Part 17

3.6K 126 1
                                    

Dasar kau Joe. Aku akan balas dendam segala apa yang kau lakukan kepada aku. I will make sure you die.

Aku terbaring diatas tilam Fidra. Badan aku kaku tak boleh bergerak. Kelihatan Joe menatap aku dengan penuh amarah.

Bibir aku pecah² berdarah akibat tamparan tanpa belas kasihan Joe. Aku tak merasa badan aku. Rasa seperti lumpuh.

"K..a..u buat apa kat badan aku SIAL!!!" amarah aku. Dia tersenyum sinis. Dia duduk sebelah aku.

Tangannya membelai rambut ku. Aku mulai marah dengan joe dan mengigihkan diri untuk bergerak.

Aku dapat gerakkan badan aku. Dengan kudarat yang ada aku menendang Joe dengan kuat mengakibatkan kepalanya terhentak bucu katil. Darah mulai membasahi kepalanya.

Aku senyum sinis. "You mess up with wrong person fool" kata aku lalu menendang perutnya. Mulutnya mulai mengeluarkan darah . Kepalanya aku hentak dengan pasu kaca yang besar diatas meja. Dia terkulai nazak dihadapan aku.

Belum selesai abang manis. Aku senyum seperti joker. Muka aku dah persis psycho. Pisau yang tadinya dia gengam aku benamkan di perutnya perlahan².

Darah membanjiri baju nya. Aku ketawa riang. Pintu bilik diterjah dari luar. Kelihatan para member FlowerGirls dan beberapa WarHunter terkejut apa yang terjadi dihadapan mereka.

Benda yang paling ditakuti oleh member FlowerGirls terjadi sebentar tadi. Mereka segera menahan aku. Aku still like harley quinn crazy.

Rasa lega habis membunuh orang. Asniza menyedarkan aku. Aku tersedar dan ketakutan. Lina menceritakan segala yang terjadi ketika aku terhilang sadar mental.

Aku mengigil. Akhirnya Ariana yang lama kembali dengan lebih menakutkan. Sepanjang hari aku mendiamkan diri termenung memikir segalanya.

"Kalau ummi ada dengan Riri pasti benda ini tak terjadi. Riri takut ummi. Mana ummi masa Riri tak ada. Siapa Riri dimata ummi. Please ummi. Hanya ummi yang faham perasaan Riri. I need you the most ummi. You the one yang menjadi sebab Riri terus berjuang demi dendam Ayah dan Isya. Ummi adalah the real warrior to me. Please Ummi I need you so much." aku monolog. Air mata deras mengalir aku biarkan.

Lutut aku peluk erat. Membayangkan ummi memujuk aku but reality aku tak ada ummi masa aku susah. Adakah aku derhaka kepada ummi?.  Aku tak tahu confuss

Aku mengambil wuduk dan mengadu kepada Allah Maha Esa. Semoga doa aku didengarnya. Sesungguhnya hanya Allah menjadi peneman setia senang susah.

Dada terasa tenang. Sejadah dan telekung aku lipat letak kat dalam almari. Aku terasa bersalah keluar dari rumah tanpa memberitahu ummi.

Iphone 7s tu aku buka lalu mendail Ummi. "Assalammualaikum Ummi" salam aku. "Walaikumsalam anak ummi. Ada apa call ummi ni?" soalnya.

"Salah ke anak ummi call ummi" aku mulai manja merajuk dengan ummi. ""Tak salah cuma terkejut ummi. Ummi fikir Riri dah lupakan Ummi" lah ummi pulak yang merajuk.

"Riri rindu sangat kat ummi. Riri cuma nak beritahu yang Riri akan tinggal sekejap kat rumah kawan." bohong aku.

"Lah kenapa tak beritahu ummi. Hm tak apalah yang penting Riri selamat yah sayang" alhamdulliah ummi faham keadaan.

"Yah Riri selamat. Ummi jangan lupa makan. Jaga tidur ummi jangan buat kerja berat banyak sangat. Suruh jer pembantu rumah tolong ummi kalau perlukan pertolong. Dan lepas tu blaa bla bla" bebel nasihat aku kepada ummi.

Ummi sekadar mengangguk malas nak dengar bebelan nya terus matikan panggilan. Sekarang dah aku yang bebel ummi.

Muka aku basuh untuk segarkan diri. Balkoni aku pergi dan mengambil angin. Segar rasanya angin sejuk menyapa diri ini.

