BAB 51

5.6K 375 18
                                    

Aimin's POV

Aku membuka sampul surat yang berwarna putih itu. Surat di dalamnya aku keluarkan. Kini, aku tertumpu kepada surat tersebut. Aku membuka lipatannya dan terpampang tulisan tangan di kertas itu. Aku mula membacanya..





Ke hadapan Aimin yang disayangi...

Assalamualaikum anak papa. Jika kamu telah mendapat surat ini, bermakna papa sudah tiada lagi di sini. Sebelum papa sakit, banyak perkara yang papa janjikan dengan Aimin. Ada yang sudah tertunai dan ada juga yang belum.

Aimin ingat lagi pasal perkahwinan yang papa mahukan tu? Sebenarnya papa terlalu perit untuk memikirkan berkenaan hal itu. Papa sakit sangat masa tu. Sebab tu, papa langsung tak ungkit pasal perkara ni depan Aimin. Papa harap sangat Aimin dapat tunaikan permintaan papa ni. Please ya Aimin? Ni je permintaan papa buat kali terakhir. Kahwin dengan dia ye, nak? Lagipun, dia tu anak sahabat karib papa.

Dan satu lagi, papa dah agihkan semua harta papa kat anak-anak papa semua termasuk juga mama kamu. Nanti peguam papa akan uruskan semua tu. Bagitau kat mama, kak Arin dan Alia yang papa sayang sangat kat diorang. Papa mintak maaf kat diorang sebab tak mampu jaga diorang dengan baik. Maafkan papa.

And lastly, you arranged partner is







Muhammad Faiq Firdaus bin Tan Sri Fauzan.



Setakat ni sahaja coretan papa untuk kamu, Aimin. Jaga diri elok-elok, sebab kalau apa-apa jadi, papa dah tak boleh nak tolong. ;-). Bye, Aimin. Salam sayang dari papa.





Aku meletakkan surat pemberian papa di sisi. Cecair jernih yang mengalir di pipi aku sapu perlahan.

"Why him?" Keluhku perlahan.




~~~





Keesokannya..

"Eh Aimin... Tadi Firdaus ajak pergi rumah dia, petang ni. Kakak dia nak ajar pasal cheer leading tu." Kata Arin pada waktu rehat.

Aimin hanya menganggukkan kepala.

"Okey." Balasnya sepatah. Setelah itu, dia kembali termenung.

"Weh, kau kenapa ni, Tasha? Termenung je dari tadi. Sampaikan cikgu pun tegur kau." Tegur Ama.

"Aku okay je." Balas Aimin.

Ahli TGT yang lain berpandangan sesama sendiri.

💋Secrets_sqd

Wanie
Sejak bila Tasha mula termenung ni, sbnrnya?

Arin
Maybe semalam. Sebab aku siap bergelak sakan lagi semalam. Then, Aten bagi satu surat ni kat dia. Aku terus cau dari bilik dia tu.

Aten
Hahh betullah. Sekarang, aku masih trfikir siapa yg bagi surat tu kt Tasha. Sbb surat tu surat tak rasmi.

Ama
Kita berpakat ngan bf memasing ah? Senang sikit.

Iffah
Aku on je.

Ama
Lagipun, diorang mesti berkumpul kt umh Firdaus jgk nanti kan?

School : World Of Musical ✔ Where stories live. Discover now