23 | mad

13.6K 1K 14
                                    

"Can you please stop make me cry? I'm freaking tired right now.

🌸


"Aileen! Mari makan sayang!" Laung Datin Dahlia dari dapur apabila terdengar bunyi tapak kaki yang seperti sedang turun tangga.

Roti gardenia dan satu bekas inti kaya diletakkan diatas meja makan, begitu juga dengan sekotak susu HL dan yogurt turut sama diletakkan.

Selera anak gadisnya itu selalu berubah, sekejap minum itu sekejap minum ini. Kalau tak pun suka makan honey star.

Tetapi Aileen tidak ke meja makan, dia menghempaskan punggung nya pada sofa. Stoking hitam dipakai. Datin Dahlia mengangkat kening, jarang sekali Aileen akan skip breakfast.

"Makan lah dulu sayang." Gadis itu mengangkat muka dan menggeleng lemah.

"Aileen takde selera nak makan." Jujur dia berkata. Hilang terus selera makan apabila melihat muka mama nya. Masih terkesan dengan kejadian yang terjadi semalam.

Datin Dahlia terus ke meja. Susu perisa vanilla itu dituang ke dalam gelas lalu dihulurkan kearah Aileen.

"Minum susu ni, sikit pun jadilah." Pujuk wanita itu. Risau. Macam dia tak kenal dengan anak nya itu, perut yang kosong boleh menyebabkan Aileen pengsan. Gadis itu menggeleng.

"Minum please sayang. Buat untuk mama." Aileen mendengus geram, gelas diambil lalu susu itu diteguk sampai ke titisan yang terakhir.

Walaupun susu itu terasa agak pahit di dalam tekak nya, dia gagahkan diri juga untuk habiskan. Malas hendak mendengar mama nya membebel dan memujuk nya suruh minum.

"Bagus." Aileen terus bangun, kunci kereta dicapai. Kereta di start sebelum dia duduk di tempat sebelah pemandu.

Earphones disumbat ke dalam telinga sementara menunggu Datin Dahlia mengunci pintu. Berkumandang lagu nyanyian Jung Seung Hwan bertajuk 'wind'

Perasaan nya berkelodak apabila mendengar lagu tersebut. Suara lelaki ni bila nyanyi, sedih teramat dan penuh dengan penghayatan. Aileen menutup mata apabila Datin Dahlia masuk ke dalam kereta.

Wanita itu mengusap lembut rambut anak nya sebelum fokus pada pemanduan. Kereta itu meluncur laju menuju ke Starlight High School.


__ __ __

Aileen turun dari kereta. Datin Dahlia sempat disalam tapi tidak ikhlas. Sangat tidak ikhlas. Kalau sebelum ni, mesti ada orang perhatikan dia tapi sekarang tak lagi.

Perhatian murid lain dah beralih kearah pelajar baru. Kata nya datang dari luar negara, pasangan kembar. Lelaki dan perempuan.

Baguslah, takde orang nak sibuk kacau life aku lagi.

Bahagia rasanya. Kelas 4 Violet dituju. Gadis itu melihat ke dalam. Rata-rata pelajar semua dah sampai sebab sekarang dah agak lewat. Penolong Ketua Pengawas datang lambat? Awesome!

Kerusi ditarik lalu dia duduk. Aileen hanya tersenyum kelat melihat kerusi di sebelahnya kosong.

Hilang lagi Nana ni, ramai betul orang perlukan bakat kau tu.

"Leen kenapa aku call tak jawab? Message pun tak reply." Satu suara menyapa gegendang telinga Aileen.

"None of your business." Dingin gadis itu menjawab. Berubah riak muka Syameer dibuatnya.

his little princess | √ Where stories live. Discover now