Part 65

2.2K 67 4
                                    

Aku cuba membuka gari yang mengikat pergelangan tangan aku. Bersusah payah aku cuba membuka akhirnya berjaya juga. Terima kasih kepada sensei yang telah mengajar aku menjadi spy yang mahir melepaskan diri.

Iphone di poket aku ambil lalu membuka icon contact. Sebelum aku memberi tahu keberadaan aku dengan Irfan, aku nak buat rival comeback FlowerGirls yang paling menyeramkan untuk yang berani culik aku. Siapa lagi kalau bukan si langsuir a.k.a Tengku Qaisara. Nasiblah aku boleh call diorang serentak semua.

"Hello girls, aku nak korang berkumpul kat Queen House sekarang. Urgent" kata aku terus mematikan panggilan.

Aku membuka pintu rumah lama itu dan terus berlari ke jalan raya. Dalam 2-3 jam akhirnya aku sampai di destinasi, Queen House atau yang dulu pernah digelar sebagai Hell Castle. Pasal rumah ini juga tempat dimana bermulanya dark side of FlowerGirls tercipta.

Aku pecut membuka pintu rumah agam ini lalu terus naik ke tingkat 3 dimana terletaknya Discuss room. Didalam bilik itu aku disambut oleh ketiga tiga orang yang aku anggap sebagai Black Widow aku.

"Apasal siot tiba tiba je call urgent ke sini" tanya Aleeya. Dia baru sahaja habis masak masa tu tiba tiba Ariana call katanya urgent. Pantas dia memandu ke Queen House ini. Nasib masih ingat jalan masuk.

"Aku nak kitaorang bertukar untuk kali terakhir dan yang paling menyeramkan. Aku nak kita berubah jadi dark side paling digeruni di sekolah dahulu. Pasal kita akan hunt Qaisara yang berani mengacau hidup aku lagi" kata Aku.

"Aleeya, tugas kau ialah cari keberadaan that bit*h. Asniza, kau siapkan peralatan seduce kita yang mungkin dah berhabuk tak disentuh lamanya. Lina, sediakan semua kenderaan sport car kita sekarang. Semua berpecah sekarang" Mereka bertiga mengangguk sebelum berpecah ke tugas masing masing.

Aku terus naik ke bilik yang dulunya menjadi bilik tempat aku meluahkan segala benda. Bilik tidur aku. Dengan perlahan aku membuka pintu sebelum masuk ke dalam. Suis lampu ditekan lalu cahaya pun menerangi bilik itu. Aku terus ke closet untuk menukar pakaian. Aku mengenakan sport wear black adidas yang aku kerap guna masa hunt 'mangsa' dahulu.

Tidak lupa juga pistol kesayangan pemberian granpa semasa aku pertama kali jejak kaki ke Spy School Academy. Aku memeriksa isi peluru lalu menyelitkan pistol di sebalik baju fit adidas itu.

Topeng 'devil' yang dahulu kami kerap pakai aku ambil semua. Topeng ini juga yang pernah ditakuti sekiranya FlowerGirls memakainya. Katanya, sekali FlowerGirls memakai topeng itu, maka tiadalah yang berani maju atau mendekati walau beberapa meter langsung kerana seperti ada aura hitam yang terhasil dari keempat-empat gadis itu terutamnya leader mereka, Ariana Amelia.

"Nah topeng korang" aku mengagihkan topeng itu mengikut topeng milik masing-masing. Macam aku topeng berwarna merah, Asniza toping putih, Aleeya topeng biru gelap dan Lina topeng hitam. Aku tidak lupa juga tiara yang selalu aku gunakan untuk hunt. Itulah sebab mengapa kami digelar Devil Queens hanya disebabkan makhota dan persenality kami.

"Ariana, kau gila nampak macam betul-betul nak revenge that bit*h kali ini. Siap pakai Devil Crown lagi" kata Asniza. Aku hanya menaikkan bahu. Nampaknya Ariana dah split persenality kepada Ice Devil Queen.

"Let's go hunt babe" aku berlari anak ke kereta Ferrari black aku. 'Nice to meet you again, yonce' getus aku ketika menghidupkan engin. Yonce itulah nama yang aku beri kepada kereta Ferrari keluaran baharu ini.

Akhirnya aku sampai dahulu di lokasi. Rumah lepak GucciLadies. Aku parking di bahagian jauh sedikit dari rumah itu. Asniza yang baru sahaja sampai terus menepuk bahu aku diikuti Lina adan akhir sekali sampai Aleeya.

