Part 18

3.4K 120 4
                                    

Sebulan berlalu, akhirnya aku dibenarkan kembali kembali ke rumah aku. Pagi yang cerah ini aku mulaikan dengan senaman. Peluh aku sapu dengan tuala kecil.

Selesai bersenaman aku kembali ke bilik tidur. Kelihatan diorang pun sibuk berkemas tak sabar nak balik. "Ariana cepatlah berkemas" teriak Asniza

Aku pun pantas berlari ke bilik lalu mengemas semuanya. Baju² aku sumbat terus malas nak kemas. Siap aku mengemas barang aku terus mengambil tuala dan mandi.

Jam tangan menunjukkan pukul 9 pagi. Kami bergegas ke hadapan institut. Kereta Bugatti Merah yang elok terpaking itu kami terjah. Itu kereta Lina Ok.

Selepas menghidupan enjin kami terus meninggalkan perkarangan Institut. Sepanjang perjalanan kami menyanyi dengan mengunakan microfon speaker. Alah benda itu yang orang guna nyanyi bluetooth kat fon tu.

Kami terus ke Queen Castle. Pintu rumah itu aku buka. Aku memberi salam lalu masuk. Dapur menjadi target aku. Perut pun bergendang gong minta diisi.

Peti sejuk aku buka. Alhamdulliah masih ada bahan² yang boleh digunakan untuk masak Nasi Goreng Ayam. Kuali aku sediakan. Minyak aku tuang sedikit lalu memanaskan minyak. Selepas panas aku memasukkan ayam.

Setelah siap semuanya aku memanggil mereka semua untuk makan. Semuanya sudah tukar baju kecuali aku. Aku meminta izin ke bilik untuk menukar baju. Pehh peluh melekit kat badan ni. Aku mandilah dulu.

Selesai bersiap aku turun. Kelihatan mereka selesai makan dan terus ke ruang tamu menonton tv. Masyaallah bertuah punya kawan semua pinggan, mug dan lain² dibiarkan sahaja kat singki tak dicuci. Fikir aku ni maid ke dalam rumah ini.

Dengan tak rela hati aku mencuci semuanya SENDIRIAN. Aku kemas apa yang patut. Ruang tamu yang berhabur itu aku kemas lantaklah mereka marah. "Ariana janganlah halang tv tu. Kitaorang nak nonton." marah Aleeya. Semua buat muka bengis mengalahkan limau masam je.

Ceh tahulah muka husband aku kat tv tu. Bts tu lah husband aku. Lagi² jeon jungkook ma bae. Ok berhenti angau. Aku berlalu ke bilik tidur. 'Hm esok dah sekolah. Penatnye' desis aku.

Tilam aku serbu dan telefon yang berada di atas meja aku capai. Camera aku buka dan puas² berselfie. Ok semua beauty. Apps wechat aku buka. Banyaknya like gambar yang aku post hari itu. Boleh dianggarkan satu sekolah yang like. Comment pun fulamak banyaknya.

Gambar selfie tadi aku post dan tekan home button. Apps instagram aku buka dan post gambar yang sama tadi. Aku letak caption 'Could you be mine?' acah² jer tu.

Tak sampai seminit likes nya pun banyak dah. Story² instafamous aku lihat. Setelah bosan aku nak layan semuanya. Aku buka youtube layan kpok. Lagu Save Me by Bts. Speaker aku sambung dengan telefon. Volumen up aku naikkan. Menari mengikut tarian save me.

Penat aku dahaga. Itu yang aku rasa selepas berdisko di bilik. Aku turun kebawah mahu ke dapur. Mereka sudah tidur dah di sofa tu. Pintu rumah semua aku kunci takkun ada penceroboh nanti masuk. Punat turn off tv aku tekan lalu ke dapur.

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅Where stories live. Discover now