BAB 45

28K 1K 87
                                    

MATA dibuka perlahan-lahan.Keadaan di situ yang agak terang dengan cahaya lampu membuatkan matanya kesilauan.
Pandangan yang kabur telah semakin jelas.Aurell melihat sekelilingnya.Kawasan ini agak berbeza dari perumahan di rumahnya.Bahkan cukup berbeza.Dia seperti berada di sebuah tempat yang agak luas dan tertutup.Dia tidak dapat mengenal pasti tempat itu memandangkan hanya di kawasan dia duduk itu saja ada lampu,sebaliknya dibiarkan gelap.

Aurell menggerakkan tangannya.Namun dia gagal apabila tangan dan kakinya telah diikat.Aurell mula rasa tidak sedap hati.Puas dia memaksa otaknya untuk mengingat kembali apa sebenarnya yang telah berlaku sebelum dia sampai di tempat ini.

Masa tu aku sarung tudung dan aku keluar dari rumah sebab nak pergi buang sampah.Lepastu ada satu kereta ni berhenti depan aku,seorang lelaki kononnya nak tanya jalan.Jadi aku pun pergi dekat dengan kereta tu dan lepastu aku ditarik masuk dalam kereta.Lepastu.. aku dah tak ingat apa yang jadi.

Jap jap.. sekarang ni dia diculik ke?

Aurell terus menggerakkan tangannya apabila dia lihat ada bayang seorang lelaki yang datang menghampirinya.Dia tak nampak siapa gerangan lelaki tu tapi yang pasti lelaki itu sedang menghisap rokok sekarang ini.

"Aurell Latisha.." panggilnya.Lelaki tersebut masih belum menunjukkan mukanya.
Sengaja dia berdiri di tempat yang gelap.

"Kau.. kau siapa?" soal Aurell.Bergetar suaranya.Tipulah kalau dia kata yang dia tak takut.Dahlah kena culik lepastu dia seorang perempuan pulak tu! Tempat ni pun dia tak tahu dekat mana sekarang.Tak ada tingkap,tak ada pintu.

"Kau tak kenal aku ke?" soal lelaki itu.Rokok ditangannya dicampak ke atas lantai dan dia mendekati Aurell yang diikat di atas sebuah kerusi plastik.

Lihat saja muka lelaki yang kini betul-betul berada di hadapannya,Aurell tergamam.
Ternganga luas mulutnya.Apakah? Apa semua ni? Apa yang sedang berlaku?

"Masih tak kenal aku lagi?" soal lelaki tersebut sambil ketawa sinis.Dia mendekati Aurell lagi.Bukan selalu dia dapat duduk dekat-dekat dengan Aurell tau.
Maklumlah,bini orang kan.

"En.. encik Za.. Zakuan?" soal Aurell tak percaya.Kalau ikut logik,memang macam tak percaya tapi kalau tengok muka,
memang betul laa ini Zakuan.

Zakuan ketawa lagi."Ya.. aku.Kenapa? terkejut?"

Aurell terdiam.Sungguh dia benar-benar tak mengerti.Kenapa Zakuan berada di sini? Dan kenapa..

"Aku yang culik kau", kata-kata Zakuan telah menjawab segala pertanyaan dalam fikiran Aurell seketika tadi.Terus lelaki itu dipandang tajam.

"Kenapa kau culik aku? Apa yang aku buat pada kau?" soal Aurell yang mula sakit hati dengan perbuatan Zakuan.Tak sangka betul! Seorang lelaki yang disangka baik,yang selama ini sentiasa membantunya ternyata... herh!

"Hmm.." Zakuan menggosok dagunya.

"Silap kau cuma je,Ell.Silap kau bila kau bersetuju untuk berkahwin dengan Riyadh!"

Dahi Aurell berkerut tidak faham.

"Apa maksud kau?"

Zakuan ketawa sinis lagi."Kau nak tahu tak? Masa kau mula-mula bekerja dekat sini,aku selalu perhatikan kau.Aku selalu ambik berat pasal kau.Kalau boleh aku nak tahu segala tentang kau sebab aku sedar yang aku dah mula jatuh hati pada kau.Tapi lepas aku tahu yang kau dah nak berkahwin,aku kecewa sangat.Tapi apa yang lebih mengecewakan bila aku dapat tahu yang kau akan berkahwin dengan Riyadh! Masa tu aku rasa sakit hati.Kau boleh kahwin dengan mana-mana lelaki dalam dunia ni tapi kenapa dia!? Semua perasaan aku pada kau selama ni dah hilang.Jadi lepas dari tu,aku mendekati kau bukan sebab nak cuba ambil perhatian kau lagi.Tapi sebab aku nak musnahkan hidup lelaki tu!"

Love In Silent ✔Where stories live. Discover now