Part 24

3K 108 5
                                    

Malam ini aktiviti paling aku benci berlangsung. Jungle Tracking. Arghh dahlah nyamuk berlambak di hutan tu. Kalau mengigit tak apa tapi masalahnya kita yang menerima gatalnya.

Sedang aku mengemas tilam aku terjumpa nota kecil berwarna biru. Aku membuka lipatannya lalu membaca isi kandungan nota itu.

Jumpa aku di belakang khemah kau.

Aku pun mencapai selipar fliper pink lalu memasangkan di kaki ku. Zip khemah aku buka lalu menganjak keluar dari khemah. Aku membuat pusingan ke khemah belakang.

Kelihatan Irfan yang sedang memegang teddybear besar dan beberapa ros dan coklat. Aww so sweet. Hati ini berbunga² tapi cover muka tu. Aku senyum kearahnya dan dia membalas senyuman ku.

Semua barang yang dia pegang diletakkan di atas tanah. "Hye Ariana" sapa Irfan. Aku membalas sapanya.

"Hye Irfan. Awak buat apa kat sini?" soalku

"Saya cuma nak bagi awak ini" teddybear bersama benda yang lain bertukar tangan. Aku mengangguk lalu senyum. Senyuman Ikhlas.

"Kenapa awak bagi saya?" aku heran. Tiba² je Irfan beri aku benda² mengarut ini.

"Sebelum saya terangkan, saya nak awak buka kertas yang berada di tangan teddybear tu" aku pun mengangguk lalu memandang ke arah kertas kecil warna putih pink yang berada di tangan sebelah kanan teddybear. Pantas aku buka lalu membacanya.

Would you be my everything. Ariana?

Hati berbunga bunga sekarang ni. Macam ada rama² di hati. Aku memandang kearahnya. Kelihatan FlowerGirls dan FireBoys tengah menyaksikan kami. Irfan melutut dihadapan ku sambil memegang sejambak bunga ros merah. Aku sambut bunganya lalu mengangguk tanda setuju.

Semuanya time tu teriak mengalahkan mak pontianak. Seram gila. Dahlah malam. Aku menahan malu kena sakat oleh mereka. Aku memandang kearah Irfan. Mata kami bertembung dan aku rasa seperti devaju sekarang.

Aku pun berlalu ke dalam khemah lalu memegang dada ni. Jantung yang berdejut seperti Larian Usian Bolt. Berbunga² aku rasa. Bunga yang dia beri aku hidu kewangian nya lalu peluk erat. Semua sakatan dari luar aku buat pekak lalu menukar pakaian.

Bunyi siren menandakan guru² menyuruh kami berkumpul untuk melakukan latihan. Kasut nike aku kemaskan ikatnya di kaki ku ni. Zip khemah aku buka lalu menlangkah keluar dengan segera. Kelihatan FlowerGirls yang setia menunggu aku dihadapan khemah sambil senyum. Senyuman yang susah ditafsir.

"Dah keluar orang bahagia ni" sakat Asniza. Pipi merona membahang. Lengannya aku cubit lalu meninggalkan mereka. Malas nak layan nanti semakin menjadi² sakatan diorang tu.

Ditapak firecamp kelihatan ramai murid yang lain sedang berbaris. Namun hanya Irfan menjadi tumpuan ku. Dia melambai kearah aku. Aku pun membalas dengan flying kiss. Dia acah² menangkap kiss tu lalu meletakkan di dada sasa kanannya. Aku tersenyum riang.

Namun tanpa disedar yang Qaisara memandang aku dengan Irfan. Muncul idea jahat di benaknya. Air bandung cincau yang berada di dekatnya dia ambil lalu membawanya bersama di genggamnya. Kakinya diatur ke hadapan Ariana. Perlahan-lahan air bandung itu tertumpas diatas kepala Ariana menyebabkan dia basah kuyup. Bajunya yang tadinya putih sekarang bertukar pink. Semua terkejut termasuk FireBoys dan FlowerGirls.

"Upss tak sengaja. Alhaklum kalau diri tu murahan sama taraf macam sampah manalah orang pandang" perli Qaisara. Ariana menahan amarahnya. Genggamnya dieratkan bila² masa jer terbang kat muka Valak ni. FlowerGirls segera kearah Ariana. Aleeya yang sudah benggang lalu menolak kasar Qaisara hingga dia terjatuh diatas tanah. Asniza segera membawa Ariana ke khemahnya untuk menukar pakaiannya yang sudah bertukar warna itu.

