Part Nine

4.9K 189 2
                                    

Akhirnya habis juga peperiksaan yang peh susahnya nak meletup this head. Bahu aku terasa ditepuk lalu aku melihat siapa geranannya. Member FB yang pain rupanya.

"Weh celebrate jom sempena exam berlalu" semangatnya lepas exam tapi sebelum exam dah serupa orang nazak.

"Kepala bana engkau nak sambut bagai." Cubitan ketam jadian Lina beroperasi atas lengan Asniza. Teriak serupa kuntilanak tertelan mikrofon.

"Jomlah aku pun jarang dah shopping kat Mid Valley sana." Semua angguk jer.

"Esok jam 11.00 berkumpul kat secret recipe" Mereka bergegas kembali ke rumah. Semua kenderaan mulai meninggalkan kawasan sekolah.

👻👻👻👻👻👻

FlowerGirls Pov

Semua dah sampai kecuali Ariana. Menunggu dia pun dah nak berjanggut. Sejak bila perempuan boleh berjanggut?. Kaki mula bergerak ke tempat lepak. Apatah lagi kalau bukan Secret Recipe.

Akhirnya sampai juga dia walaupun kepenatan. "Weh sorry lambat beb" Ariana mengelap peluhnya. Dah serupa larian 1000km penatnya.

"Memang kalau kau Queen of late" Lina buat muka menyampah. Dahlah lambat buat² tak bersalah lagi.

"Sorry sangat² weh serius jem habis jalan tadi" ceh alasan clients sangat. Kalau tak pandai cover tu janganlah.

"Malam ini pergi Queens Castle ada hal mustahak nak dibincangkan" arah Ariana. Semua serius mendengar. Kalau bab menyiasat atau menburu bagai mereka dah mahir.

Queens Castle merupakan tempat persembunyian mereka. Segala benda memburu atau menyiasat dijalankan disana. Tempatnya juga boleh dikatakanya orang ramai sebagai port keras. Tiada yang berani menjejak kaki kesana disebabkan khabar angin tentang penunggu. Didalam Queens Castle terdapat 5 bilik tidur, 3 tandas, dapur, ruang tamu, bilik siasatan, bilik dokumen, bilik CCTV, bilik komputer dan lain². Segala keperluan lengkap teratur oleh mereka.

Memang cause mereka adalah kebangaan Spy School Empire dan mereka merangkap sebagai leader disana. Spy School Empire Academy dibina pads tahun 1998 oleh keturunan diraja Percy. Ariana merupakan keturunan Percy yang kelapan.

Setiap keturunan wajib menyertai Spy School Empire Academy. Sekolahnya juga terletak di pertapakan private milik keluarga Percy Andrew. Sekolah Glory St Andrew high School juga milik dua keluarga iaitu keluarga Percy dan Keluarga St Mary. Qaisara ialah keturunan St Mary ke10.

Bagi Ariana kegiatan gelap ini dah menjadi routine sejak dia umur 12 tahun. Dia membesar di London dan akhirnya berpindah ke Malaysia pada umur 13 tahun. Sejak itu dia membesar bersama² member FlowerGirls yang lain. Sebalik nama FlowerGirls itu ada maksud yang tersirat. Misalnya Flower merupakan benda yang menarik perhatian tetapi kadang² terdapat duri yang menyakitkan.

Boleh dikatakan semua private school mengenal mereka tapi tidak dark side mereka. Sekali mereka dikacau selamanya hidup tidak aman. Itu prinsip mereka. Namun segala kegiatan tu jarang dilakukan sejak mereka masuk 16 to be. Queens Castle pun jarang dilawat hanya sekali setahun. Itupun sekadar mengemas apa yang patut.

Namun selepas sikap Ariana yang lama kembali. Mereka mula menjadi serius dan dingin. Yalah mereka tu FlowerGirls and aka Devil Killer Girls. Itu nama mereka yang dikenal oleh ahli gelap seperti pembunuh, pengodam, jual barang haram dan lain².

❤❤❤❤❤❤

👑Queens Castle👑

Persekitaran berhabuk dan kotor. Bau hanyir menyapa hidung mereka. Bagai sarang labah² berkampung di rumah itu. Aihh nampaknya gotong royong di rumah megah bak istana lah jawapannya. #sisredho

"Aku nak kita berpecah mengemas rumah ini. Aku dan Aleeya tingkat bawah. Lina dan Asniza tingkat atas. Lepas tu kita sama² kemas kat halaman pulak" arah Ariana. Semua pun bergegas mengemas rumah itu

(Author skip jerlah part gotong royong tu. Penat tangan nak tulis panjang²)

Selesai sahaja mengemas. Semua naik ke bilik masing². Badan melekit dengan peluh ew busuk lagi tu siapalah suka busuk² ni bagai. Selesai mandi dan menunaikan solat mereka bergegas berkumpul kat bilik mesyuarat.

"Baiklah misi kita kali ini ialah menyiasat tentang kumpulan GucciLadies. Aku merasakan yang mereka bercadang nak jatuhkan kita. Aku dapat tahu yang Qaisara ada bersubahat dengan si Joe. Aku tak pasti apa yang dirancang but aku tak sedap hati. So aku nak hentikan sebelum mereka bertindak. Do as like we always being before. And do forget Lina hacked all our school document about GucciLadies and report to me. I don't anything being know by FireBoys or somebody. Did you understand?" Member FlowerGirls yang lain mengangguk.

"Aku nak Aleeya pasang CCTV kat seluruh tempat lepat GucciLadies, tandas perempuan, blok belakang B, dan Kantin. Pastikan semua teratur dan kemas. Jangan sampai ada yang curiga" arah Ariana kepada Aleeya. Aleeya memang mahir dalam bab pemasangan CCTV dan tak kurang hebat dalam bab merancang dengan memburu.

"Kau pulak Asniza. Aku nak kau perhatikan setiap gerak gerik mereka. Jika ada yang mencurigakan beritahu aku." Asniza angguk.

"Ok dismiss" semua keluar dari bilik mesyuarat. Ada yang buat hal sendiri, ada nonton TV, ada juga yang menyiram bunga dan lain². Perut mula memainkan peranan berkoncang minta diisi. Tup² buka peti sejuk kosong. Terpaksa membeli barang dapur.

Aku mencorakkan langkah ke bilik Lina dan Asniza. Nampaknya mereka memain PSV vita milik mereka. "Gais barang dapur dah habis aku nak korang pergi beli sekarang" sengaja dia tekan perkataan SEKARANG. Kalau tak tunggu berjanggut lah jawapannya.

Terkepoh² menukar pakaian ke market. Sampai tudung kusut pun tak dihiraukan. Nampaknya mama Ariana dah kembali.

Tbc

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅Where stories live. Discover now