BAB 35

23.9K 1K 17
                                    

MASUK saja ke dalam rumah,Aurell lihat dalam rumah itu gelap saja.Hanya lampu dapur yang terbuka.Keadaan di dalam rumah tu jugak sunyi sepi.Televisyen tidak dipasang.Macam tak ada orang.Tapi dia tengok ketiga-tiga kereta Riyadh masih ada di luar.Ini maksudnya lelaki itu ada dalam rumah.

Hairan dengan situasi itu,dia terus menyusun langkah ke tingkat atas.Dia tengok lampu bilik mereka terpasang tapi tatkala dia melangkah masuk ke dalam,bilik itu kosong.Aurell semakin pelik.Mana pergi suaminya?

Baru dia hendak keluar bilik untuk mencari Riyadh,dia terdengar bunyi pancuran air dari dalam bilik air yang pintunya tertutup rapat.Aurell menghela nafas lega.Ada rupanya..

Buk!

Tubuh terus dibaringkan di atas katil.
Rasa empuk tilam itu menghilangkan penatnya bekerja di cafe milik Zakuan petang tadi.Sehingga jam lapan malam baru dia dapat pulang ke rumah.Penat memang penat tapi dia pun sudah terbiasa macam ni.

Ketika kelopak matanya berkira hendak terkatup,pintu bilik air dibuka.Aurell buat tidak tahu saja.Melayan rasa mengantuknya lebih penting sekarang.Kalau boleh dia malas nak mandi dan terus tidur sampai ke esok pagi.

"Baru balik?"

Aurell membuka sebelah matanya.Dia lihat Riyadh sedang bertuala sambil bercekak pinggang memandangnya.
Aurell menelan air liur seketika.Bukan apa,rasanya ni kali pertama dia tengok Riyadh berkeadaan agak seksi sekarang ini.Tak pasal-pasal dia ternampak badan Riyadh yang tegap dan perutnya yang berotot tu.Perh.... rezeki.

"Tengok apa?" Riyadh menyoal lagi apabila melihat Aurell tidak berkalih mata memandang ke arahnya.Aku tak senonoh sangat ke?

Cepat-cepat Aurell memandang ke tempat lain.Cis! Kantoi pulak aku pamdang dia.Kau dah kenapa Ell? Mata tu jaga sikit ya? Jangan nak gatal sangat!

"Err.. pergilah pakai baju tu dulu.Nak tayang dekat siapa badan ketul-ketul macam tu?" omel Aurell sambil menutup matanya.Konon malu! Padahal tak puas tengok badan seksi suami sendiri kan?

Mendengarkan kata-kata isterinya,Riyadh tersenyum kecil lalu dia pergi ke almari pakaiannya.

"Nak tunjuk dekat siapa lagi dalam bilik ni? Awak seorang je laa.." spontan Riyadh bersuara sambil mengeluarkan baju T warna kelabu dan kain pelikat.

"Hm.. saya tak nak tengok pun kalau awak tunjuk free-free dekat saya macam tu", kata Aurell.Masih lagi menutup matanya.Tapi dia tahu Riyadh tengah pakai baju sekarang ni.

" Tapi awak dah tengok sampai tak berkelip mata tadi", sengih Riyadh sambil mengikat tali pelikatnya dengan kemas.Kemudian dia duduk di birai katil membelakangi gadis itu.

"Dah solat isyak ke belum?"

Aurell menggeleng.

"Pergi mandi lepastu ambik wudhuk sekali.Saya tunggu dekat sini.."

Aurell mengikut saja.Dia pun memang dah mengantuk ni.Lepas isyak kalau boleh dia nak terus bermaharajalela di atas katil ni.

Setelah selesai menunaikan solat,Aurell terus membuka telekungnya dan dilipat kemas dan seperti yang dirancangkan dari sebelum dia mendirikan solat,dia terus merebahkan diri di atas katil.Argh.. leganya dapat baring.

Tapi belum sempat matanya terkatup rapat,suara Riyadh membantutkan segalanya.

"Jangan nak tidur lagi.Ada benda saya nak cakap dengan awak", kata Riyadh yang sudah pun duduk di atas sofa berangkai dua yang terletak di sudut tepi bilik.

Tanpa rela,Aurell membuka mata.Dia menoleh memandang lelaki itu.Kening sebelah dinaikkan tinggi sebagai isyarat untuk lelaki itu menyambung kata.Waktu macam ni laa dia nak cakaplah apa lah.

Love In Silent ✔حيث تعيش القصص. اكتشف الآن