Bab 27

12.3K 562 142
                                    

[ Medina : Sakit ]
Wajib buka untuk menjiwai watak! Kalau tak buka saya taknak update sampai raya! Baik buka cepat. Aceh 😆

"LOUIS nak mempercepatkan majlis nikah kami sebab parents Fatin busy dengan kerja

Ουπς! Αυτή η εικόνα δεν ακολουθεί τους κανόνες περιεχομένου. Για να συνεχίσεις με την δημοσίευση, παρακαλώ αφαίρεσε την ή ανέβασε διαφορετική εικόνα.

"LOUIS nak mempercepatkan majlis nikah kami sebab parents Fatin busy dengan kerja. Majlis sanding tu rasanya tak payah buat kot. Cukup kita dahulukan yang wajib." Pernyataan itu membuatkan seisi keluarga yang sedang menjamah makan malam itu menoleh kearahnya. Termasuklah Medina. Dia menggemam bibir.

"Bila?" soal Hanif.

"Bulan depan?" Sekali lagi seisi keluarga menoleh kearah Louis. Fatin mengusap bahunya perlahan sebelum berkata.

"Awalnya. Parents I okay jelah. Diorang kata nak ambil cuti. Tak payah kot kalau kita cepatkan," bantah Fatin lembut. Louis menggeleng. Dia memegang tangan Fatin yang mengusapnya tadi.

"No, no. You kata parents you nak ke Dubai time kita nak buat majlis tu. Baik kita buat cepat. Parents you pun free bulan depan. I boleh sponsor diorang untuk fly kesini." Louis juga membalas lembut. Fatin hanya mengangguk.

"Maju nampak syarikat Louis?" soal Eira pula.

"Alhamdulillah, umi. Umi dan abi ada dapat kan duit yang Louis masukkan setiap bulan?"

"Louis, kami tak perlukan duit Louis."

"Louis nak balas jasa umi dan abi. Itu janji Louis dengan abi dan umi kan?" Louis memujuk perlahan. Medina pula lebih gemar menunduk memandang nasi didalam pinggannya. Takda selera pula tiba-tiba.

"Sempat ke kita nak buat preparations?" Hanif menyoal lagi dan lagi. Louis mengangguk yakin. Dia menoleh kearah Farhan dan Medina yang membisu menekur pinggan masing-masing.

"Sempat. Hm... Far dengan Dina ada idea tak untuk colour tema kitorang?" Farhan dan Medina seakan baru muncul dari dunia lain, terkebil-kebil memandang Louis. Farhan dan Medina saling berkongsi pandangan.

"Far tak kisah."

"Dina pun."

"Malangnya abang tak tahu nak letak warna apa. Sebabtu abang minta cadangan korang. Bagilah cadangan." Louis seakan sengaja mendesak.

"I don't know. Something grey?" Farhan malas-malas memberi idea. Dah itu sahaja warna yang terlintas dibenak fikirannya.

"Kau yang nak kahwin, kau fikirlah sendiri. Nak minta pendapat orang buat apa?" Medina pula menyindir.

"I just ask for your opinion. Kenapa nak marah-marah pula?" Balasan dari Louis membuatkan Medina mendengus kasar.

"Something white or peach or whatever. I don't care." Medina memberi cadangan lalu tangannya disilang didada. Dia menjegil tajam kearah Louis yang tersenyum sinis memandangnya.

"Okay. Louis pilih tema warna putih dan peach. Is that okay?" Louis memandang kearah Fatin. Fatin mengangguk suka. Hanif dan Eira pula hanya setuju dengan apa-apa sahaja keputusan Louis. Bukan mereka yang kena keluar duit. Eh.

✓ | 𝐂𝐈𝐍𝐓𝐀 𝐌𝐄𝐃𝐈𝐍𝐀 𝐇𝐀𝐔𝐑𝐀Όπου ζουν οι ιστορίες. Ανακάλυψε τώρα