Part 44

2.4K 111 5
                                    

Aku cuba membuka mata walaupun kepala ini terasa berat dan berdenyut-denyut. Mata aku cuba untuk mengenal pasti keadaan sekeliling yang agak asing bagi ku. Kelihatan seperti aku berada di sebuah bilik yang teramat gelap gelita dan dipenuhi habuk seperti tiada berpenghuni.

Aku mulai tidak sedap hati apabila mendengar suara seperti seseorang membuka pintu. Aku terus cuba berdiri namun sedar akan tangan dan kaki aku diikat ketat.

"wow dah bangun princess kita ini" suara orang itu. Aku memandangnya tajam namun dia membalas dengan senyum sinisnya.

"apa yang kau nak?" soal aku dengan reaksi serius. Tiada masa nak main-main dengan diorang.

"aku nak kebahagian aku yang telah kau rampas dan takhta kuasa Queenka aku" senyum yang tadinya sinis bertukar dengan pandangan tajam. Aku cuba menenangkan diri walaupun hati ini seperti berlari pecut

"aku tak rampas pun kerana kebahagian dan taktha itu memang aku punya. Tengku Qaisara yang bij" kata aku. Qaisara mula bengang ingin maju kehadapan aku bersama kayu besbol di tangan kanannya.

Dia lupa yang aku mempunyai seni bela diri yang boleh dikatakan master. Kakinya aku tendang lalu dia pun jatuh ke lantai dan pengsan. Mungkin terlalu kuat hentakan pada otak berlaku. Aku mengambil pisau lipat di poket kanan.

Ikatan ditangan terlepas lalu aku membuka ikatan dikaki pula. Aku cuba berdiri ingin keluar dari bilik ini. Tak terkunci. Aku membuka pintu lalu menutup kembali.

Aku memandang kearah rumah usang hadapan aku ini. Kelihatan kereta milik Qaisara. Aku masuk kembali lalu mengambil kunci kereta dalam poket Qaisara yang masih lagi pengsan.

Dengan pantas aku terus meloloskan diri masuk kedalam kereta. Aku mulakan dengan Bismillah lalu keluar dari perkarangan rumah usang itu.

Aku cuba membawa kereta dengan pantas kerana kereta ini jenis sport car jenama Bugati.   Aku sedar yang aku masih berpakaian sekolah lengkap. Aku terus masuk kedalam kawasan parking sekolah.

Aku meletakkan kereta tepat disebelah kereta milik aku. Aku bertukar kereta. Kereta milik Qaisara itu aku biarkan di sekolah sahaja. Pandai pandai lah dia ambil sendiri.

Sesampai di rumah aku terus parking. Baru sahaja ingin membuka pintu kepala aku pening kembali namun aku cuba gagahkan diri. Jam tangan menunjukkan pukul 8 malam.

Baru sahaja aku ingin mengetuk pintu, orang dari dalam buka dahulu. Terpampang wajah FG dan FB yang risau.

"Ariana kau dari mana?!. Kau tahu tak kitaorang pula lah risau kau hilang." Kata Aleeya dengan nada tinggi. Aku cuba membalas tapi kepala aku semakin pening. Aku memegang kepala aku dengan kedua tangan.

Aku ingin ke bilik aku. Aku cuba gigihkan diri. Tiba tiba badan aku terasa ringan. Kelihatan Irfan yang cuba membantu aku untuk ke bilik. Sesampai di bilik aku terus memberi dia senyuman walaupun aku sudah tenat sebelum  menutup pintu lalu mengambil panadol.

Aku membuka kembali pintu lalu turun ke dapur. Aku mengambil gelas kaca lalu diisikan dengan air. Panadol aku telan sebelum minum seteguk air tersebut.

Aku cuba mengurut kepala. Terasa semakin berkurang pening. Aku terus ke ruang tamu. Kelihatan FG dan FB yang duduk bertentangan. Aku duduk di bahagian sofa single.

"Sayang dah ok?" soal Irfan. Aku mengangguk kepala senyum kelat. Susah rasanya aku nak bercakap sekarang.

"Ariana cuba kau cerita dengan kitaorang apa yang terjadi sebenarnya" kata Lina. Aku tahu diorang semua masih lagi ingin tahu apa yang terjadi sebenarnya.

