18 ❤

9.8K 923 1
                                    

Dengan kaki yang berbalut, dicapainya batang mop dan baldi untuk mengelap lantai bilik Jungkook yang basah dan bercampur dengan darah tadi. Susah payah dia hendak berjalan. Perit pada kaki, jangan dikata. Memang menyucuk. Hendak mencabut serpihan kaca yang tertanam tadi pun agak menyeksakan. Lagikan hendak berjalan.

Jung Yeon melangkah anak tangga satu per satu sehinggalah tiba di tingkat atas. Perlahan-lahan pintu bilik Jungkook dipulas. Berhati-hati dia menolak daun pintu supaya Jungkook tidak tersedar. Pantas dia mengemop lantai.

"Auw!" Jung Yeon mengaduh dan tersandar pada pintu. Kaki kanannya diangkat. Tertusuk serpihan kaca gelas pada kakinya. Menitik-nitik darah yang mengalir. Air mata Jung Yeon mula mengalir. Tubuhnya sudahlah sakit, kini semakin sakit.

Dengan berbekalkan kekuatan dan sisa semangat yang ada, dicabut kaca itu dari telapak kaki. Bibir bawah digigit untuk menahan rasa hendak terjerit. Kemudian kaca itu dicampakkan ke dalam tong sampah. Kakinya dibiarkan. Dia kembali menyambung mengemop lantai.

[COMPLETED] Frust 좌절하다 (Jungkook BTS)Where stories live. Discover now