🍁 - Bab 47

2.6K 80 5
                                    

Errysha berjalan ke arah kantin untuk berjumpa dengan Ezzati yang susah lama menunggunya. Tangannya dilambaikan kepada Ezzati tetapi langkahnya terhenti apabila ada susuk seseorang lelaki yang berbadan sasa menghalang jalannya.

Errysha memandang ke arah lelaki tersebut dengan wajah yang pelik. Harris? Apa yang Harris mahukan darinya sehingga menghalang jalannya, kaki Errysha terundur sedikit. Kemudian dia hanya senyum kepada Harris.

"Yes?" - Errysha

"Mana kakak awak?" Soal Harris

"Kakak? Ellysha?" Fikir Errysha, Ellysha lah kut. Kau ada kakak lain ke selain dia, Errysha pandang ke arah Harris dan dia senyum semula "Entah.." jawabnya selamba.

"Entah? Awak kan adik dia.. mestilah awak tahu dekat mana kakak awak. Saya nak jumpa dengan kakak awak sekarang ni, saya kena jumpa dia juga. Saya nak jumpa dia hari ni" rayu Harris

Errysha mula pelik..

"Kenapa nak kena jumpa dia macam awak ni dah nak mati? Esok harikan ada..kenapa nak kena jumpa hari ni juga.. saya memang taktahu dia ada dekat mana sekarang ni" jawab Errysha dengan jujur.

Ezzati yang memandang mereka bersembang dari tadi mula mengemas barangnya dan menuju ke arah mereka berdua. Dia mendekati Errysha dengan pantas.

"Errysha saya nak minta tolong awak boleh? Saya perlukan pertolongan awak dan saya perlukan jawapan daripada awak tentang saya dan kakak awak" - Harris

Errysha mula mengerut dahi. Ezzati dipandang dengan tanda tanya. Apa yang dia maksudkan?

"Saya tak fahamlah, Harris. Apa yang awak cuba nak sampaikan ni? Pertolongan apa yang awak maksudkan?" Soal Errysha pelik.

"Saya nak awak tolong pujuk Ellysha untuk terima saya dan saya nak awak terima hubungan saya dengan kakak awak. Sejujurnya saya memang dah lama sukakan Ellysha, kakak awak" beritahu Harris dengan terlalu jujur.

Terkejut Errysha dan Ezzati mendengarnya. Mereka saling memandang satu sama lain dengan pandangan yang terkejut. Errysha memandang kiri kanan sebelum dia mula bersuara semula.

"Apa? Awak sukakan Ellysha?"

"Yes! Saya sayangkan dia and I need your help. Please pujuk dia untuk accept my love, okay?" Pujuk Harris dengan muka penuh dengan harapan.. "Saya sayangkan dia"

Tapi malangnya aku tak berminat lelaki macam kau jadi abang ipar aku selain abang Aryan bisik hati Errysha tenang.

"Tapi.. kalau dia taknak?" Errysha hanya membalas dengan soalan

"Awak paksalah dia" senang Harris berkata "Saya betul-betul cintakan dia. Takkan awak taknak saya jadi abang ipar awak kut, saya pun ada paras rupa dan kaya, saya cinta betul dengan dia. Awak paksa dia terima saya ya" jawab Harris obses dan tak malu pun dengan kata-kata sendiri. Obses teruk ni.

"Paksa? Saya tak boleh paksa dia sebab saya bukan kakak dia, saya adik dia dan dia kakak saya. Kalau saya paksa sekali pun, bukan dia nak dengar" Errysha memberi alasan.

Harris tundukkan mukanya. Betul juga tu..

"Okey, biar saya yang pujuk dia sendiri untuk terima saya dalam hidup dia. Err.. awak boleh beritahu tak dia dekat mana sekarang ni? Saya nak jumpa dia" - Harris

"Sorry I don't know... Saya taktahu dia dekat mana sekarang. Kalau saya jumpa dia pun selalunya dekat rumah jelah sebab saya balik dengan Aydan" jawab Errysha dengan jujur.

Harris hanya menangguk faham. Dia hanya memerhatikan Errysha dan Ezzati pergi dari situ sehingga kelibat mereka hilang dari pandangannya. Harris memegang rambutnya sendiri.

Beautiful SufferingWhere stories live. Discover now