Bab 35

3.8K 183 9
                                    

(Totally sorry sis terpaksa skip bnyk part and insyaallah this will going through nicely insyaallah dan semua part yang skip tu akan dijadikan flashback)

(Also begining from this part I will use as Faqira's pov) -point's of view.

***

"It's went well too.."

"Hurt.."

Air mata yang aku paksa supaya jangan keluar akhirnya mengalir tanpa sempat dibendung. Kalau lah ada butang untuk kawal emosi memang benda alah tu satu keperluan saat ini.

Tapi yang sakainya member aku lagi buat aku sendu. Bukannya nak tenangkan aku malah lagi buat aku rasa nak melalak,meroyan dan sekian sekian. Diorang tak tahu ke member dia yang sorang ni hati senipis kertas surat khabar ?

Afiy ditepi memeluk aku dengan erat. Aku terkejut apabila terasa ada air jatuh dari atas. Pandang atas..Ekeleh dah tewas dia ni.

"No wonder lah kau tak datang hampir dua minggu. Kes turun naik mahkamah. Kau tahu tak aku rindu gila nak mati dengan kau ?! Kau tak rindu aku ke hah ?!"

Tak tahu nak gelak ke nak nangis. Sumpah demi Allah aku pun rindu kawan-kawan aku. Serabut sangat dengan masalah keluarga sampai aku sendiri lupa tentang sekolah terutama sekali kawan-kawan aku. Aku lupa tentang pelajaran. Aku lupa tentang persamaan akaun yang susah gila sangat tu. Aku lupa semua benda.

Serabut.

Ye. Selama dua minggu ni aku terlalu serabut. Dalam nak selesaikan uruskan masalah aku yang bakal jadi hak siapa. Macam-macam jadi. Dan segala yang berlaku telah pun mencipta jurang perpisahan antara aku dengan Razif.

Aku akui,

Aku dah mula hilang dia.

"Sebelum ada yang tertimbus dalam dinding tu better kau stop drama tak berbayar tu."

Wooo Rabiatul. Rasa nak tabik spring sekarang juga dekat dia. Dah lama tak tengok dia garang macam ni. Hoho my real friends come back !

"So macam mana sekarang ? Kau duduk dengan ibu kau ke mama kau ?"

Satu keluhan terlepas di bibir. Ibu jari dipicit-picit tanda turut berfikir. Satu persoalan yang sadis bunyinya. Kalau kena gilis dengan lori pun tak boleh tanding juga.

"Aku duduk dengan ibu aku. Kalau lapang balik sekolah aku singgah rumah Razif tengok mama aku dan ikut perjanjian. Setiap hari minggu aku kena bermalam kat rumah Razif."

Ye. Keputusan yang adil dan saksama. Walaupun nampak menyusahkan diri aku sendiri tapi bila terkenangkan ibu yang menjaga aku selama dalam kandungannya selama 9 bulan dan dijaga pula dengan ibu yang menjaga aku sejak kecil lagi.

Aku rela.

"Awak..Apa apa pun yang jadi please kuat okay ? Jangan pernah salahkan takdir. Jangan layan ibu-ibu awak seperti mana yang awak rasa awak layak okay ?"

"Apa-apa yang jadi,kau ada 6 pasang telinga dan mulut. Kitaorang ada bila kau perlu. Kalau tak boleh berjumpa make sure video call. Jangan pendam sorang-sorang. "

Iylia yang diam sedari tadi menepuk bahu aku perlahan."Aku tahu kat dalam tu kau tengah tahan sakit. Kau masih tak boleh terima hakikat kan ?"

Aku mengangguk lalu terus mendakap erat tubuh mereka semua. Iylia,Aisyah,Afiy,Cik Zul dan Rabiatul. Semua aku sayang. Bersyukur Ya Allah dikurniakan sahabat yang mampu berada di saat aku perlukan telinga untuk luah. Walau aku sendiri tak pasti selama mana kami akan kekal menjadi sahabat selagi belum tamat sekolah.

The Rose [ C ]Where stories live. Discover now