Part 53

2.1K 87 3
                                    

~Flashback~
2 tahun lalu

Sekolah yang aku anggapkan sebagai neraka bagi manusia yang lemah seperti aku. Setiap hari ada sahaja masalah yang menimpah. Namun hati kenalah kental menghadapi.

Sudah menjadi kerja seharian aku di sekolah sebagai hamba adbi bagi Geng yang dahulu dipandang tinggi dan digeruni. Siapa lagi kalau bukan GucciLadies. Sakit hati ini mendengar cacian dan makian hanya Tuhan yang tahu.

Hanya di taman kecil belakang sekolah menjadi tempat aku melepaskan tangisan. Suatu hari, aku menangis teruk dari hari sebelum. Habis basah kuyup badan ku akibat dibuli dan dimalukan hadapan orang ramai. Baju yang tadinya putih bertukar merah. Bau air bandung masih melekat ditubuh.

Menatap langit dan berdoa seakan mengharapkan Tuhan menghantarkan malaikat untuk melindungi ku. Datang seorang jejaka tampan dengan menggenggam sapu tangan di tangan kanan. Aku cuba senyum nipis kepadanya. Tahap malu hanya Tuhan yang tahu.

"Kenapa awak menangis?" Soal dia. Tangan sasa itu mula membetulkan cermin mata besar ku yang senget. Debar di hati semakin kuat. Hensem sangat.

Mata perfect, bulu mata perfect, kening perfect, hidung perfect, dan bibir merah perfect. Semua perfect bagi aku.

"Saya tanya bukan suruh awak scan muka saya" kata dia. Aku seakan terbangun dari dongeng terus mengalihkan pandangan. Muka dah sebijik macam tomato segar dari ladang.

"Nothing" aku terus senyum kepadanya. Dia membalas senyum itu lebih menawan. Hati please jangan laju sangat. Indahnya ciptaan mu Ya Allah.

"Ohh. Saya Farhan, awak?" Soal Farhan. Teragak agak aku membalas pandangan yang hanya aku dapat merasai. Jangan Ariana, Zina Mata. Aku terus memalingkan wajah sekali lagi.

"Saya Ariana" kata aku. Dia senyum manis sebelum memberi ku sapu tangan putih dari tangannya. Aku menyambut lalu mengesat air mata yang masih tersisa.

"Thanks Farhan" tulus dari hati aku ucapkan. Alahai kenapa dia suka sangat buat aku sakit jantung ni. Senyuman itu buat aku memasang angan angan yang mungkin tak kesampaian.

"You welcome beautie. Well, nampaknya sekarang saya kena pergi. Next time kita jumpa lagi ok. Bye sayang" dia berdiri lalu bergerak kearah sekumpulan murid yang berbaris dihadapan bas besar berdekatan pagar sekolah.

Mungkin dia dari sekolah lain. Sapu tangan itu aku pandang sekilas. Tulisan benang 'Tengku Farhan Afiq' elok disebut. Rasa berbunga bunga di laman hati. Saya akan tunggu awak Farhan.

Lamunan aku terhenti apabila Lina mengetuk pintu bilik ku. "Masuklah, tak terkunci pun" jerit ku. Dia membuka lalu menutupnya kembali. Duduk Lina disebelah hujung katil.

"Ariana siapa tadi kat Shopping Kompleks tu?" Terus menyoal kawan aku seorang ni. Takde nak tanya khabar kawan dia ni.

"Ok nama dia Farhan" kata aku. Lina mengangguk faham.

"Ohh, Farhan ex psycho kau tu" kata Lina. Aku pula yang mengangguk. Ya dulunya dia gila dengan aku sebab aku minta putus dengan dia. Salah dia juga yang curang kat belakang aku.

"Bukannya dia dah pindah kat Aussie ke? Kenapa dia kat sini?" Soal Lina.

"Entahlah" jawab ku. Lina seakan yang faham aku taknak ambil kesah tentang mamat tak guna tu mengangguk kepala.

Lina pun keluar dengan snack aku yang dia rompak di meja. Dahlah tu snack kegemaran aku. OREO AKUU.

