Part 52

2.2K 91 2
                                    

Media:Tengku Lina Marlina

Kepala ku terasa sakit dan berdenyut denyut namun aku gagahkan diri untuk bangun. Seperti aku kenal akan bilik ini.

Memang tak lain tak bukan, Bilik stor sukan. Bilik stor sukan ni boleh tahan besar juga. Terasa seperti cecair panas mengalir dari dahi aku. Darah menitis ke baju sekolah ku. Aku merasa teramat pening. Aku sedar yang aku sekarang terikat tali yang masyaallah ketat sangat.

Pintu bilik stor dibuka dari luar. Kelibat Qaisara dan kayu besbol ditangan langsung tak membuat aku takut.

"Princess dah bangunlah. Baguslah cause boleh aku seksa kau sekarang. Tapi I will make it smooth honey." Kata Qaisara. Semasa dia pusing kebelakang aku terus mengeluarkan pisau lipat ku untuk membuka tali yang mengikat badan ku.

Finally, aku terlepas dari ikatan maut itu. Aku segera menendang Qaisara yang leka mencari sesuatu hingga dia terjatuh secara drastik ke lantai.

Aku terus mengunci pergerakannya di dinding. "Kau cari masalah dengan orang yang salah sweety. And know this is you get from me" kata aku. Kepalanya aku hempas ke dinding hingga pengsan. Begitulah cara aku diajar semasa di Institut dahulu.

Aku terus berusaha membuka pintu dan aku terus berlari hingga di hadapan kelas. Aku tak kisah darah yang masih menitis di kepala ku. Yang penting aku dapat jumpa Irfan.

Aku terus membuka pintu kelas. Semua memandang aku terkejut termasuk guru dan kawan kawan.

Kepala aku semakin berat hingga aku tak dapat seimbangkan diri. Aku pun terbaring di hadapan pintu kelas dengan keadaan baju dipenuhi darah.

Irfan P.O.V

Selesai aku melaporkan kepada cikgu aku terus ke kelas bersama yang lain dengan perasaan yang hanya Allah tahu.

Setengah jam aku menumpukan pembelajaran kelas AddMath Cikgu Ros, tiba tiba pintu kelas dibuka secara kasar.

Ariana? Dan baju dia dipenuhi darah. Aku seakan menjadi beku sama seperti yang lain. Ariana rebah secara drastik. Gegas aku berlari ke pintu kelas diikuti classmate dan cikgu Ros.

Aku memapah dia ke bilik kesihatan. Baju yang berdarah itu aku pandang. Tanpa aku sedar air mata aku jatuh. 'Sorry sayang, I'm not with you when you being hurt' bisik ku ke telinganya.

Dihadapan bilik kesihatan, Ariana terus aku beri kepada Jururawat untuk diperiksa. Aku diarahkan untuk menunggu sementara Ariana dalam keadaan diperiksa.

Datang cikgu Fairus selaku guru kelas aku dan Ariana bersama Aleeya, Lina dan Asniza yang menangis tersedu sedu menatap nasib malang kawannya itu.

Selepas setengah jam menunggu, akhirnya doktor yang bertugas merawat Ariana keluar dengan wajah yang agak muram.

"Kelihatannya Cik Ariana mengalami hentakan kuat pada kepala. Mungkin mengambil masa yang lama untuk Cik Ariana sembuh semula dan Cik Ariana disahkan koma untuk mungkin hanya untuk sementara waktu. Nanti bila Ariana sedar, cuba tidak membiarkan dia banyak berfikir kerana takut menjejas kesihatan minda Cik Ariana". Kata Doktor itu menambah kesedihan Aleeya, Lina dan Asniza.

Jantung aku seakan terhenti apabila perkataan koma terpancul dari mulut doktor itu. Aku merasa sedih, marah dan kecewa dalam masa yang sama. I really sorry sayang cause not protected you that time.

Kelibat seorang wanita 40an yang bergegas berlari kearah kami dengan riak wajah terkejut dan sedih. Aku pasti dia ummi Ariana.

Ummi terduduk lemah dihadapan pintu rawatan membuat hati ini jadi bertambah lemah.