Aku ceritakan dari A hinggalah Z. Tak ada yang tersisa. Aku cuba kelihatan kuat depan mereka walaupun kepala ingin rasa seperti dihempas batu yang besar.

"Kenapa Qaisara boleh dendam macam tu ya?" penuh dengan tanda tanya di minda Lukman. Aku cuba berdehem sebelum membalas.

"Banyak yang dia nak daripada aku " tenang aku menjawab.

"termasuk Irfan" sambungku mendatangkan riak terkejut kepada FB sahaja. Bagi FG mereka dah tahu dari dulu lagi. Itulah salah satu sebab mereka berani menentang kembali.

"It's okay sayang. Walau apa yang terjadi biar Irfan uruskan" tulus dari hati Irfan berkata. Yang lain hanya membuat riak menyampah namun bagi ku masih bertandang risau dan curiga di hati

"Aduu boleh kena diabetes aku tengok korang berdua ni" kata Asniza.

"Eleh cakaplah kalau jeles. Aku kan single and AVAILABLE" perkataan 'AVAILABLE' sengaja ditekan. Aku cuba ketawa melihat muka cemberut Asniza namun pening menyerang kembali kepala aku.

Aku terus keluar dari rumah untuk mengambil udara segar. Aku mengambil tempat duduk di kerusi laman belakang sambil mendongak memandang bulan yang terang dan cantik.

Rasa ini yang aku suka sejak azali lagi. Rasa tenang dan bau malam itu membuat aku terawang di fikiran sendiri. Namun lamunan aku terhenti apabila seseorang duduk di sebelah aku.

Aku memandang sebelah sambil melihat kedalam mata hazel itu. Jujur aku katakan yang aku masih ragu-ragu kepada Irfan.

"Dah puas tenung wajah kacak ini" kata Irfan. Aku terus melarikan pandangan kehadapan. Hati ini berdekup laju. Dia ketawa kecil namun bagi aku dia terlalu kacak malam ini. Dengan hoodie adidas hitam dan skinny jeans hitam. Serius aku melt sekarang. Korang tak melt?.

"Perasan" aku buat muka meluat sebelum ketawa. Dia ialah pil bahagia aku. Memang sah dia lah orang itu. Orang yang pernah menghancurkan hati kawan aku dan juga sekarang menjadi raja yang bertakhta di hati.

Dia orang yang menghancurkan perasaan Isya ketika dahulu namun sekarang menjadi orang yang aku rindu kan selalu.

"Eleh dah buat taknak mengaku pula. But it's ok. Yang penting sekarang sayang selamat" aku cuba mencari kebenaran melalui dalam mata nya.

Baru sahaja aku ingin bercakap tiba tiba masuk mesej kepada iphone aku. Aku terus mengambil iphone aku lalu membuka lock screen. Aku tahu mengapa Irfan senyum nakal kepada aku kerana gambar wallpaper lockscreen dan home screen aku gambar dia dan aku.

Aku membuka mesej tersebut dengan rasa berdebar debar. Alangkah terkejut melihat gambar yang terpampang di screen. Irfan terus mengambil iphone dari gengaman aku lalu dia pun melihat gambar itu.

Gambar seekor tikus yang berlumuran darah. Darah itu terbentuk tulisan. 'Darah mesti dilunaskan dengan Darah' tulis itu. Aku cuba menutup mulut untuk muntah. Mual melihat seluruh organ yang terkeluar dari tikus itu.

"Sayang?" Soal Irfan sambil memandang risau kepada aku. Aku cuba menahan tapi tak dapat. Aku terus pecut ke tandas dan membuang mual itu.

Irfan menjadi seperti patung cendana yang ditinggalkan sendiri dengan penuh tanda tanya. Dia memandang iphone Ariana itu kembali lalu cuba menghadam apa maksud sebalik gambar ini. Nampaknya ini masa untuk Irfan dan yang lain join the war. Irfan yang lama dah kembali.

TBC

Best tak? Kalau cerita ini nak dilanjutkan banyak banyakkan lah vote. Supaya Author pun ada mood nak update story. K lah muah tu all reader yang kerap comment. Author amat hargai pujian kalian. Author aku teruskan usaha untuk menambah best cerita ini. K lah bye.....

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅Where stories live. Discover now