Part 33

2.4K 89 1
                                    

Rasa puas setelah menghantar habuan kepada minah kepoh tu. Aleeya yang memandu kereta ke Queen House sempat menceritakan macam mana wajah Shamirah time tu

Sesampai di rumah aku terus naik ke bilik alu membersihkan diri. Solat Maghrib sempat aku kerjakan. Selesai solat tiba-tiba telefon aku berdering menandakan panggilan datang.

Aku pun menekan punat hijau lalu mendekatkan ke telinga

"Weh sial kau fikir dengan cara ini aku boleh takut ke. Kau salah Ariana. Kau nak tahu kenapa, pasal kau teramat bodoh." Sindir Qaisara dengan nada ejeknya.

"Kalau kau tak takut, takkan sampai nak call aku ini. Ini baru peringat pertama dari kitaorang kau yang sepatutnya berhati-hati kerana tak lama lagi game akan bermula. Bye" Sinis aku berbicara. Daripada bertapa di bilik better aku merancang sesuatu untuk kenakan GL.

Aku memanggil semua untuk berbincang di bilik mesyuarat. Aku tahu ini melampau tapi GL sudah melebihi batas kesabaran yang kami mampu tahan.

Hampir seluruh malam kami kerjakan plan serangan terhadap GL. Dah seperti nak perang. Aku pun akhirnya berpuas hati. Nampaknya kali ini memang mampus lah korang GL. Api dah membarah.

Keesokkan harinya, aku lebih semangat ke sekolah. Sebab, hari ini merupakan hari sukan negara dimana seluruh pelajar dikehendaki berlari merentas desa selama sejam di berdekatan sekolah sahaja

Baju black white lines long shirt adidas aku kemaskan di baju seluar hitam white lines bersama kasut Adidas Pink Purple Galaxy dipasang di tubuh aku.

Aku menuju ke bilik khas FG kami. Dah sebulan kami tak guna selepas kejadian masalah disiplin berdekatan sini. Kad akses aku geserkan pada tempat kad mengakses atau yang kami sebut sebagai 'MEOW'. Pasal setiap kali kad diakses bunyi kucing akan berdering.

Beg aku humbankan ke sofa empuk. Telefon bimbit yang berada dalam poket aku ambil lalu membuat panggilan serentak kepada FG yang lain.

Setelah menunggu selama 10 minit, satu persatu ahli FG masuk kedalam bilik khas diorang itu. Aku pun mulakan perbincangan yang akan kami lakukan hari ini

Dah lama aku tak buat hal-hal begini. Tiba tiba telefon aku berdering minta diangkat aku pun terus menjawab lalu mendekatkan speaker pada telinga

"Hello Ariana. Maaf kalau menganggu tapi ini hal penting. Madam Black dah arahkan untuk semua Leader Ajen untuk berkumpul di Institut Spy School Empire. Katanya ada hal penting yang mahu dibincangkan" kata Haykal merangkap sepupu aku yang paling rapat

"Ok lah nanti aku beritahu FG yang lain. Aku ada hal ini. Bye" ujar aku lalu mematikan panggilan.

"Psst apa hal?" Soal Lina

"Nothing just esok kita semua dipanggil kembali ke Institut untuk berbincang entah aku pun tak tahu" terang aku.

Semua mengangguk lepas itu aku pun mengambil beg yang di sofa tadi lalu keluar kembali ke kelas memandangkan tak lama lagi pembelajaran akan bermula.

Sepanjang aku jalan di kawasan koridor, ramai yang kelihatan terkejut dan takut. Apatah tak nya, aku yang ceria bertukar dingin sekelip mata. Aura jahat itu jangan cakap memang boleh menggigil sehari semalam

"Ceh acah pengawas sangat. Aku yang pengawas ini tak adalah sampai nak malukan orang. Eww low class sangatlah" sindir Raisyah aka musuh ketat aku juga selain GL. Dia ini semua benda tentang aku dia tak suka.

Beberapa kali juga aku kerjakan dia tapi still nak melawan. Alah dia belum kena yang parah lagi memang mampus dia tu.

Aku buat buat tak dengar lepas tu duduk ke tempat duduk aku. Kepala aku beralaskan tangan akhirnya terlelap nyenyak. Raisyah yang membebel pun aku buat belut sejak.

Namun tak aku sangka, dia bolehnya simbah air sebaldi kat aku. Ini memang menaikkan kemarahan aku. Habis basah kuyup aku dengan beg aku.

"Kenapa enak mandi. Meh aku tambah" perli Raisyah yang ingin mengangkat baldi lagi. Kau memang menempah nama ke Neraka aku Raisyah.

Pang!

Belum sempat dia angkat baldi aku tampar dia lalu menarik rambutnya. Aku heret biar dia malu hinggalah ke loji kecil bersebelahan tandas sekolah. Aku pun angkat dia yang bermuka takut itu. Sekarang baru nak takut.

"Kau tahu kan apa yang terjadi kalau kau cari masalah dengan aku. Kesesalan berganda." Perli aku. Lepas itu sekali tolakan kepada. Fushhh. Berenang dia di taik segala najis berendam

Puas hati aku. Semua yang menonton kelihatan takut termasuk GL. Aku sempat senyum sinis kearah diorang. Pucat dah muka. FG yang lain senyum kemenangan.

Kau belum tahu kalau Ice Princess ini kalau bertindak macam mana. Kelihatan Raisyah yang terkepoh kepoh ingin berenang keluar dari tempat najis itu. Semua rakannya tak berani mendekatinya.

Baunya masyaallah.

"Seronok berenang atau nak lagi?" Sindir aku. Cepat cepat Raisyah menggeleng kepala ketakutan. Kalau baru sedar yang kau bermain dengan api ini.

Aku pun dengan langkah ku ke kelas. Puas hati aku belum tercapai hingga GL pun kena nasib yang lebih teruk.

Di kelas aku sekadar berdiam diri memandang ke luar tingkap. Banyak juga suara sumbang yang mengata aku namun aku buat pekak je. FG yang lain pergi berehat di bilik khas. Tinggal aku dan Aleeya sahaja di kelas.

Meja aku di tepuk kuat lalu.

Pang!

Semua terkejut termasuk aku. Kenapa dia tiba tiba menampar aku. Oh yah. Dialah ini KAKAK kepada RAISYAH. Aku senyum sinis. Lalu menamparnya balik sekuat mungkin.

Bibir merahnya mengeluar darah. Aku pun ketawa sinis. Dia kelihatan bengang cuba berdiri kembali.

"Kau berani nak kacau adik aku sampai begitu memang kau sial lah" marah dia. Mukanya merah menahan marah yang teramat.

"Kenapa kau nak kena juga ke Tengku Diana Afiqah?" Soal aku yang baru membuat dia berasa takut. Dengan muka takut dan malu dia kembali ke tempatnya namun aku belum puas.
Air warna yang kotor dibelakang kelas aku ambil lalu fushh kita siram ke kakak dia pulak. Habis baju yang putih bertukar warna kegelap-gelapan. Aku pun senyum sinis lalu mencengkam pipinya.

"Kau main dengan api. Kau akan dibaham" sejurus aku berkata bergitu tiba tiba tangan aku ditarik belakang dan sekali lagi.

Pang!

TBC

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅Where stories live. Discover now