34 | fiance

13.6K 899 21
                                    

"Dear heart, please stop getting involved in everything. You job is to pump blood. That's it."

🌸


Aileen terpisat-pisat bangun, kepala nya terasa amat pening sekali. Nilah akibatnya bila tidur petang. Iphone 6 nya dicapai.

10 missed calls and 5 message from prince.

Apa yang penting sangat sampai call banyak kali ni? Message dari Syameer itu dibuka lalu dibaca.

Princess! This is the day.

Jangan lupa janji kita malam ni.

Pakai lawa-lawa tau, this is a special day you know?

Saya ambik awak pukul 9.00

Bersiap cepat sikit tau!

Ha bersiap? Nak pergi mana? Gadis itu baru perasan yang sekarang ni bilik dia nya tengah bersepah. Baju di merata-rata tempat, jangan lupa juga dengan kasut-kasut yang berselerak.

Akibat dia yang sebenarnya tadi mencari pakaian yang hendak dipakai. Lepas baca message Syameer baru dia teringat yang dia ada date dengan jejaka itu!

Dan sekarang dah pukul lapan malam. Gila woii. Bersiap mesti lama. Baju pon tak jumpa lagi. Kelam kabut gadis itu mengemas lalu merempuh masuk ke dalam tandas.

Tiga puluh minit kemudian dia keluar, meja solek menjadi tempat nya untuk mengeringkan rambut. Lagu kill em with kindness nyanyian Selena Gomez dipasang. Biar ada feeding sikit.

Pengering rambut dipasang dan bermulalah sesi menyanyi tak tentu pasal dengan rambut terawang-awang. Gadis itu sempat merakam video lalu dihantar ke story instagram.

Aileen menyikat rambut nya yang mulai panjang dengan amat rapi. Sempat dia posing-posing di depan cermin bagi melihat rupa nya apabila memakai dress putih berenda itu.

Sangat cute dan simple! Disebabkan saiz nya yang kecil, dia muat untuk memakai baju kanak-kanak. Yang special nya, baju kanak-kanak design dia makin lawa. So itu satu benefit buat dia.

Minyak wangi Victoria Secret disembur sedikit. Aileen menjeling kearah jam di dinding. Bagus dia bersiap tepat-tepat pukul sembilan. Beg tangan nya diambil sebelum gadis itu melangkah turun.

"Mama, Syameer dah sampai ke?" Tanya dia ketika turun ke ruang tamu.

"Belum lagi sayang, kejap lagi sampai lah tu." Muncung mulut Aileen dibuatnya.

Dia yang ngada-ngada nak keluar malam, dia yang lambat. Apalah. Ni tak suka ni, baik tidur kat rumah lagi baguslah. Tapi kita dah kalah pertaruhan, nak buat macam mana?

"Comelnya anak mama ni." Ujar Datin Dahlia lalu mencubit pipi gebu Aileen hingga menyebabkan anak nya itu terjerit kecil akibat cubitan itu terlalu kuat.

"Papa mesti happy tengok kamu sekarang ni. Membesar dengan baik dan makin hari makin comel." Sebak Aileen mendengarnya.

"Ya, papa mesti happy." Gadis itu tersenyum manis sambil memikirkan pasal Dato Syed.

Pon! Pon! Kedengaran bunyi hon ditekan beberapa kali dari arah luar pagar. Terus Aileen keluar diikuti Datin Dahlia.

"Assalammualaikum auntie." Tangan auntie nya itu disalam dengan penuh hormat. Nak jemput anak gadis pergi dating mestilah bersopan santun.

Gulp! Tergugat iman apabila tengok rupa Syameer sekarang ni. Baju kemeja putih, seluar hitam. Tidak lupa juga dengan jam tangan hitam yang Syameer pakai di pergelangan tangan kiri.

his little princess | √ Where stories live. Discover now