Part 27

2.9K 94 0
                                    

Tangan ku direntap hingga ke hujung parking lot bawah tanah. Perlahan-lahan dia membuka mask yang menghalang muka kacaknya itu.

"Apa awak buat ini" amarah ku. Dahlah datang-datang terus mengheret orang enath jauh sangat dari kereta ini.

"I miss you baby" kata Irfan. Eww serius aku nak muntah sekarang cuma tak bertempat. Aku memeluk tubuh sengaja tanda tak cair pun dengan kata-kata manis oleh BUAYA DARAT.

"Sorry aku tak rindu kau pun langsung. Jangan pikir aku nak maafkan apa yang telah kau buat dekat Isya. Tak sangka yang manusia yang selama ini aku cari rupa-rupanya depan mata aku" ujar ku dingin.

"Saya minta maaf sayang. Memang saya bodoh sangat mempermainkan perasaan wanita. Tapi semua manusia berhakkan peluang kedua. Termasuk saya Ariana." terangnya ikhlas.

"Aku tahu kalau aku beri kau peluang pun pasti kau akan rugikan peluang itu. Cukuplah apa yang berlaku dahulu menjadi pengajaran bagi aku. Dahlah malas aku nak layan kau better aku blah" aku pun sengaja langgar bahunya lalu berlari anak ke kereta aku itu.

'Aku akan pastikan kau akan jatuh cinta dengan aku' desis Irfan

💕💕💕

Pintu kereta aku buka selepas menekan punat kunci kereta ku itu. Dengan lafaz bismillah aku memulaikan perjalan kembali ke rumah.

Kasut padora white gold tu aku buka lalu menyusunnya kembali ke rak kasut. Kunci kereta aku gantung di pengantungan atas rak kasut.

Beg dan barang-barang yang aku beli ku jinjing ke bilik tidur. Pintu bilik diketuk dan dibuka daripada luar. Asniza yang berbaju pijama mickey mouse duduk dihujung katil sambil memandang kearah ku yang tengah penat serabut.

"Kau ok tak Ariana. Aku nak macam lain kau sejak dua menjak ni. Aku risaulah. Mind to share with me?" aku mengeleng.

Asniza membalasnya dengan angguk lalu keluar dari bilik ku. Tuala aku ambil lalu mengatur langkah ke tandas. Selesai memakai pakaian tidur aku terus mencapai iphone ku.

10 missed calls by Irfan

25 message by Irfan

Aku malas nak ambil tahu terus buka instagram. Instagram artis-artis hollywood aku usha. Well stalker. Banyak juga video lucu di insta yang mencuit hati aku yang murung ini.

Elok sahaja aku stalk ig idol aku syxmhm (ig author. Follow yer. Insyaallah follow back). Tiba-tiba panggilan dari Irfan masuk. Aku pun malas nak layan terus reject call.

Aku pun post gambar-gambar selfie dengan caption hotstuff punya. Iphone aku tutup lalu meletakkannya di atas meja sebelah tilam. Lampu bilik aku padamkan dan menarik selimut hingga mencecah paras dada. Berharap esok lebih baik daripada hari ini.

🔥🔥🔥

Dengan tak rela hati dipaksa bangun oleh Lina dan Aleeya aku terpaksa mengambil tuala yang disidai lalu membersihkan diri.

Baju uniform yang elok digosokkan oleh Aleeya tergantung di almari aku pasangkan di badan ku. Perfemu Victoria Secret yang kerap aku guna disapukan ke seluruh badan.

Kasut aku kenakkan di kaki lalu mencapai kunci kereta Mini Cooper warna blackpink ku. Semuanya dah pergi ke sekolah meninggalkan aku yang lewat ini.

Kereta aku luncurkan keluar dari perkarangan rumah kami. Nasib tepat pada waktu aku sampai di sekolah. Kelihatan Irfan dan FireBoys aku buat tak endah je. Lalu dengan rileks ke 'tempat' duduk FLOWERGIRLS.

