Part 14

3.8K 152 1
                                    

Ariana POV

Aku melempar pandangan ke luar tingkap. Cuba mentafsir apa yang terjadi semuanya. 'Kenapa Qaisara pikir aku rapat dengan Irfan?'

Giler ke apa suka musuh sendiri. Dah lah aku dengan dia macam kucing dengan anjing. Aku kucing dia anjing ok.

Hati mula tak tenang. Fikiran menjadi kusut. Aku raut rambut ku kebelakang. Berdiri menuju ke tandas.

Muka aku cuci bagi menenangkan fikiran seketika dan kembali baring kat katil lalu iphone 7s aku capai.

FlowerGirls Bestie❤💕
Ma Lina
Ariana kau dah ok?

Sis Aleeya
Kitaorang rindu sangat nak lepak

Sorry gais I can't cause its thing killing me slowly arghh fuck GL your gais I really need to kill them.

Little Asniza
Sabar Ariana. Pasti ada hikmah juga itu

Sis Aleeya
Yeh kitaorang ada nak report about them

Oklah I need to sleeping beauty. Don't forget no come this evening. There is something we need to talk about. Bye

Aku meletak kembali iphone ke meja. Dan mulai melayari lautan mimpi.

💫💫💫💫💫💫

Pintu terbuka menandakan orang masuk. Member² FlowerGirls yang lain membawa makanan yang banyak dan meletakkannya dihadapan meja itu.

"Kau ok tak?" tanya Lina prihatin. Aku mengangguk lalu mencerminkan diri. Muka aku kelihatan pucat dan kesan biru² di persekitaran mata.

Aku mengeluh berat. Memang kitaorang diburu habis²an lah kali ini. Memang GucciLadies cari nahas with wrong person.

Aku beristifar mengingat Allah yang maha mengetahui dan maha bijaksaan. Sesungguhnya ujian ini ada hikmahnya aku sanggup jalani.

Ceh ayat itu macam uztazah². "Kitaorang ada bawa bubur ni sedap makanlah" pelawa Asniza. Pembukus bubur dibuka dan terus dilahap.

Makanan sedap takkan ditolak pulak kang membazir amalan syaitan ish³. Aku membaca doa makan lalu makan.

Sedapnya bubur ni. Ayamnya puh memang terbaiklah. Buburnya cam gini 👍. Habis aku makan bubur aku teruskan dengan kek cheese oreo secret garden.

Tak habis lagi aku minum Milkshake chocolate oreo pearl. Memang kegemaran aku oreo dan pearl. Both driving me crazy.

Perut rasa kenyang dan aku akhiri dengan memakan benda paling aku benci. Ubat. Geli rasanya sungguh macam nak muntah.

Tapi dengan hati terpaksa aku telan akibat paksaan mamak² lampir hadapan aku ni. Garang siot masa aku tolak ubat tu.

Habis telinga comel ini kena sambar ketam Lina. Kang dah kena dera plus bebel. Itu belum lagi lebam² kat lengan cubitan Aleeya.

Memang diorang ni keturunan ketam ke apa?. Semua snack kami habiskan. Sampah?. Ofc bertaburan dah nama berkumpul dengan pelahap.

Ofc tak kan bersih kawasan itu. Ariana memandang tajam kearah mereka. "Ish korang ni kan dah bersepah. Bersihkan sekarang!" arah aku.

Yang lain kecut perut menurut perintah. Muka pucatnya bertukar merah menahan marah. Dia memerhati setiap pelusuk ruang wad tu.

Satu sampah pun haram dalam bilik itu. Mereka menghembus lega. Ariana tersenyum sinis. "Dah penat?" soalan bonus bodoh Ariana.

Botol plastik di meja menjadi sasaran Aleeya mengetuk kepala Ariana. Aku usap² kepala ku untuk hilangkan sakit.

Kami bergelak tawa melihat acara favourite. Apatah lagi kalau bukan Running Man. Ceh tiba² jeles part Monday Couple beraksi.

'Aku bila lagi nak bahagia macam diorang?' desis aku.

Ketukan pintu menyedarkan kami sebentar. Aleeya membuka pintu wad. Lelaki bertopeng tak dikenali memberi surat kepadanya.

Lalu pintu wad ditutup kembali. Aku mengerut dahi sama seperti mereka. Curious sangatlah itu.

Dear FlowerGirls,
Hi apa khabar?. Saya disini nak beritahu bahawa pihak atasan Spy Internasional Kingdom mengarahkan FlowerGirls kembali ke Institut Spy Empire World. Setiap perjalanan kami tanggung dan keperluan akan diberikan. Hal ini disebabkan masalah di Institut yang sering terganggu oleh puak lain. Selain itu, kami juga meminta pertolongan dari segi latihan kepada WarHunter baru. Saya harap awak memberi kerjasama secepat mungkin. Sekian terima kasih

From, Mrs Black

Aku terkejut apabila pihak atasan menyuruh kami kembali kesana. Dengan senang hati mereka menyetujui untuk berkerjasama dengan Institut.

Institut merupakan pusat pemerintahan para spy. Disana terjadinya para WarHunter yang baru. Selain itu, di Institut juga pihak berkuasa menjalankan kegiatan menyiasat.

WarHunter adalah ejen² yang dikhaskan untuk mematuhi perintah. Kadang² WarHunter dijadikan bodyguard, tentera, askar dan lain²

FlowerGirls merupakan leader kepada WarHunter. WarHunter terbahagi kepada tiga NightShadow, KillerWind, AnnoyHibs dan TheEye.

NightShadow merupakan perisik handalan dan diketuai oleh Ariana. KillerWind pulak lebih kepada teknik perang dan ketangkasan diketuai oleh Aleeya.

AnnoyHibs merupakan pakar godam or IT diketuai oleh Lina. TheEye merupakan penyiasat terbaik di Spy World dan diketuai oleh Asniza.

Tbc

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅Where stories live. Discover now