BAB 17

8.6K 457 23
                                    

Aimin's POV

Hari ni ialah hari perlantikan pengawas muzik. Oleh sebab penubuhan muzik baru dilancarkan minggu lepas, pengetua berhasrat untuk menubuhkan juga perbadanan pengawas muzik.

Hubungan TGT dan The Fliers menjadi semakin rapat sejak kemalangan yang menimpa Khairul. Mereka sangat akrab antara satu sama lain.

Aku dan TGT yang lain berbaris di barisan kelas kami seperti biasa. Setelah pengetua memberi sedikit ucapan, dia memanggil nama beberapa orang pelajar. Mereka yang dipanggil diminta untuk berada di atas pentas.

"Aimin Natasha Bt Dato' Ahmad"

"Tengku Mariessa Bt Tengku Afnan"

"Nurin Syazwani Bt Tan Sri Shahruddin"

"Muhd Fariss Bt Ahmad Farizaini."

"Putri Alisyia Bt Dato'Syamsul"

"Tengku Syariff Bin Tengku Manan."

"Sharifah Syakilla bt Dato' Husin."

"Dan Nur Amalia Bt Dato' Kamal"

'Whatt the hell... Kenapa si Rie tu mesti ada?!' Desisku dalam hati.

Aku mengeluh kasar. Dahlah Aten tak dipanggil. Haihh.. kasihan pulak dia sorang kat sini.

Aku, Ama dan Wanie mula berjalan menuju ke pentas. Kami memandang Aten dengan wajah serba-salah. Aten hanya memandang kami sambil tersenyum tawar.

Sedang aku berjalan ke pentas, tiba-tiba bahuku dilanggar kuat menyebabkan aku terdorong ke hadapan. Aku tak dapat mengimbangi badanku. Aku memejamkan mataku rapat-rapat, menunggu masa mukanya tersembam mencium lantai simen. Namun, tak jatuh-jatuh. Aku membuka mata, membulat mataku melihat Firdaus yang memelukku.

Aku meloloskan diri darinya dan naik ke atas pentas. Berbahang mukaku, aku memandang Wanie dan Ama di sebelahku. Mereka pura-pura tak nampak adegan tadi.

'Asal dia ada kat situ?! 'Jeritku. Namun, di dalam hatinya sahaja.

"............" Pengetua berbicara. Aku dah lenguh kaki berdiri kat sini. Sekejap le kiri sekekap ke kanan.

"Baiklah... saya nak kamu semua tepuk tangan kat mereka yang berdiri atas pentas ni. Sebab... mereka terlantik sebagai pengawas muzik!!" Kata pengetua lagi.

Dewan itu dipenuhi dengan bunyi tepukan daripada warga sekolah. Walaupun mereka semua telah mengerutkan kening.

'Pengawas muzik? Ada jugak ker?' Bisikku.

"Dengan ini, saya melantik Aimin Natasha sebagai ketua pengawas muzik. Aimin sila datang ke sini, dan beri sedikit ucapan." Arah pengetua.

Aku tersentak sikit. Aku mula bergerak mendekati pengetua. BEliau menghulurkan mikrofon kepadaku. Aku menyambutnya beesama senyuman. Aku memandang ratusan pelajar yang berbaris di hadapanku.

Mereka tiba-tiba tepuk tangan dan bersorak. Terkejut beruk aku!

"Hai selamat pagi. Emm.. saya mengucapkan ribuan terima kasih
kepada tuan pengetua kerana sudi memberi peluang kepada saya untuk berucap sepatah dua kata. Actually, saya pun terkejut dengan perlantikan ni. Tapi saya just terima jelah. Dan saya jugak terkejut sebab saya dapat menyandang jawatan ketua pengawas ni. I'm speechless you know. Anyway.. Thanks to our headmaster. Thank you so much. That's all from me... Thank you."
Aku memberikan tanda hormat buat mereka sebelum kembali berlalu kepada Wanie dan Ama.

"Wehh.. macam mana ngan Aten? Kan kita berempat yang uruskan Music World ni.. apasal dia takde.?" Rungut Ama.

"Entahlah. Aku pun pening sekarang ni." Kataku.

School : World Of Musical ✔ Where stories live. Discover now