Part 26

2.9K 107 2
                                    

Aku tersedar. Kepala ku terasa berdenyut denyut dan pening. Ruang yang sangat asing bagi ku sangat kecil hingga boleh nampung 2 orang sahaja.

"Nampaknya kau dah sedar. Long time no see you bitch. Dahlah aku nak kerjakan kau habis habisan." kata lelaki itu. Aku memandangnya tajam lalu hendak menuju kearahnya namun tangan ku digari dan diikat di besi besar yang berada di belakang aku.

"Dasar kau Joe. Aku pastikan kau mati ditangan ku. Kau memang tak jerak dengan aku ke ah?!." amarah ku bertambah apabila dia meludah kearah wajah flawless ku ni. Genggaman aku gempal dan sedaya upaya melepaskan gari di tangan ku.

"Aku akan pastikan kau mati dahulu baru kau boleh kau bunuh aku" ujarnya sambil mengatur langkah ke meja berdekatan. Pisau belati itu dicapai. Belum sempat dia membenamkan pisau itu di leher ku, aku segera mengambil peluang menendang perut. Gari yang berada ditangan aku sempat buka lalu menuju kearahnya yang kelihatan kesakitan akibat tendangan itu.

Pisau yang tadinya dia pegang bertukar tangan dengan aku. Mukanya yang merona itu aku iris sedikit demi sedikit hinggalah hampir separuh wajahnya dibanjiri darah. Pintu diterjah dari luar lalu dengan cepat menahan aku daripada membunuh Joe.

Asniza yang tadinya kalut menenangkan aku dan belakangku disapu lembut untuk menenangkan diri. Badan ku secara mendadak shock secara tiba² lalu aku terpengsan. Badan ku diheret oleh Lina dan Asniza ke bilik tidur.

Selimut ditarik hingga mencecah bilang dada ku ni. Kipas diperlahankan agar memudahkan haba panas hilang dari badan ku. Tuala kecil di almari sebelah closet dicapai oleh Aleeya. Lalu merendamkannya di mangkuk yang berisi air suam.

Dahi ku dituam oleh Aleeya secara perlahan takut membuat aku terjaga. Setelah semua siap mengurus aku segera mereka meninggalkan aku untuk berehat. Entah apa yang diorang bincangkan kerana aku hanya mendengar samar² sahaja dari luar pintu.

Aku pun berganjak ke katil ku. Earphone aku cucuk di iphone. Lagu Crying In The Club by Camila Cabello aku hayati dengan sepenuh hati. Aku tak sedar yang jam dinding menunjukkan pukul 3 petang.

Dengan segera aku menukar pakaian lalu mengambil kunci Swift ku yang elok tergantung di atas meja kasut. Dengan perkataan bismillah aku memecut ke lebuh raya.

Troli yang terusun itu aku ambil lalu mendorongnya ke dalam supermarket itu. Bahagian makanan basah aku tujui. Setelah semua keperluan dapur selesai aku mengatur langkah ke bahagian makanan snacks.

Sesampai disana kelihatan seorang perempuan kecil sekitar 4 tahun berusaha memanjangkan tangan untuk mencapai coklat diatas rak tinggi itu. Aku mendekati dia lalu dia tersengih peace. Aku tersenyum secara tiba² namun senyuman aku mati apabila terlihat dia.

"Kak tolong ambilkan cadbuary yang hazelnut tu" lancar budak itu bercakap. Aku pun mengangguk lalu mengambil coklat yang diinginkannya tadi. Dia tersenyum girang dan mencium pipi ku. Budak itu kembali kearah si dia. Tangannya digengam.

Aku terus mengatur langkah berambus dari situ. Airmata ku mulai bertakung bila² masa je boleh pecah. Tangan ku ditarik ke bahagian makanan snack itu tadi. Troli ku. Aku memandangnya tajam sambil memeluk tubuh.

"Kau nak apa?" kata ku dingin. Dia seakan terkejut namun cepat² mengawal reaksinya.
"Saya nak awak" ujarnya dengan nada romantik. Ew sis tak melting langsung.

"Kalau kau nak buang masa aku better tak perlu" aku mulai bergerak dari situ tapi sempat dia tahan. Aku mulai geram lalu mengangkat tangan menampar muka Irfan. Lalu aku pun kembali mengambil troli ku ke kaunter pembayar.