"Weh pehal kau tak rapat dengan Irfan. Biasanya berkepit macam tak boleh lepas je" pedas ujar Aleeya

"Aku dah tahu yang dia sebenarnya lelaki yang hancurkan perasaan Isya. So that why I break with him" kata ku.

"Takkan disebabkan itu kau sanggup clash dengan dia. Setiap manusia patut mendapat peluang kedua Ariana. Biarlah yang lalu berlalu. Usha dikenang. Mana tahu dia dah berubah sekarang. Jangan kau pula yang menyesal di kemudian hari" bebel Asniza

Aku pun menyetujui apa yang dikatakan Asniza. Mungkin aku ini terlalu mengikut perasaan atau ego semata-mata. Mungkin ada hikmah untuk aku maafkan Irfan.

Perlahan-lahan aku angguk lalu berdiri kearah Irfan yang seperti stress. Tangannya aku raih lalu membawanya ke tempat yang agak privasi untuk kami.

"Irfan aku rasa aku perlu maafkan kau. Maybe yang tu tak perlu aku kenang. Tapi ingat ini merupakan last change untuk kau. Kalau kau buat lagi aku kecewa. Percayalah, aku akan hilang dari hidup kau" ujar ku.

Dia yang tadinya murung terus riang happy sangat. Nak jer dia teriak satu dunia tentang perasaan dia terhadap Ariana. Tubuh ku dipeluk erat.

"Thank you sayang sebab dah maafkan saya. Trust me you are the only sunshine to me. Saya pastikan awak takkan kecewa lagi dengan saya. I love you" bisiknya. Cukup tiga perkataan itu sudah buat hati ku berbunga-bunga

"So?" soal ku agak kekok.

"Let's dinner tonight at 7 o'clock. Saya akan jemput awak. Jangan lupa pakai baju yang cantik-cantik malam ini. Klah bai sayang. I love you so much"

"I love you too" balasku lalu kembali ke kantin.

"Jadi macam mana?" itu soalan pertama yang keluar dari mulut Lina.

"Aku dah maafkan dia dan getback. Dan paling mengejutkan dia luahkan kata keramat tu. Dia ajak aku dinner malam ini." kata ku dengan penuh teruja.

"Biar aku yang jadi designer khas kau malam ini. Jomlah shopping aku pun kebuluran baju baru ini" ujar Lina yang tak bertapis tu.

"Omg. Aku pun dah seminggu tak shopping memang nak lah. Giler kau peluang dibuang sia-sia" seloroh Asniza. Kami ketawa riang sambil berjalan kembali ke kelas.

Sempat Irfan memberi aku senyuman manisnya plus kenyit mata semasa kami lewat hadapan mereka. Dalam hati hanya Allah yang tahu perasaan ini.

Dalam diam aku kerap angaukan Irfan. Entahlah seperti gila bayang pun ada juga. Tapi aku masih ragu-ragu akan kepercayaan Irfan. Takut akan memori lalu kembali terjadi.

"Eleh rindu cik abang lah tu sampai tersenyum hingga ke hujung telinga aku tengok. Jangan gelojoh nanti lepas kahwin tu lepaskanlah rindu kau tu puas-puas" sakat Aleeya. Aku oun cubut ketam panahan berapi ke di lengannya.

Mengosok menghilangkan kesakitanlah dia. Tulah sakat lagi aku. Memang tak hilang sebulanlah tu kesan biru cubit itu.

"Sakat lagi aku memang terajang kau kena" ugut ku. Dia kecut perut takut lalu mengangkat tangan tanda mengalah. Tulah baru takut aku kerjakan.

Tanpa sedar dari jauh empat orang kuntilanak yang mahu hancurkan kami Flowergirls itu memerhatikan gerak-gerik kami.

'Hancurlah kau kali ini Ariana. Kau tunggu' desisnya dengan diikuti ketawa jahat.

TBC

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅حيث تعيش القصص. اكتشف الآن