---SKIP---

Pagi nan indah aku mulakan dengan senaman ringkas yang setiap hari aku lakukan sebelum mandi. Selesai bersiap ke sekolah aku terus memasangkan kasut ku. Tidak lupa juga mengambil kunci kereta.

Sesampai di parking khas aku terus meletakkan kereta di bahagian hujung. Malas nak letak dekat pagar. Banyak mata mata yang memerhati. Dah lumrah bagi aku jadi tumpuan, sejak aku nerd lagi.

Earphone aku ambil di beg lalu memasang lagu kegemaran di ipod mini pink ku. Lagu favourite aku, Spirit Animal by Jessi. Sungguh mengena dengan style brutal pretty aku.

Hari ini kelas kami akan ada kelas sukan. So aku menyediakan memang baju sukan sekolah. Bilik yang agak lama aku tak kunjungi itu. Nasib aku dah suruh maid sekolah bersihkan memang.

Queen Port. Tempat lepak Queen atau FlowerGirls. Semua serba ada dalam bilik besar yang disediakan khas oleh pengetua itu. Tv pun serupa screen pawagam.

Aku membuka kunci lalu memusingkan tombol pintu hitam pink itu. Sememangnya hitam pink itu lambang stylish kami.

Beg aku terus letakkan di sofa single berdekatan pintu masuk. Locker bertanda nama ku aku buka lalu mengeluarkan baju sukan ku dari dalam locker.

Selesai semua aku keluar balik ke kelas selepas mengunci kembali pintu Queen Port. Di kelas aku hanya dia terus ke tempat duduk. Qaisara masih di hadir?. Well, tak sangka rupanya masih tak mahu mengaku kalah lagi.

"Wehh aku nak cakap dengan kau" kata Qaisara menarik tangan aku keluar kelas. Namun kudrat aku lebih kuat daripada minah sotong ini. Aku terus menarik balik tangan ku.

"Kalau nak cakap, cakaplah depan depan sekarang. Aku tak ada masa nak layan perangai tak matang kau tu" perli ku.

"Aku takkan berhenti kacau kau hinggalah aku dapat apa aku ingin. Biar pun sampai harus bunuh kau. Aku tak kisah" kata Qaisara. Kawan kawannya yang lain memandang aku sinis. Fikir aku takut kah?

"Dipersilakan Tengku Qaisara untuk mencuba. Tapi akhirnya pasti sama. Kalah terus. Kalau dah tahu kau tu tak sama level dengan aku. Maybe dulu aku kalah dengan kau. But the old Ariana is die already. This is new Ariana yang takkan kalah dengan minah sotong macam kau" aku terus pusing ke meja aku. Malas lah nak layan plastik tu.

Sepanjang pembelajaran aku perasan yang Irfan memandang aku. Namun aku buat tak layan fokus dengan pembelajaran yang diajar oleh cikgu.

Bunyi loceng berdering menandakan waktu rehat. Aku terus berdiri ke tempat Lina,Aleeya dan Asniza.

"Wehh gais jom pergi makan. Aku lapar lah" kata aku sedikit merayu. Serius aku craving nak makan nasi tomato makcik kantin.

"Yelah yelah tunggu kejap aku susun buku" Asniza menyusun buku buku yang berselerak di atas meja. Beg adidas pink hitam itu di-zip sebelum keluar ke kelas. Irfan dari tadi dah keluar dengan gengnya.

Sepanjang perjalanan jauh ke kantin. Just kidding. Takde lah jauh. Aku terlanggar bahu orang. Sedar tak sedar aku tak sengaja tertumpah air bandung ke bajunya. Dia mengangkat wajahnya memandang aku. Aku kaku terkejut. Farhan?!. And apa dia buat kat sini?. Omg. Farhan senyum manis kearah aku. Memori di taman kecil belakang sekolah terlayar balik di minda.

TBC

HYE READER. SORRY LATE UPDATE. AUTHOR EXCITED SANGAT TU YANG SAMPAI LAMBAT UPDATE STORY.

VOTE AND COMMENT GAIS

FROM,
BELOVED AUTHOR

5 DAYS MORE BEFORE MY BIRTHDAY ^-^

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅Where stories live. Discover now