Sepanjang perjalanan aku hanya diam membisu. Sesampai dirumah aku terus meletak barangan di dapur daan berlari mengunci bilik. Aku berkurung dari petang hinggalah ke tengah malam.

Perlahan² aku membuka pintu, tidak mahu kejut diorang tidur. Barangan aku beli tadi sudah dikemas oleh Asniza sebelum mengetuk pintu bilik ku untuk menghantar makanan.

Peti sejuk aku buka dan coklat kegemaran aku ambil sebanyak mungkin. Dapur yang tadinya gelap gelita bertukar terang secara tiba². Terkejut beruk aku sampai semua coklat yang tadinya aku pegang berhamburan di lantai dapur.

"Apa kau buat malam² ni. Dah serupa pencuri aku tengok tadi. Kang aku ketuk pakai kuala baru jerak" marah Aleeya sambil bercekak pinggang. Aku tersengih lalu menaikkan peace.

"Alah aku craving coklat tadi tulah aku turun ambil. Janganlah marah" aku buat muka comel plus flawless aku tu. Perlahan² amarah Aleeya menurun.

"Kau tu tak sihat lagi. Jangan nak buang tabiat sana makanan yang tak elok untuk kesihatan kau tu. Better kau letak balik sebelum aku buang kat tong sampah depan rumah. Lepas tu balik nak atas tidur" bebel Aleeya. Dengan tak rela hati aku meletak balik coklat² tu dalam peti sejuk.

Muka ku cemberut masam langsung tak dikasiani oleh Aleeya. Aku sengaja menghentakan kaki tanda protes lalu pergi ke bilik.

Ipad mini aku ambil dari laci meja makeup. Apps game yang lama dah aku tak main aku buka. Terpapar logo Mobile Legends dimuka ipad. Sedar tak sedar aku dah terhanyut sampai jam 5 subuh.

Memandangkan hari ini cuti sekolah jadi bolehlah aku tidur lambat. Mata pun terasa berat dan aku menguap. Bantal kepala aku betulkan sebelum tidur.

Cahaya matahari samar² menyapa wajahku. Aku menyelat sambil mengosok mata. Selimut tebal itu aku singkir dari tubuh badan ku. Perlahan² aku atur kaki mengambil tuala yang tersidai.

Selesai membersihkan diri aku turun ke ruang tamu utama. Aku teringat akan coklat semalam terus lari membuka peti sejuk. Yeah coklat tu masih ada.

Mug putih hitam itu aku capai lalu membuat hot chocolate oreo kegemaran aku. Air tadi aku letak di dulang bersama coklat. Langkah ku atur ke ruang tamu.

Punat tv itu aku tekan lalu kembali duduk di sofa single. Rancangan yang ditayang langsung tidak menarik perhatian aku. Muka Irfan secara tiba² terpapar di minda.

'Apa yang aku buat ni terbaik untuk aku?'. Aku buntu. Hot Chocolate Oreo itu aku habiskan hanya dengan sekali teguk. Coklat Dais dan Cadbuary aku telan. Rasa manis yang aku hidamkan dapat release tention di benak ku.

Dulang kembali aku bawa ke singki lalu mencucinya. Tangan yang basah aku lap di kain diatas meja makan. Kaki ku atur kembali ke bilik. Rasa nak jalan je. Dahlah diorang lepak tak ajak aku.

Pakaian ku tukar menjadi style outfit famous. Kunci kereta aku ambil dari gantungan tempat kunci. Perlahan lahan aku keluar dari perkarangan rumah.

Cinema sesak dipenuhi kalangan remaja. Ramai juga fans yang mengajak bergambar dengan aku yang cantik ni. Well instafamous. Tiket wayang Pitch Perfect 2 aku pandang sekilas.

Sedang elok aku beratur membeli popcorn dan minuman, tangan ku direntap dan dibawa lari dari lautan manusia itu. Aku meronta untuk dilepaskan. Topi dimukanya dia buka dan alangkah terkejutnya. DIA....... IRFAN!!

TBC

SORRY GAIS AUTHOR HIATUS SEBABKAN RAYA. BTW AUTHOR SEBENARNYA BUNTU IDEA NAK SAMBUNG CERITA. DON'T FORGET TO VOTE KALAU NAK AUTHOR CEPAT² UPDATE. K BAI

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅Where stories live. Discover now