Part 68

2.4K 62 5
                                    

Aku memandang marah kearah Bella yang ketawa tak henti henti. Siot punya sepupu berani takutkan aku. Nasiblah 'benda' kat rumah ni tadi dah blah. Kalau tak memang sekali dengan Bella aku 'kick out' dari rumah.

"Kau ni agak agak lah kalau nak bermain. Sikit aku jadi arwah tadi" kata aku memeluk tubuh memandang Bella. Nasib lah kitaorang seumur dan kami dibesarkan bersama. Cuma bila kitaorang dah masuk high school sahaja terpisah.

(Actually Bella yang disebut tu ialah watak cerita sambung Dear FlowerGirls di story author yang baru *Little secret of Rose)

"Aku tahulah kau rindu aku. Tulah aku bagi suprise sedikit" kata Bella dengan tawanya. Aku mengelengkan kepala jelah. Beginilah dapat cousin yang sama perangai. Dua dua boleh ceria dan dingin.

"Kenapa kau suruh aku datang eh? Baru je nak pergi shopping. Tapi kau pula potong line aku" kata Bella.

"Aku cuma nak kau temankan aku kat rumah ni. Kau tahulah kalau ada budak kecil ni rumah mesti ada 'benda' nak kacau. Itu pun tak tahu" marah aku.

"Yelah, aku dah suruh pergi berubat kau tak nak. Kata nak simpan lah konon" sindir Bella. Aku bersabar sejaklah. Ada sebab mengapa aku menyimpannya.

"Kau kata nak shopping kan. Jomlah aku pun mood nak habiskan duit ni" kata Aku. Terus mata Bella memancarkan sinarnya. Cis hyperbola betul.

"Jomlahh. Bawa Nisha sekali. Rindu lah dekat budak kecil tu" kata Bella. Aku memandang pelik kearah sepupu aku tu. Dia gila ke?

"Mestilah aku bawa. Kalau tak siapa nak jaga? Aduhai otak kau ni pun sama macam aku yang lambat pickup" getus aku.

"Ye tak ye juga kan" balas Bella dengan ketawa macam kerang busuk je aku tengok.

---SKIP---

Sesampai di cafe kegemaran Bella aku terus mengambil tempat duduk di bahagian hujung. Nisha duduk elok disebelah aku. Nasiblah dia seorang yang pendiam kalau berjalan. Ikut sikap aku.

Telefon bimbit aku keluarkan dari beg sementara menunggu Bella mengambil order. Aku terus membuat panggilan kepada suami tercinta.

"Assalamualaikum, abang sihat?" soal aku. Nisha di sebelah aku terus memandang aku.

"Walaikumsalam, sihat. Kenapa sayang?" soal Irfan.

"Takdelah cuma nak beritahu yang sayang sekarang tengah keluar dengan Bella sekali bawa Nisha juga" kata Aku.

"Yelah jaga diri baik baik. Nanti abang transfer kan duit. Cakap kat Nisha papa rindu" kata Irfan. Aku memandang Nisha beritahu apa yang Irfan suruh. Nisha ketawa mendengarnya.

"Dah cakap tapi anak kita tu ketawa je kerjanya. Patutlah muka manis berseri jadinya. Okaylah sayang nak pergi order makanan dulu. Assalamualaikum" pamit aku.

"Walaikumsalam. I love you" balas Irfan. Aku senyum sendiri. Harap Irfan kat sana tak buat masalah. Kalau ya memang aku sendiri yang bawa parang ke sana.

"Cehh dari jauh aku tengoj sweet semacam je. Jeleslah" kata Bella. Aku memandang tajam kearah sepupu aku yang cukup cantik namun malang, dia ikut peragai aku yang Ice Queen.

"Diamlah kau, aku tahu kau jeles. Pergilah bermanja dengan future husband kau tu. Siapa nama dia?" soal Aku. Baru seminggu lalu aku nendengar berita yang Bella nak kahwin. Hampir aku kena sakit jantung terkejut.

"Daniel. Daniel Alexander Croft" balas Bella. Aku mengangguk.

"Orang mat salleh ke? Nama je macam orang British" soal Aku.

"yup, dia orang british dan diraja cuma dia keturunan Croft jauh sikit dengan keturunan aku. Tapi ayah dan ibu setuju pernikahan kami. Nasiblah ayah dan ibu bukan jenis pandang keturunan macam yang lain" kata Bella.

"Jadi makna nya kau kahwin dengan sama darah diraja lah. Wow so lucky" kata Aku. Sebenarnya aku jeles juga hehe. Ariana please ingat yang kau tu sudah bersuami. Kasihan Irfan.

"Kau pun apa kurang siot. Kedua duanya tengku. Cuma kau ada darah diraja British jugalah. Takkan lah nak dikasih ingat kot" kata Bella. Aku mengangguk iya sahaja. Nisha dah senyap sebelah aku sibuk melayan makanan tu. Sayang anak mummy.

"Wehh aku dengar Royal Family nak buat reunion kan. Mesti kitaorang dijemput ni. Malaslah aku" kata Aku sambil membuat muka cemberut.

"Wajib kita datang pasal King's Family pun turut hadir. Katanya ada berita penting. Tapi yang dijemput Keluarga croft, tengku, kings, duke dan mestilah keluarga avins" balas Bella.

"Wait, maksudnya kawan aku pun hadirlah pasal diorang pun tengku juga" kata Aku dengan nada gembira. Happynya sis. Bella mengangguk sahaja. Tapi kalau tengku mesti banyak musuh dan kawan yang hadir

Di dalam minda aku sudah sibuk memikirkan tentang pakaian yang akan dipakai nanti semasa menghadiri majlis. Nisha kenalah ikut style mummy dia juga

"Lepas ni kita pergi cari dress jom. Aku nak belikan juga untuk Nisha" Kata aku dan kami bertiga pun jalan beriringan ke keretaku. Sepanjang perjalanan kami hanya mendengar celoteh dj radio yang menghiburkan hati.

Sesampai sahaja di kawasan perkarangan shopping complex berdekatan, aku terus parking kereta kat parking lot. Pintu kereta aku buka lalu membuka pintu pemandu untuk Nisha. Bella pandai pandai buka pintu sendiri.

Kami berjalan kaki ke arah YourDress butik. Dari luaran sahaja sudah nampak kemegahan butik tersebut. Dengan senang hati Nisha menolak pintu masuk butik. Aku mengelengkan kepala dengan senyum di wajah. Andainya Irfan turut bersama dengan kami pasti dia akan gembira juga.

Aku langsung memegang tangan Nisha, kecil kecil dah nakal. Mesti ikut peragai ayah dia ni. "tak mau nakal nakal okay?" Aku bercekak pinggang di hadapan Nisha sambil mencubit pipi gebunya tanda geram.

Nisha mengangguk lalu duduk di bahagian berdekatan kaunter di temani pekerja butik ini. Aku dan Bella langsung pergi kearah closet dress. Mata aku membulat besar takkala menolak pintu slide itu. Besar dan megah.

"Cantiknya masyaallah" kata Bella dengan muka teruja nya. Aku tersenyum takkala melihat sekeliling. Rasa macam nak borong je semua dress kat sini pasal cantik sangat. Aku dan Bella memulakan pencarian dress yang terbaik untuk kami bertiga.

Banyak dress yang telah aku cuba namun entah kenapa aku rasa cerewet untuk mencari kesempuranan bagi dress yang aku inginkan. Bella awal lagi dah dapat dress yang dia inginkan manakala aku masih dalam pencarian.

Tiba tiba mata aku terpandang kearah dress di dalam kotak kaca hujung closet ini. Dengan perasaan berbunga dan gembira aku melajukan langkah ke arah tempat tersebut.

Setelah menyuruh pekerja butik ini untuk mengeluarkan dress itu dari tempatnya aku langsung mencubanya di tempat salinan baju.

Selesai itu barulah aku mengutuskan untuk memilih dress ini. Memandang aku dah jumpa juga pasangan baju untuk Nisha dan Irfan dan aku pun bersama Nisha dan Bella kembali ke rumah.

TBC

RINDUNYA NAK SAMBUNG STORY BUT MALANGNYA AUTHOR BUSY KEBELAKANGAN NI. WISH ME LUCK PT3 ✨😭. HOPELY MY RESULT WILL BURN OVER THE HELL huhu. OKAYLAH BYE ❤️

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅Where stories live. Discover now