Chap 39

11K 798 104
                                    

"Irfan tunggu Nami!" Kanak-kanak perempuan itu berjalan dengan kakinya yang pendek mengejar abangnya yang sudah jauh ke hadapan.

Malang tidak berbau apabila kasut comelnya terpijak batu lalu terjatuhlah dia. Maka bergema lah taman permainan tu dengan tangisan dia.

"Irfaaaannn! Huwaaaa"

Sedang dia menangis,seseorang datang lalu menghulur tangan. Dia pandang wajah kanak-kanak lelaki itu dengan pandangan yang berkaca. Huluran bersambut.

"Nami! Kenapa ni?" Irfan berlari kearahnya.

"Is this your sister?" Soal budak lelaki yang menolong Nami.

"Hm yea. Thanks for helping." Balas Irfan.

Budak lelaki tersebut mengangguk sebelum berlalu. Seketika kemudian, muncul lagi dua orang lelaki berumur lebih kurang 14 tahun,12 tahun dan 9 tahun.

"Irfan kenapa Ran menangis?" Soal Iskandar,abang paling sulung.

"Tadi Irfan beli aiskrim lepastu Nami kejar.."

"Eh lutut Ran luka." Naufal tunjuk ke arah lutut Ryana yang berdarah namun taklah serious mana.

"Huwaaa!" Ryana menangis. Patutlah sakit!

Iskandar mencangkung depan Ryana. Ryana segera memeluk Iskandar dari belakang. Iskandar mendukung Ryana. Piggyback gittew. Ketiga-tiga abangnya yang lain mengekori dari belakang,kiri dan kanan.

Ketika melintasi suatu kawasan, Ryana memandang ke arah seorang budak lelaki yang sedang bermain violin. Naufal curious lalu dia pun memandang ke arah yang sama. Dia macam pernah nampak budak lelaki tu. Tapi di mana ye?

********** **********

Ryana memegang pergelangan kaki nya yang terseliuh. Basikal yang terbabas dipandang sayu. Irfan tengah belajar tu yang dia malas nak kacau jadi dia ingat nak naik basikal sekeliling taman. Tapi entah macam mana basikal yang ditunggangi hilang kawalan dan dia pun main terjun je tanpa terfikir nak tekan brek.

Tadaa! Terjatuhlah dia kat sini dari tadi. Masuk kalini dah 5 kali dia cuba bangun tapi tak boleh. Mulalah air mata nak bergenang.

"Ya!"

Dia mendongak. Muncul seorang budak lelaki namun wajahnya tak jelas dek air mata yang bertakung.

"Neo gwaenchana? I mean, are you alright?" Soal budak itu.

Ryana pandang bawah. Jangan bercakap dengan orang yang tak kenal. Air mata yang jatuh disapu. Muka budak lelaki itu dipandang sekali lagi.

Eh ini--

"I guess you cant get yourself up. Do you speak japanese? Cause I dont so I hope you understand english. Jebal." Ujarnya lagi.

Ryana diam.

"Where do you live? Somewhere around here?"

Ryana angguk. Dia tunjuk kearah sebuah rumah yang terletak tak jauh dari tempatnya jatuh.

Budak tu mengeluarkan telefon bimbitnya. "Perhaps you remember one of your brothers phone number?"

Time ni lah otak Ryana nak blank dari segala data. Dia rasa nak menangis lagi.

"Ya! Uljima-yo (dont cry). Arasso. Kha-ja (lets go)." Maka terkeluarlah accent Korea yang masih tak hilang sementelah dia baru je pindah ke Jepun sebulan yang lepas.

Let the Music PlayWhere stories live. Discover now