67 : Tak Cukup

162K 2.1K 132
                                    

Aku terus bangkit terduduk mendengar suara itu. Aku buka lampu meja di sisiku, dan Adam turut sama bangun membuka lampu sisinya.

"Adam! Awak buat saya terkejut! Saya ingat awak dah tidur." Aku mengurut-urut dadaku, cuba melegakan jantung yang sedang berdetak kencang.

"Awak ingat saya dah tidur, jadi awak boleh keluar rumah dengan sewenangnya tanpa memberitahu saya?" Wajah Adam kalau tak salah tekaanku, tampak sungguh berbeza; dia nampak marah. Aku mengengsot ke arahnya dan meraih tangannya.

"Awak, sorry saya tak bagitau awak. Saya bukan ke mana pun, saya cuma keluar ke McDonald dengan Sarah. Saya dah berbaik dengan dia semalam." Aku cuba buang perasaan tersinggung yang sikit bertapak di hati dengan nada yang Adam gunakan padaku malam ini, lalu cuba memujuknya.

"Awak keluar tak beritahu saya. Bila saya call, telefon awak berbunyi atas dresser tu. Kalau apa-apa terjadi pada awak, macam mana?" Adam ternyata masih sedikit marah padaku. Aku terus tunduk dan memeluknya di pinggang.

"Adam, sorrylah, saya tak ada niat nak buat awak risau. Awak cakap nak tidur awal, jadi saya keluarlah sekejap dengan Sarah. Janganlah marah." Jantungku semakin laju berdegup, tak suka berhadapan dengan Adam yang dingin begini. Airmataku mula mencucuk tapi aku tahankan.

"Macam mana kalau awak keluar rumah tak beritahu saya, rupa-rupanya sebab awak memang nak tinggalkan saya?" Soal Adam dengan suara yang lebih perlahan. Aku terus meleraikan pelukanku dan memandangnya dengan dahi berkerut.

"Apa awak merepek ni, Adam? Takkan sebab saya keluar ke McDonald dengan Sarah sekejap tadi, awak sampai fikir saya keluar rumah tak beritahu awak sebab saya nak senyap-senyap tinggalkan awak?" Bila difikirkan, kelakar juga kenyataan itu.

"We never knew." Jawab Adam dengan wajah sugul. Aku terus melepaskan keluhan dan naik duduk di ribanya. Wajahnya yang separas dengan dadaku terus aku tarik dan aku peluk Adam di belakang lehernya.

"Adam. Awak nyawa saya, tau? Kalau saya tinggalkan awak, matilah saya." Aku cuba memujuknya lagi. Hilang sudah rasa tersinggung tadi bila tahu punca sebenar Adam bermasam muka begini denganku. Perlahan-lahan, aku rasakan tangannya melingkar di belakang tubuhku; respon yang baik.

"Janji awak takkan tinggalkan saya, walau apapun terjadi?" Pinta Adam. Aku cium atas kepalanya yang wangi dengan bau syampu. "Saya janji."

Lega dengan janjiku, dia mengeratkan pelukannya dan mengelus wajahnya di dadaku. Sekali, dua kali, tiga kali— nafasku mula turun naik. Adam dongakkan wajahnya dan memandangku dengan mata yang redup. "Saya nak tuntut hadiah." Bisiknya.

"Awak nak hadiah apa?" Soalku dengan suara menggoda. Adam mengelus hidungnya di puncak dadaku, menambah ghairah yang sudah terpendam sejak semalam. "Saya nak ni." Jawab Adam, lantas menggigit manja sebelah buah dadaku. Aku ketap bibirku, cuba untuk tidak membuat bunyi yang mencurigakan, sambil tanganku merayap di kulit kepala Adam dan mengurutnya.

"Tapi, tadi ada orang tu cakap letih, nak tidur awal." Sengaja aku menduga dan tertawa kecil. Apabila Adam menggigit dadaku lagi sebelah, aku terus terdiam. "Tak boleh tidur. Rindu. Nak hadiah dulu." Jawab Adam dalam nafas yang semakin kencang.

"Okay, you may open your present now." Bisikku di telinga Adam dan terus bajuku diselak ke atas, sekali dengan braku. Mukanya terus disembamkan ke dadaku dan mulutnya penuh dengan mahkotaku. Kehangatan nafas dan basah lidahnya membangkitkan segala deria yang masih tidur. Apabila akhirnya kami bersatu malam itu, Adam menutup mulutku apabila aku mula mengeluarkan bunyi-bunyi eranganku.

"Shh, sayang, we don't wanna wake the whole family up." Bisik Adam sambil tertawa kecil. Nakal, aku gigit tapak tangannya, dan dia mendiamkanku dengan ciumannya pula. Di sebalik keletihannya, Adam masih larat menunaikan nafkah batinnya kepadaku. Sentuhannya, agresifnya, dominasinya; semua cukup menghanyutkanku.

RAW || UqashaWo Geschichten leben. Entdecke jetzt