Jam tangan DW tu aku jeling. Jarum jam menunjukkan pukul 3 petang. Masih awal nak berlatih ini.

Aku pergi ke closet untuk menukar pakaian. Baju sukan kegemaran aku sarung kat badan aku. Kasut sukan warna hitam aku pasang di kaki aku.

Bilik gym menjadi pilihan aku berlatih. Segala peralatan disana aku guna. Kebetulan tak ada orang pun semasa di gym itu.

Bilik gym dipenuhi dengan lagu kegemaran aku dari setiap penjuru bilik ada speaker besar. Semangat aku pun naik bila lagu Justin Bieber Despacito dipasang.

Peluh aku kesat dengan tuala kecil yang aku bawa. Pintu bilik gym dibuka dari luar. Terlihat member² FlowerGirls dan WarHunter masuk.

Aku memberi mereka ruang untuk berlatih. Aku memanggil squad bawah jagaan aku berkumpul. Mereka cepat berkumpul di hadapan aku.

Mereka mengenakan pakaian seragam yang khas dibuat bagi squad NightShadow. Logo simbolnya adalah kegemaran aku. Warna baju hitam kelabu menjadi pilihan.

"Baiklah saya nak kamu buat senaman yang patut sekarang!" arah aku. Mereka mulai mengambil peralatan masing². Ada yang berlatih sendiri, berdua dan berkumpulan.

Setelah diberi 30 minit berlatih. Aku arahkan mereka berkumpul semula. "Baiklah aktiviti seterusnya ialah latihan larian pecut berpasangan. Saya nak kamu cari pasangan masing² dengan segera lepas itu berkumpul di hadapan taman dibawah" mereka angguk dan turuti.

Aku terus gerak ke tempat berkumpul iaitu taman favourite aku. I dont know but aku rasa tempat tu sesuai untuk berlatih.

"Baiklah dengan sekarang aku nak korang warm up sebelum bertanding. Semuanya lapor diri agar memudahkan latihan ini." aku berlalu ke hujung taman. Kerusi rehat aku duduki. Dibelakang aku ada taman bunga ros hitam. Aku petik salah satu ros itu.

Ros itu aku genggam kuat dengan membayangkan segala memori yang aku lalui. Seorang lelaki menyedarkan aku. Aku pantas mengesat air mata.

"Kak kami dah sedia" ujarnya. Aku angguk. "Baiklah semua sedia kat treck sebelah sana" aku tunjuk ke arah padang treck.

Semua berlarian disana meninggalkan aku sendirian. Aku sekadar berjalan kesana malas nak lari. Ros itu masih berada digenggaman aku.

"Baiklah saya nak kamu beratur mengikut pasangan yang kamu pilih. Setelah itu beri akak nama dan umur kamu." aku memberi mereka sekeping kertas kecil untuk ditulis nama dan umur

Setelah sudah mereka bersedia di treck dengan mengenakan kasut sukan masing². Aku pun warm up lah tak nak terlepas.

"Baiklah akak nak Qilah dan Qayyum lawan Farid dengan Hidayuh. Pergi bersedia kat garisan permulaan. Yang lain pergi kat atas astaka. Lepas itu ikut giliran number yang akak beri." aku beri arahan.

Aku perasan yang mereka dari tadi saling menjeling. Kang mata juling baru tahu. "Kegarisan" mereka mengangkat kaki

"Sedia" sedia untuk berlari. "Mula!" lalu mereka pecut. NightShadow yang lain tak terlepas memberi sorakan. Aku menutup telinga bising betul suara mereka semua ni. Fikirkan Beyonce ada 50 time tu. Boleh pecah gegendang telinga ini.

"Tahniah Qayyum dan Qilah korang menang" aku memberi keputusan perlawanan. Latihan diteruskan.

Pada pukul 5 petang aku memberi mereka rehat dan menyuruh kembali ke bilik masing². Leguh badan mengejar mereka hanya demi keputusan larian.

Kaki ni rasa dah nak tercabut. Penat nya. Peluh aku biarkan mengalir didahi aku. Air mineral itu di kerusi rehat aku teguk. Dahaga sangatlah ni.

Kaki aku atur kembali ke bilik tidur. Bilik kami kelihatan kosong menandakan mereka yang lain belum lagi balik.

Aku malas nak fikir terus ke bilik tidur. Tuala mandi aku ambil lalu ke tandas mandi. Badan melekit bau lagi tu. Selesai mandi.

Telefon aku capai dan melayan instagram sampai terlelap.

Tbc

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang