Part 37

2.4K 107 4
                                    

Wajah itu. Wajah yang pernah bertakhta di hati namun wajah itu juga yang pernah menghancurkan kepercayaan aku terhadap kaum adam. Ya, dia Aidil. Bekas raja di hati ini. Ceh ayat tak boleh blah. Joke joke.

"Hai" sapa Aleeya dingin. FB dan Aidil yang tadinya sibuk bercerita memandang hadapan lepastu sinis. Well, FG tabahkan lah hati. Biarlah diorang judge kau tanpa menyiasat asal usul cerita.

"Pehal datang sini? Tak malu ke?" Perli Lukman sambil memandang remeh kearah Aleeya. Aleeya yang hanya menahan perasaan amarah dan sedih hanya mampu bersabar.

"Salah ke sesama umat Islam bertegur sapa ataupun kau ini kafir" perli aku. Kan dah keluar. Aidil yang seakan terkejut. Yelah, daripada perempuan yang ayu bertukar menjadi dingin sedingin iceberg kutub selatan dan utara.

"Setahu aku orang Islam takkan bunuh saudara sesama islam dia yang lain" balas Irfan mematahkan hati aku. Sanggup dia kata aku pembunuh. Biarlah dia dibutakan dengan dusta dahulu. Aku nak dia teramat menyesal kemudian hari.

Aidil yang agak kebingungan dengan pelbagai soalan di hati hanya mampu berdiamkan diri.

"Aku rasa dosa orang yang memfitnah lebih teruk daripada dosa orang membunuh" sindir aku. Senyuman aku ukir. Senyuman sinis.

Bahunya aku tepuk lalu membisikkan sesuatu. "Neraka kirim salam bro"bisik aku lalu kami pun meninggalkan mereka dengan hati yang sedikit terluka.

FB DAN AIDIL P.O.V

Aidil yang sedar terus menyoal soalan yang terbuku dihatinya. "Bro, kau apa mengena dengan Ariana?" Soal aidil.

"Macam macam kau kenal dia?" Soal Irfan kembali

"No, Ariana itu ex girlfriend aku. Kitaorang putus sebab dia kantoi aku ada skandal dengan perempuan lain. Serius time tu aku sangat menyesal lukakan hatinya. Aku cuba dapat dia kembali namun dia dah pindah. Tup tap tup tap jumpa harini. Tapi dia dah berubah. Semakin dingin" terang Aidil. Irfan yang berkerut dahi terus meminta kepastian daripada Aidil. Memandangkan Aidil seperti tahu akan masa lalu Ariana.

"Aku nak tanya ini. Soalan ini agak serius. Aku nak tahu, betul ke Ariana bunuh Isya?" Soal Irfan dengan nada serius sama seperti yang lain. Aidil yang agak terkejut lalu menjawab.

"Bukan!, Isya mati dibunuh. Isya dahulu salah satu ahli FG yang paling rapat dengan Ariana.  Diorang dah macam adik beradik. One day tu, FG diculik then dibawa ke satu tempat ini. Disitu lah Isya terkorban akibat menyelamatkan Ariana. Tak sangka orang fitnah Ariana. Bro, untuk pengetahuan kau Ariana dah banyak kali hatinya terluka namun dia tahan. Tapi mungkin kalau hal Isya ini dia takkan dapat tahan lagi." Kata Aidil. Irfan yang terkejut terus diselaputi rasa bersalah terhadap Ariana. Yang lain pun turut merasa bersalah

Dari jauh FG mendengar perbualan mereka terus menghembus nafas lega. Akhirnya FB dah sedar akan kesalahan yang takkan pernah akan dimaafkan oleh FG.

Dah tiba masanya untuk mereka pergi meninggalkan Malaysia untuk sementara waktu.

note:lagu segalanya by Haqiem Rusli untuk menambahkan feeling.