"Okay gerak now" arah aku. Aku terus berjengket masuk ke dalam rumah agam yang agak kecil berbanding Queen House yang megah dan mewah. Nasiblah rumah ini tiada keselamatan jadi senanglah aku pecah masuk.

Setelah bersusah payah membuka lock pintu akhirnya berjaya. Aku terus mencari Qaisara, kerana yang lain aku dah arahkan untuk menangkap ahli GucciLadies yang lain dahulu. Gotcha, aku dah dapat nampak Qaisara berada di bilik tidurnya sambil menusukkan earphone di kedua-dua telinganya.

Aku perlahan-lahan menutup mulutnya dengan sapu tangan yang dibasahi oleh ubat tidur. Mampuslah kau kali ini Qaisara, memang takkan lepas dah. Awalnya Qaisara cuba melawan tapi kalah juga kerana aku menekan kuat sangat kot.

"Dog dah dilumpuhkan" aku memberi tahu melalui walkie talkie yang diberi oleh Asniza. 'Dog' itu gelaran kode bagi Qaisara.

"Puppy juga dah dilumpuhkan" balas Lina. Aku tergelak kecil. 'Puppy' pula gelaran kode bagi anak buah Qaisara. Sesuailah keluarga anjing ini sudah dilumpuhkan.

-SKIP-

Aku memusingkan badan takkala terdengar bunyi nyaring teriakan dari 'Dog' tadi. Nampaknya that bit*h dah bangun. Aku senyum sinis kearahnya dengan pandangan yang dapat mengerunikan satu sekolah dahulu. Pandangan Ice Devil Queen yang dapat menusuk hingga kedalam kalbu seseorang.

"Kenapa kau culik kitaorang ah?" Soalan bodoh dari Shamirah. Lina mengelengkan kepala menepuk dahi. Asniza pula ketawa kecil sebelum kembali bertukar jadi Cruel Devil Queen.

"Apasal geng kau semua yang bodoh sangat termasuk kau?" Sindir pedas dari Lina. Nampaknya Lina juga sudah bertukar jadi Laser Devil Queen. Aku memandang dingin kearah keempat-empat mata itu agar diorang tahu dengan siapa yang mereka hadap sekarang.

Ahli GucciLadies yang lain sudah mengigil ketakutan namun Qaisara masih berdegil berani menjeling tak tajam langsung kearah Ariana.

"Aku dah kata diorang ni patut makan tangan je" Kata Aleeya lalu menampar Qaisara dengan kuat tanpa belas kasihan. Aleeya yang ayu dah bertukar jadi Violence Devil Queen. Aleeya kalau dah jadi Devil memang jadi action speak aloud than voice.

"Sedap makan penampar atau nalk lagi. Kalau nak aku boleh bagi juga" Kata Lina dengan pisau 'rambo' di tangannya. Pantas mereka berempat mengelengkan kepala secara pantas kerana takut kena 'habuan' oleh The Devils Queens.

"Kalau taknak jangan kacau kitaorang lagi. Tapi kalau korang tetap degil, jangan jadikan kitaorang sebagai pesalah kalau nyawa korang dihujung tanduk. Terutamanya kau Qaisara" sambung aku.

Malas nak teruskan aku memberi isyarat kepada mereka bertiga. Diorang seakan faham terus mengangguk lalu mengangkat GucciLadies berjalan kearah suatu tempat.

Sebelum itu, jangan lupa The Devils Queens masih ada dalam tubuh FlowerGirls. Apabila sampai dihadapan sebuah loji kumbahan kecil yang teramat bau, Aleeya,Lina dan Asniza pantas menolak GucciLadies serentak sehingga diorang jatuh ke dalam loji itu. Nampak jahat tapi memang itulah sifat sebenar gadis bunga berbisa itu.

TBC

HYE READER TERSAYANG, SO THIS IS THE LAST RIVAL EPIC OLEH FLOWERGIRLS. DAH NAK HABIS TAPI AUTHOR BERCADANG NAK SAMBUNG BUT YANG PENYAMBUNG CERITA BUKAN ARIANA TETAPI ANAK DIA. SO KORANG SETUJU TAK? KALAU SETUJU COMMENT OKAY.

SINCERELY,
BELOVED AUTHOR

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅Where stories live. Discover now