"Kau pehal sial kacau kawan aku. Kau memang nak cari pasal lah" marah Lina. Sekali lagi semua yang menyaksikan kejadian itu terkejut. First time Lina bercakap kasar di public. Tangannya hendak dilambungkan ke arah pipi Qaisara namun sempat disambut oleh Shamirah. Aleeya yang hendak maju tapi dihalang oleh Lukman. Irfan dan Rafiqal bergegas ke khemah untuk menemani Ariana dan Asniza. Hafiz lalu melepaskan tangan Shamirah dari genggam Lina. Lina menampar shamirah sekuat hati. Bibir yang tadinya merah bertukar biru berserta belam bengkak. Muka Lina yang menahan marah itu ditenangkan oleh Hafiz.

Semua GucciLadies bergegas lari dari tempat situ. Lina dan yang lain segera ke khemah untuk berjumpa mereka. Sesampai di khemah kelihatan Ariana dan siap bertukar pakaiannya yang kotor. "Kau ok ke?" soal Lina sambil memeluk tubuh Ariana lalu meleraikannya. "Aku ok je" balas aku. Mata aku dengan Irfan bertembung. Aku pantas memandang kearah lain. Malu yang teramat. Pipi ku yang membahang bertukar merah. Perut ku disiku oleh Asniza. Senyumannya seperti ada maksud disebaliknya. Aku buat tak layan je. Tiba² tangan ku ditarik oleh Irfan. Aku tertarik ke belakang khemah ku.

"Sayang ok kan?" aku mengangguk. Sejak bila panggilan kami berubah ni?. Aku berkerut dahi. "Sejak bila kita tukar panggilan ni?" soalku. "Mulai sekarang awak panggil saya Bie dan saya panggil awak sayang." katanya. Aku pun patuh sejaklah. Kang tak mau tetap juga dipaksa. "Awak....Bie sudah makan ke?" tanya ku sekadar nak berbasa basi. Rambutnya diraut kebelakang lalu tangan dimasukkan kedalam poket seluarnya. "Belum jomlah pergi makan" katanya. Aku pun mengikutnya dari belakang

Pintu kereta Bugatti Merah milik Irfan aku buka lalu memasukkan diri kedalam perut kereta. Wangian maskulin yang menusuk ke jiwa. Kelihatan Irfan yang segak berpakaian sekolah duduk fokus memandu. "Sayang dah puas tenung muka bie?" sakat Irfan. Pipi merona merah dan membahang. 'Alamak Irfan perasan lah' desis ku. Aku melemparkan pandangan ke luar tingkap akibat malu bertentang mata dengannya. Tangan ku dipengang erat. Aku merasa suatu yang aneh mengalir keseluruh badan ku. Bagai terkena renjatan elektrik. Sepanjang perjalanan ditemani oleh suara radio sahaja. Kami berdua senyap membisu. Sesampai dihadapan Food Cental Cafe, Irfan membuka pintu untuk ku. Yalah takkan buka kan untuk hantu kot.
Tangan ku diraih dan kami berpegang memasuk cafe itu.

Late dan cappucino menjadi santapan kami berdua. Sempat juga kami bersembang kosong berkenaan peribadi like example makanan kesukaan, cita-cita, dan lain². Malam pun semakin larut. Jam tangan aku pandang sekilas menunjukkan pukul 12 malam. Aku pun kembali masuk kedalam kereta bersamanya. Entahlah, aku rasa bahagia sekarang. Wajah Irfan yang kacak itu aku pandang. Tiba² mata kami bertembung. Dengan pantas kami memandang kearah lain. Aku berdehem lalu menyuruh Irfan memulaikan perjalanan balik ke kem.

Dia mengangguk lalu memulaikan perjalanan balik dengan bismillah. Aku merasa hati ini bagai nak meletup. Aku bertenang lalu mengambil nafas panjang dan lepaskan. Sesampai dihadapan pintu gerbang kem kami keluar dari kereta. Kami mengambil haluan masing² balik ke khemah. Di khemah segera aku baring di tilam. Badan terasa lenguh dan penat sampai tak sedar yang diri ini terlelap lena.

Tbc

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅Where stories live. Discover now