Author P.O.V

Sesampai di rumah kami terus menyusun pakaian lalu meletakkan ke dalam kereta. Selesai sahaja mengemas aku terus berjumpa dengan ummi.

"Ummi, Riri dah nak balik. Assalammualaikum" aku menyalam tangan mulus ummi lalu kembali ke kereta.

Dah rasa penat untuk menangis nasib diri ini. Terasa seperti dah tawar hati. Sungguh aku tak percaya. Baru sahaja aku merasakan bahagia datang bala.

Sesampai sahaja dihadapan KLIA aku terus meletakkan kereta. Beg bagasi di bonet kereta aku keluarkan satu per satu. Dihadapan kaunter aku terus membeli ticket untuk empat orang

Aleeya,Lina dan Asniza yang seperti orang lesu penat dengan hati yang disakiti hanya duduk di kerusi menunggu. Demi mengobati hati yang sakit ini, aku pergi ke kedai coklat. Beberapa coklat kegemaran aku beli lalu kembali ke tempat duduk.

Diorang yang tadinya murung bertukar gembira. Perempuan hanya akan terubat dengan manisan. Coklat Daim dan Cadbury memang dah lama jadi kesayangan aku.

Sejurus sahaja pengumuman dilaungkan, kami pun terus berdiri lalu menarik beg bagasi bersama ke hadapan kaunter perlepasan.

Tiba tiba aku terasa tangan aku ditarik ke belakang. Aku terkejut. Irfan yang seperti menangis dihadapan aku. Hati ini pun rasa nak menangis juga. Namun apa kah daya kalau dah tawar hati.

"Sayang please jangan pergi. Tolonglah. I never could live without you by my side. So, please stay for us. Irfan nak minta maaf dengan semua yang berlaku. Memang Irfan salah. Tolong maafkan sayang" redup pandangan nya memandang aku. Air mata yang bergenang bila bila sahaja boleh jatuh. Matanya yang merah itu aku pandang mendalam. Memang kelihatan dia teramatlah menyesal.

"Saya dah maafkan awak. Tapi itu bukan maksud saya boleh menerima awak kembali. Kelakuan awak memang cukup menghancurkan hati saya Irfan. Saya pun manusia mempunyai hati dan perasaan. Mungkin sampai sini sahaja hubungan kita Irfan" kata aku menahan sedih dihati. Tangan aku yang dipegang aku tarik lembut.

Maafkan saya Irfan. Saya memang dah tawar hati dengan awak. Aku memandang kebelakang kembali. Kelihatan Irfan yang terduduk lemah hanya mampu menyesal dengan tindakannya. Dikalau dia boleh mengundurkan masa sungguh akan dia jaga hati permaisuri keduanya ini.

FB dan FG yang lain hanya memandang simpati dengan kedua leader mereka. SELAMAT TINGGAL MY FIREBOYS. Dengan langkah lemah aku terus kedalam kapal terbang. Tak mampu nak memandang dia lagi.

"Kalau kita berjumpa lagi di masa hadapan. Janjilah yang awak akan milik saya. Maafkan saya Sayang" kata perpisahannya untuk terakhir kalinya. Semoga Allah memanjangkan jodoh kami. Amin.

Sepanjang perjalanan ke England, fikiran aaku hanya terisi dengan wajah kacak Irfan. No, Ariana kau kena teruskan hidup. Ingatlah semua kata cacian hinaan yang dia pernah beri kepada kau. Dia sendiri yang buang kau daripada hidup dia. Jangan jadi pengemis yng meminta kasih sayang daripada hak orang.

'AKU KENA MOVE ON' bisik Ariana kepada dirinya sendiri

TBC

OK TAK PART INI? SORRYLAH KALAU BUAT PART SEDIH2 INI. ALAH SEKALI SEKALA. BTW JANGAN LUPA VOTE YAHHH. SARANGHAE READER. BYEEEEE

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅Where stories live. Discover now