula tu aku tak nak tapi sebab harini hari terakhir aku bekerja sebagai staf dia,jadi aku pun setuju je lah.Tak sangka pulak dekat mall tu aku terserempak dengan Riyadh.Terus dia tuduh aku itulah inilah",

Ain mengangguk faham."Tapi sebelum kau setuju nak keluar dengan Encik Zakuan,kau ada bagitahu suami kau dulu ke tidak?"

Aurell memandang Ain sekejap sebelum dia menggelengkan kepala."Hah? Kau tak bagitahu Riyadh?"

"Tak.. alaa perlu ke semua benda yang aku nak buat kena bagitahu dia? Lecehlah kalau macam tu.Yang dia tu pun satu,aku bukannya pegang-pegang tangan ke apa sampai dia nak marah tak tentu pasal.Haish!"

Ain menggeleng perlahan kepalanya.
Mangkuk mi segera di hadapannya dijauhkan sedikit."Ell.. ni bukan masalah semua benda kau kena bagitahu dia ke apa tau.Sekarang ni,suami kau tu Riyadh.Dia perlu tahu apa yang kau buat,kau pergi mana dan kau berkawan dengan siapa.
Bukan sebab dia nak kongkong kau ke apa,tapi sebab tanggungjawab.Kau tu tanggungjawab dia jadi kalau sesuatu jadi dekat kau,orang akan tanya dia",

Aurell menjuih bibir."Sebab tu je pun.Kalau apa-apa jadi dekat aku,cakap je lah aku yang degil sebab tak nak dengar cakap dia.Kan senang tu",

"Kau cakap senanglah,tak ada suami yang sanggup salahkan isteri dia tahu tak.Apa-apa pun dia mesti akan salahkan diri dia jugak sebab tak jaga isterinya betul-betul.Ell.. apa yang aku nampak dekat Riyadh tu sekarang ni,dia betul-betul ikhlas memperisterikan kau tau.Dia betul-betul anggap kau tu sebagai isteri dia", kata Ain.Ikhlas apa yang dikatakan.Mengikut pemerhatiannya,Riyadh benar-benar suami yang baik.

"Habis kau nak cakap aku ni tak anggap dia suami aku laa?" soal Aurell tak puas hati.Tangan disilang ke dada sambil tajam matanya memandang Ain.

"Entahlah.Kenapa kau tanya aku pulak? Tanya diri kau sendiri", kata Ain dan terus masuk ke dapur bersama mangkuk mi segeranya.Biarlah Aurell bermuhasabah diri.

Aurell menjeling siling.Malaslah nak fikir! Buang zat besi je! Tapi apa yang pasti,semua orang seakan ingin memenangkan Riyadh saja.Tak adil betul! Mentang-mentanglah lelaki itu kacak,apa yang dibuat semuanya nampak betul.Grrr..

Telefon bimbitnya dikeluarkan dari dalam beg tangan.Lama telefon bimbit tersebut dipandang sebelum dia menekan punat off padanya.Biarkan! Sekarang ni tak ada sesiapa boleh menganggu hidupnya untuk hari ini.

POM!!

Satu tembakan tepat mengenai perutnya.Riyadh jatuh terduduk sambil mengetap rahangnya kuat.Tangan kanannya menekup luka pada perutnya.
Macam mana dia boleh tak perasan ada musuh di bahagian tepi tu!

Love In Silent ✔Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz