Part 15

3.9K 145 0
                                    

Pagi yang ceria serta angin sempoi² yang segar membuat aku terlena akan kisah² silam hidup ku.

Bagai tak percaya yang aku dapat tempuhinya.   Tanpa adanya diorang mungkin aku dah tiada di dunia yang fana ini.

Aku bersyukur Allah menghantar rakan yang aku ada bila susah senang. Dunia tak kejam tapi manusia yang kejam

Lamunan aku berhenti apabila pintu bilik tidur ku dibuka dari luar. Aku perhatikan diorang lalu aku peluk.

Aleeya mengesat mataku. Sungguh hanya Allah yang faham perasaan aku sekarang. Aku yang hidup ini akan mudah dengan diorang.

Lina menyedarkan aku lalu kami bergelak tawa seperti semua masalah dibenak hilang seketika.

Aku mengambil tuala dan pakaian yang disediakan oleh Asniza tadi. Pintu tandas aku buka.

Selesai mandi aku melakukan perang di dapur. Aku ditolong oleh mereka. Bawang merah aku kupas.

Fuh menangis semua tak tahan bau bawang merah itu. Lincah tangan ku memotong bahan².

Siap semua makanan diatas meja aku terus memanggil diorang untuk makan. Kenyang perut beb.

Kami mulai mengemas barang² untuk dibawa ke Institut. Beg roda aku penuhi dengan pakaian yang sesuai dan tidak lupa akan pakaian uniform Spy.

Jangan pikir sekolah jer ada uniform. Make up² segala macam aku letak di beg kecil yang aku buat khas untuk make up.

Charge phone,earphone, segalanya aku tak lupa bawa. Biasalah instafamous itulah hidup mereka.

Kesemuanya tiga beg roda aku sediakan untuk menampung barang². Aku pastikan semua bilik di Queen Castle ku kunci.

Semuanya seperti sedia menunggu aku di ruang tamu. Baru aku perasaan yang kami semua serba black and pink.

Sunglasses gelap itu aku sangkutkan kat kolar baju. Kami memulakan perjalanan dengan bismillah.

Semasa di kereta semua diam hanya suara radio mengisi ruang kereta itu. Takut? Memang pasal semua memory bersatu kembali. Tempat yang sama perasaan yang sama kejadian yang sama kami alami.

Kereta kami parking ditempat yang dikhaskan untuk kitaorang. Bangunan bak istana itu menjadi tempat keramat dimana semuanya terjadi.

Perasaan sedih itu kembali menghantui kami. Kehilangan orang tersayang bukan mudah untuk dilupakan apatah lagi yang rapat.

Membalas dendam memang menjadi visi kami semua setelah keluar dari Institut. Lamunan terhenti apabila seorang wanita berusia menegur kami.

"Welcome back to Institut Spy Worlds. Biar saya perkenalkan diri. Saya Mrs Freya selaku pengetua disini. Pengetua lama dah bersara dan saya ialah pengantinya. Saya tahu kamu semua benci untuk kembali ke tempat ini. Tapi kami sangat meminta pertolongan daripada kalian untuk melatih para WarHunter kami. Semoga kamu setuju untuk membantu kami semua. Mari saya tunjukkan bilik kamu"

Mrs Felda memberi tunjuk arah ke bilik kami. Kami mengangguk. Koridor panjang itu kami lalu. Semua pelajar dan WarHunter pandang kami.

Biasalah Leader mereka kan dah balik so mestilah heboh right. Aku malas nak ambil tahu so aku mempercepatkan langkah ku.

Sesampai dihadapan bilik itu aku orang pertama yang masuk. Didinding bilik itu berwarna emas putih. Chandelier yang tergantung menjadi tarikan perhatian aku.

'Nampaknya mereka dah tukar segalanya yang ada dalam bilik ni' desis aku. Kami menuju ke bilik tidur masing².

Bilik yang berada dihadapan ku aku buka. Semua barang didalam bilik itu tak berubah satu pun. Memori berputik kembali.

Aku merasa mata ku seperti mengalir cecair mutiara berharga. Yah aku ingat akan si dia. Sahabat sehidup semati aku yang paling aku sayang.

Flashback

Seorang gadis membawa bunga kepada Aku. Aku tersenyum girang. Nampaknya Aleeya, Lina, Asniza bersenang² ditaman bunga Institut.

Nama gadis itu ialah Tengku Isya Melinda. Kawan baik aku dari kecil sama seperti Aleeya,Lina dan Asniza. Kami berlima ialah FlowerGirls yang sebenar.

Semakin meningkat usia. Kami semakin mahir akan perkara² spy ini. Semasa kami dinobatkan sebagai Leader WarHunter, kami baru berusia 15 tahun. Muda? Memang time tu kami masih muda. Tapi itu tak menghalang kami untuk mengajar WarHunter yang lain.

Pada satu malam yang sunyi aku mendengar tapak kaki dari ruang tamu semasa aku ingin ke dapur. First aku pikir kucing but suara tapak kaki itu semakin kuat.

Aku mulai takut dan panik. Pisau disebelah meja aku capai. Tanpa melihat belakang mulut aku ditutup oleh kain. Tangan aku diikat ketat sampai tak boleh bergerak.

Aku melihat mereka membuat benda yang sama kepada member² FlowerGirls yang lain. Kami diikat pada kerusi di ruang tamu.

Masa itu ada lima orang dihadapan kami. Semuanya bertopeng aku tak pasti but aku kenal salah satu mereka. Aku meronta untuk dilepaskan namun nasib malang aku ditampar dengan kuat sampai cecair mengalir dari bibir aku.

"Diam lah sial!" marah dia. Aku mula diam akibat takut. Aku cuba memikir untuk melepaskan diri. Nasib aku baik pasal time tu pisau yang aku pegang sebentar tadi berada dimeja belakang aku.

Aku ambil pisau itu dan buka tali yang mengikat tangan kami perlahan². Lepas itu aku pas kepada Aleeya dan seterusnya.

Semuanya dah terbuka ikatannya. Aku memberi isyarat kepada member² FlowerGirls yang lain. Semua mengangguk. Aku menendang kaki salah satu antara mereka.

Yang lain apatah lagi di kerjakan oleh kami. Aku tumbuk habis²an mukanya. Topengnya aku buka alangkah terkejut yang si 'dia' sebenarnya JOE.

Belum sempat aku menghayun penumbuk berpadu aku tembakan dilepaskan kepada Isya mengenai pada dadanya.

Aku sambut Isya sebelum terbaring dengan tangan menahan darah daripada keluar. Mereka dah lari dan tinggal kami sahaja berada di bilik itu.

"Isya jangan tinggalkan kitaorang. Kitaorang sayang sangat² kat kau. Please don't leave us. I begging you" aku menangis sekuat hati. Tangan aku dicapai oleh Isya.

"Ariana aku harap when aku dah tak ada korang tabah yah. Mungkin ajal aku kat sini jer. Minta maaf kalau aku ada salah kat korang. Please halalkan makanan minum aku. Selamat tinggal korang. You are my greatest happy in this world. Bye my flowerGirls." kata² terakhirnya sebelum menghembus nafasnya yang akhir di dunia ini.

Aku menronta untuk dia kembali. Aku rasa seperti mimpi yang aku baru kehilangan separuh nyawa ku. Aleeya memegang aku lalu kami berpelukan bersama Isya untuk kali TERAKHIRNYA.

aku menangis mahu ku sama seperti mereka. Hilangnya orang tersayang sungguh berat bagi aku. Cukuplah memory ini terjadi sekali sahaja. Selamat tinggal Isya. Aku kucup dahinya lalu menutup matanya. Aku pandang mereka dengan perasaan sedih yang Allah sahaja tahu.

Aku tahu bahawa ribut takkan selamanya ada. Pasti adanya pelangi setelah hujan.

Tbc

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅Where stories live. Discover now