Author P.O.V

Dah masuk seminggu sejak Ariana terlantar di hospital, ummi nya langsung tak pernah terlepas untuk menjaga anak bongsu nya ini. Khabar tentang Ariana juga sudah dimaklumkan kepada Along dan suaminya.

"Riri anak ummi, bangun sayang. Ummi rindu dengar celoteh Riri. Kawan kawan Riri pun dah tunggu bilalah Riri nak bangun. Ummi cuma nak Riri tahu yang Ummi sayang anak ummi. Ummi tahu Riri kuat untuk bertahan. Ummi sayang Riri macam nyawa ummi. Bangun ya nak" bisik ummi ke Ariana yang terkulai lemah atas katil hospital dengan pelbagai jenis wayar disekeliling badan Riri.

Sedaya upaya ummi menahan tangisan nya pasal takut Riri dengar. Doktor kata Riri koma tapi dia boleh mendengar. Semoga Allah sembuhkan anak ummi ini.

Pintu dibuka dari luar, kelibat Along yang membawa pek makanan untuk Ummi. Sudah 5 hari dia tinggalkan kerjanya di Japan. Along balik ke tanah air pun dengan tergesa gesa apabila mendapat berita bahawa adiknya disahkan koma.

"Ummi makan lah dulu. Dari semalam Along tengok Ummi tak makan. Biar Along yang jaga Riri yah ummi. Ummi pergilah makan dulu" kata Along. Ummi nya tahu kalau ummi menolak pasti Along tetap paksa. Tapi untuk kebaikan ummi juga.

Setelah ummi keluar dari wad VVIP itu, barulah Along mendekat dengan adik nya ini. Kenapalah adiknya perlu mengalami semua ini.

"Riri, Along ni. Along rindu sangat nak tengok Riri manja macam dulu, happy macam dulu, cengeng macam dulu. Riri, bangunlah sayang. Jangan buat kitaorang menahan rindu dengan Riri. Along nak Riri melawan sakit untuk kitaorang yang selalu berada disisi Riri. Along tahu Riri juga rindu kami. Riri bangunlah. Along tunggu" kata Along. Dia tak mampu lagi menahan sedihnya namun cepat cepat dia sapu air mata itu.

Along yang seakan merasakan sesuatu terus memandang kearah jejari Ariana. Kelihatan jejari Ariana bergerak walaupun sedikit namun memberi impak besar dalam hati Along.

Segera Along memanggil doktor untuk memeriksa. Doktor datang bersama dua orang nurse nya. Along diarahkan untuk keluar menunggu sehinnggalah pemeriksaan selesai. Ummi yang baru sampai terus duduk disebelah

"Kenapa tadi ummi tengok doktor bergegas masuk kedalam tu?" Soal ummi.

"Tadi Along yang panggil pasal Along nampak jejari Riri bergerak sedikit. Semoga Riri dah bangun" kata Along. Ummi tak berhenti henti berdoa untuk anaknya itu bangun dari koma.

Beberapa minit kemudian, Doktor yang tadi keluar dari bilik wad. Terus Along dan ummi berdiri menanyakan khabar Ariana. Dengan dengupan laju cuba diredahkan.

"Kelihatan Cik Ariana dah sedar tapi masih lagi dalam keadaan lemah. Saya akan benarkan kamu melawat Cik Ariana tapi jangan terlalu mendesak pemikiran Cik Ariana kerana takut akan terjadi sesuatu yang kita tak mahu terjadi. Itu sahaja minta pamit dahulu" Doktor tadi terus berjalan.

Ummi memberitahu kepada Along untuk mengkhabarkan tentang perkembangan Riri kepada ayahnya.

Ummi dari tadi tak berhenti mengucapkan syukurnya kepada Pencipta yang menyembuhkan kesihatan anaknya itu.

Selesai menelefon ayahnya itu, dia terus masuk kedalam ingin berjumpa dengan adiknya. I know you are a strong girl, Ariana Amelia. I know it.

TBC

COMING SOON, WATAK BARUUUUU?!. Wait and see siapakah dia dan siapa 'DIA' bagi Ariana. Byee.

Vote and komen gaiss.

From,
BELOVED AUTHOR

10 DAYS MORE❤

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅Where stories live. Discover now