Part 32

2.4K 91 3
                                    

"Berhenti!" Teriak jejaka dihadapan pintu. Psst jejaka idaman MALAYSIA kot. Kelihatan Hafiz yang datang melepaskan tangan Ariana daripada menggenggam tangan Shamirah.

"Sayang. You tengok apa yang diorang buat kat I. Sakit sangat" gedik Shamirah masyaallah. Nak meleleh taik telinga dengar. Si Hafiz ini pun melayan juga gedik Shamirah.

Yang FB memandang kitaorang tajam ini kenapa?. Macam nak baham kitaorang je.

"Kenapa kau kacau makwe aku? Dah puas hidup?" Sinis Hafiz berkata sambil memandang tajam kearah Lina. Mata Lina jangan kata, dah berkaca tinggal pecah sahaja.

"Kau kenapa backup si langsuir ini tiba-tiba?. Kau tak tahu jalan cerita jangan nak judge orang terus. Dahlah menyibuk hal orang datang pun tanpa salam." sindir Lina. Fuh dah keluar Violence Smile Princess nya. Kau jangan macam-macam sekali dia sengat kau memang kesannya sampai mati kau ingat

"Kau tak payah nak baik sangatlah. Aku tahu kau tu pembunuh. Kalau pembunuh buatlah gaya pembunuh lah. Jangan nak sok alim sana" perli Rafiqal sambil memasukkan tangannya kedalam poket seluar. Acah macho lah sangat

"Kau beruk atau setan. Menyibuk lepas itu perli orang. Low thinking sangatlah. Kebudak-budakkan" Sindir Asniza sambil senyum. Senyuman Sinis. Dia ni kalau bertukar jadi Killer Smile Princess. Memang terkencing kau kalau dia senyum serupa semua ketakutan kau.

"Aku ke korang yang low thinking asik nak bergaduh je. Macam BUDAK-BUDAK" perkataan 'budak-budak' sengaja ditekan oleh Lukman sambil matanya memandang sinis ke Aleeya.

"Kitaorang ke korang yang budak-budak. Datang dengan muka acah gangster lepas tu satu hapak pun tak tahu jalan cerita menjudge orang. Sedar juga diri tu diperbuat daripada tanah jangan juga mempamerkan diri sebagai langit" perli Aleeya kau salah anggap yang dia ini mudah mengalah. Laser Smile Princess

Nampaknya memang cari nahaslah FG dan GL ini. Kau dah menghidupkan makhluk yang selama ini tersimpan sampai hari ini. Kau dah hidupkan Devil Queen dalam diorang FG yang dulunya digeruni murid sekolah dan guru. Ketua Ice Killer Princess aka Ariana antara yang paling ditakut. Sekali kau buat salah kat dia, alamatnya memang selamat datang ke neraka

"Aku tak pernah pun suruh korang datang sini. Dah Shamirah cari pasal kat aku memang nahas lah dia. Korang jangan ingat kitaorang boleh ditindas sesuka hati. Mungkin kau belum apa maksud sebenar FLOWERGIRLS. Kau berhati-hati saja pasal takut api ini boleh membaham korang sampai dijemput ajal" kata Ariana dengan nada dinginnya.

FlowerGirls keluar dari kelas dengan aura gelapnya. Sempat dilanggar bahu FB dengan Shamirah. Tersungkur kelima diorang menyembah lantai. Kau belum kenal maksud Malaikat Maut FG. JUST WAIT AND SEE sama ada kau selamat atau tak.

Budak-budak yang lalu di koridor cepat-cepat memberi jalan kepada Devil Queen diorang. Takut memang. Aura kejahatan itu boleh sampai ke tangkal hati dirasa. Seram macam mimpi ngeri korang

Sempat Aleeya menjeling Diana yang takutkan disitu. Lemah lutut rasanya dijeling oleh Laser Princess.

Rooftop menjadi tempat sasaran melepaskan tekanan. Sesampai di Rooftop, alangkah terkejut apabila Irfan dan Qaisara yang bermesraan macam sepasang couple. Memang pemandang itu mampu mematahkan hati si dingin.

