58 | psycho

11K 809 87
                                    

"No pain, no gain."

🌸


Seminggu yang tinggal untuk mereka, telahpun dirancang untuk digunakan dengan sebaik mungkin bagi melepaskan diri daripada rumah yang serupa macam penjara ini.

Aileen duduk di kerusi berhadapan dengan pintu sliding door itu sambil memandang padang hijau yang terbentang di luar.

Hanya ini satu-satu sajalah sumber sinaran cahaya matahari yang paling banyak di dalam rumah ini.

Yang lain dipagari dengan palang-palang besi, cahaya hanya mampu mencelah-celah sedikit. Pintu sliding door itu juga dikunci.

Kenapa tak pecahkan je pintu tu and lari keluar? Takde guna nya pun. Dari dalam rumah pun dia boleh lihat tembok besar yang dibina mengelilingi rumah tersebut.

Jadi duduk sahaja lah di dalam rumah dan menunggu apa sahaja rancangan yang telah diaturkan. Air mata yang mengalir perlahan diseka.

Meja dihadapan nya bergegar sedikit apabila dua buah cawan diletakkan di atas nya.

"Hey, why are you crying sayang?" Ujar Syameer seraya mengambil tempat di kerusi bersebelahan dengan Aileen. Kerusi yang diduduki oleh gadis itu dipusing menghadap ke arah nya.

"I miss home. I miss mama. The last time I saw her, she is bleeding with a dazzling red blood! Mama okay tak? Tu je yang saya nak tahu sekarang ni." Makin kuat tangisan nya.

Imej Datin Dahlia yang terkulai lemah bersandarkan sofa kembali terlayar dalam fikiran nya. Dia berharap agar mama nya itu berada dalam keadaan selamat.

Terus tubuh kecil itu ditarik masuk ke dalam pelukan Syameer. Jejaka itu tak mampu untuk membalas apa-apa.

Dia sendiri tahu orang telah mencederakan mama isteri nya sendiri adalah diri nya.

Orang yang telah menyeksa serta memukul Aileen ialah diri nya. Dan bagi nya takde apa yang mampu untuk menebus kesalahan nya yang satu ini.

Namun semua ni bukan lah kesalahan dia pada mula nya, hidup sebagai Qayyum Haikal yang dingin dan kejam bukan lah kehendak nya.

"Feeling better now?" Selepas beberapa minit baru lah tangisan nya reda.

Gadis itu mengangguk lalu dengan selamba nya meneguk dua cawan berisi air fresh orange dari kotak, masuk ke dalam mulut nya.

Membulat mata Syameer melihat Aileen terus sahaja menghabiskan air tersebut, termasuk juga dengan air nya.

"Yes, thank you." Balas nya. Senyuman manis dipamerkan.

Sejak akhir-akhir ni dia selalu sahaja menangis sampaikan air pun kurang dalam badan dan sentiasa haus. Dahlah rutin muntah nya selalu datang tanpa dijangka.

"Yah! That's my juice!" Pipi Aileen dicubit kuat.

Penat dia menuang air ke dalam cawan, tak sempat minum pun lagi. At the end, isteri dia yang comel ni jugak minum.

"Your juice is mine too! Bye, I want to watch korean drama." Mencicit gadis itu lari ke ruang tamu. Punggung dihempaskan ke sofa empuk itu dan kaki naik ke atas meja.

The perfect way to watch television for sure. Syameer turut mengambil tempat di sebelah Aileen. Channel 393 ditekan.

Yay! Suspicious Partner, Ji Wook Handsome!

Kadang-kadang gadis itu akan tersenyum-senyum sendiri sampaikan ke telinga senyuman nya melebar. Muka juga bertukar merah apabila melihat adegan yang terlampau sweet.

his little princess | √ Where stories live. Discover now