Part 47

2.6K 114 2
                                    

Media: Along at Ku Palace

Rasa tenang dapat menghirup udara segar. Boleh dikatakan bau embun di pagi hari. Sejuk mencengkam tubuh namun tidak menghalang aku untuk memberi kesihatan tubuh badan. ?

Pagi ini aku mulakan dengan joging di kawasan hutan. Tidak terlalu jauh kedalam hutan. Nasib aku mengenakan jaket tebal kalau tak memang mati beku aku.

Ku Palace ini macam Castle abad roman campuran british (pandai pandai korang lah bayangkan macam mana) Dikelilingi hutan dan tasik yang cantik. Air Pancur fountain besar berpatung roman god zeus,hades dan poseidon tepat dihadapan pintu gerbang masuk ke Ku Palace.

Nak tahu kenapa Ku Palace berada di London. Kerana keturunan kami merupakan keturunan tertinggi kedua selepas Queen Elizabeth. Moyang kami sengaja membina istana Ku Palace di bahagian pendalaman agar menambah privasi persekitaran.

Reka bentuk Ku Palace yang diilhamkan gaya greeks dan british. Setiap sudut hall of Palace akan ada patung Greeks manakala di seluruh kawasan bilik akan dihiasi dengan gaya british Victoria.

Pintu Gerbang juga diukir khas dari internationally artworks designed. Boleh dikatakan Ku Palace ini merupakan salah satu tempat terindah di dunia selepas Taj Mahal. Namun kawalan ketat melarang pelancong atau mana pihak yang tak berkenaan masuk ke kawasan Ku Palace.

Aku beristirahat seketika di salah satu kerusi batu berhadapan taman belakang Palace cuba mengambil nafas sebelum mengambil selfie lalu mempost di laman sosial. Tak sampai 5 minit dah beribu likes dan puluhan komen.

FG_Leya:Acah balik palace tak bertahu. Jahat
FG_Linaaa:Damn girl❤
FG_AsAd:OMG. Tak acih..

Aku geleng kepala jelah layan minah ini. Dah aku beritahu diorang tapi diorang buat tak layan je aku cakap asik layan phone je. Padan muka. Baru sahaja ingin bangun dari duduk tiba tiba bunyi nofication masuk

Baby Boy(Irfan)❤

-Sayang kat mana?
*Saya kat hati awak. Cia cia cia
-I seriously sayang
*saya kat palace. Ada family reunion
-Sampai hati sayang tak ajak Irfan ikut?
*Next time ok baby booo
-Yelah take care sayang. Muahh. I love you❤
-i love you too. K bye

------------

Aku mengenakan dress ala cinderella namun style moden. Dress labuh berwarna blue sky dengan kasut heels lut sinar. Dah macam cinderella sebenar. Letakkan sedikit penyeri wajah. Rambut sengaja dibiar tak berikat dan diletakkan crown sebenar diatas kepala.

Aku menyuruh along untuk mengambil gambar aku. Along kelihatan freaking handsome dengan pakaian lengkap dia. Like my prince charming.

Tak mengambil masa lama meng upload gambar itu di instagram, facebook dan juga twitter. Biasalah hot stuff famous sekejap je dah berjuta likes. Lagi lagi berdarah royale.

Dengan atitute yang sopan dan tertib, aku dan Along turun ke Hall beriringan. Di hall kelihatan nenda senyum manis kearah kami berdua. Dihadapannya aku mencium tangan tua itu diikuti along.

I miss nenda so much. Aku memeluk erat tubuhnya. Masih tersisa rindu di hati namun ditahan dahulu. Hanya keluarga aku, keluarga Haykal dan Nenda sahaja yang tinggal bagi keturunan Ku St Andrew.

Yup. Sekolah International Glory St Andrew milik keturunan kami namun cuba dirampas oleh keluarga Qaisara. Mereka belum kenal siapa keturunan Ku St Andrew yang sebenarnya.

Acara reunion dimulakan dengan tea time dan diikuti makan beradab(?). Semua senyap ketika makan kerana itu merupakan adab makan di Ku Palace. Ini bukan sebarang istana, ini istana Raja dan Ratu keturunan tertinggi. So adab dan disiplin diutamakan.

Selesai makan aku terus keluar ke laman taman. Rasa tak sedap hati. Aku terus mengambil iphone ku. Nama Baby boo terus aku menekan untuk membuat panggilan. Beberapa saat kemudian terdengar suara jejaka itu.

"Assalamualaikum irfan gantang" nada manja itu sengaja untuk mencuit hati sang kekasih.

"Walaikumsalam" nada Irfan seperti tengah menahan amarah. Perasaan ingin tahu menguasai hati gelisah ini.

"Hey, what's wrong?. Are you ok?" Soal aku. Kedengaran dengusan kasar di hujung talian. Kerutan di dahi semakin menjadi jadi.

"It okay" pendek sahaja dia jawab. Namun aku sedaya upaya menahan geram

"You can talk to me. I good listening" pujuk ku.

"Aku tak tahu lah kenapa kau sanggup buat begini kat aku. Kau tahu kan aku sayangkan kau but ini yang kau balas kat aku?" Aku terkejut. Cepat sahaja panggilan berubah kepada aku kau.

"Cuba irfan cakap betul betul. Jangan nak tuduh melulu je" kata aku yang tengah mahu marah.

"Berani kau yah curang kat belakang aku betina murahan. Kau fikir aku tak tahu ke kau rapat dengan jantan lain kat belakang aku. Memang engkau betina ****. Kenapa aku bodoh sangat boleh jatuh cinta kat kau" amarah aku sudah mencapai limit nya. How dare dia cakap aku murahan. I hate you Irfan.

"Apa kau kata aku murahan?. Kau ada bukti ke?" Soal aku sinis. Dia mematikan panggilan seketika. Masuk nofication mesej daripada Irfan. Gambar itu. Gambar aku dan along kat airport sambil berpelukan. (Part 46)

Aku tak mengambil masa lama terus menelefon dia kembali.

"See, I got proof murahan." Sinis je dia cakap aku murahan.

"Kau terlalu cepat judge aku Irfan. Disebabkan perangai setan kau ini aku jadi tawar hati dengan engkau. Btw jantan yang aku peluk itu abang aku." Lancar je aku balas dia cakap.

"What?? So..rry sa..yang. i totally sorry. Ada orang kata yang sayang curang that why I marah. I sorry. Please" suara serak basah tangis dapat aku dengar.

"Maaf aku tak murah macam yang kau hina. Kata hinaan kau lukai aku. Tak mudah aku maafkan kau." Aku terus mematikan panggilan. Berkali kali iphone ku berbunyi menandakan panggilan masuk. Aku ego dan marah.

Aku tahu ini semua kerja siapa. Siapa lagi kalau bukan that bitch. Tengku Qaisara. Memang dia tak takut lagi kat aku. Disebabkan dia aku merasai perasaan paling aku benci ini.

Dia memang tengah bermain dengan maut. Dia fikir aku tengah play around dengan dia. She wrong. Aku akan pastikan dia merana lebih teruk dari sebelum ini.

Aku membuat panggilan kepada semua FG lalu menceritakan dari A hinggalah Z. Diorang pun tekun mendengar. Aku terus membagi rancangan untuk memperdajalkan Qaisara dan juga dengan squad nya. This Queen Devil is feedback to hell. Wait and see Qaisara sampai mana kau tahan api ini membaham kau.

TBC

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅Where stories live. Discover now