"Kalau buat zina jangan kat sini. Takut nanti ada yang mengandung baru menyesal" perli pedas Ariana sambil memandang kearah lain. Takut tak dapat tahan untuk menangis depan diorang

"Kau mengacau je. Aku tahu kau jeles pakwe kau aku rampas" sindir Qaisara. Langkah maju Ariana menakutkan jiwa Qaisara. Dah pucat muka baru nak takut. Baru berjalan setapak dah takut.

Irfan dengan riak dinginnya menarik tangan Qaisara lalu melanggar bahu Ariana dan turun.   Hati Ariana jangan cakap memang sakit berderai sekarang. Macam kena hiris dengan pisau yang teramat tajam. Air mata yang ditahan luruh ke pipi lebat.

Aleeya dan yang lain segera berdekatan dengan Ariana. Luruh hati mereka melihat kawan karib nya menangis kerana lelaki jahanam itu. Maut menunggu mu FB dan GL

"Kenapa semua ini berlalu pantas, aku tak sanggup lagi. Semuanya hancur sekejap hanya kerana fitnah itu. Aku akan pastikan FB dan GL takkan lepas dari genggaman dendam aku." Kata Ariana dengan wajah psycho nya.

"Tak apa. Kitaorang selalu akan sokong kau. Aku dengan yang lain aku tolong menjatuhkannya diorang tu. Hanya sekejap yang diperlukan untuk diorang memahami dark side kita." Ujar Aleeya.

"Aku nak diorang sengsara perlahan-lahan hingga aku puas" kata Asniza

Lina mengangguk kepala. Dari tadi dia cuba menahan kesedihan. Sanggup Hafiz berlaku sedemikian dihadapannya. Tak sangka lelaki yang dia puja merupakan binatang yang jijik.

Hari pun semakin gelap. FG turun ke kelas mengambil beg. Terkejut sekali lagi, meja yang tadinya elok bertukar menjadi conteng hinaan. Aku tahu kerja siapa ini. Kalau nak menconteng pun janganlah guna colour blink-blink. Sah GucciLadies yang buat. Memang tiada yang lain

Beg aku terasa berat seperti ada sesuatu didalamnya. Aku pun buka lalu melihat kedalam. Tiga ekor katak yang berlendir membasahkan buku-buku latihan dan teks. Kesabaran memang sampai ke maksimum. Nasib semua orang dah balik

"Gais, GL memasukkan katak kedalam beg aku" lancar je Ariana kata sambil mengeluarkan katak-katak itu. Aku rasa dah masanya untuk menyedarkan diorang.

Qaisara P.O.V

Aku yang elok menonton wayang kegemaran aku terhenti akibat bunyi loceng dari pintu rumah. Aku pun buka pintu namun tiada orang diluar. Kelihatan kotak kecil yang berwarna merah terang dihadapan ku. Aku pun mengambil hadiah itu lalu menutup pintu

Kotak hadiah itu aku bawa ke dalam bilik lalu meletakkan diatas katil. Bau hadiah ini lain sikit. Aku pun dengan hati tak sabar membukanya mungkin dari fans atau Irfan yang memberikan.

Aku terkejut dan jijik. Tiga ekor katak mati dan sekeping kad berlogo tengkorang bermahkotah berlian disiring bangkai katak itu. Aku pun cepat-cepat mengambil kad itu lalu membuang bangkai katak di tong sampah dapur.

Kad itu bertuliskan. 'Welcome to Hell' dibelakangnya. Memang nahas lah kali ini. Tiba-tiba telefon aku berdering menandakan chat masuk. Aku pun buka. GL yang lain pun mendapat habuan yang sama seperti aku namun berlainan warna. Shamirah mendapat warna Hijau gelap, Diana pulak hitam gelap dan syazana mendapat warna biru gelap. Semuanya gelap kecuali aku yang mendapat warna merah terang dan bertuliskan ISP dibawanya.

Aku rasa maut semakin hampir.

TBC

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅Where stories live. Discover now