44 ❤

10.6K 1K 32
                                    

"Jung, awak merokok?"

Hampir terlepas rokok pada bibir Jungkook apabila Jung Yeon muncul di hadapan pintu rumahnya. Tubuh yang tersandar pada pintu balkoni ditegakkan. Rokok dikeluarkan dari celah bibir, namun Jung Yeon dengan pantas meluru ke arahnya dan mencapai rokok tersebut, kemudian dicampak ke dalam bekas kaca yang ada di atas meja solek. Jungkook tercengang.

"Siapa yang ajar awak merokok?!"

"Jung Yeon, aku..."

"Saya tak suka awak merokok, Jungkook. Saya tak suka!"

"Tak, bukan macam tu. Ak..."

"Apa? Awak tahu tak rokok membahayakan manusia? Jantung, paru-paru, saluran pernafasan awak, kulit awak, awak ni kan... dah tak sayang nyawa ke hah?!"

Jungkook terkebil-kebil apabila ditengking begitu. Tetapi dia tidak pula terguris hati, malah terasa hendak tergelak sakan pun ada melihat tingkah isterinya itu.

"Kau takut aku mati ke?"

"Takutlah! Ehh.. tak.. tak. Eh... aish!" Jung Yeon hentak kakinya geram tanpa sedar. Jungkook tergelak manis sambil menunduk. Tubuh dipeluk, dia menyandar lembut pada pintu balkoni.

"Cakap jelah, kau sayang aku. Kan? Sebab tu kau tak nak aku mati."

"Semua orang sayangkan awak dan semua orang... tak nak awak mati."

"Jujur jelah. Aku tahu kau. Kau tak pandai menipu."

"Mana ada! Saya..."

"Apa? Hmm?" Jungkook tersenyum manis. Melihat wajah Jung Yeon kepanasan, comel sungguh pada anak matanya. Jung Yeon berdecit geram. Dia palingkan tubuh.

"Hei, where you going?"

Jung Yeon pejamkan matanya rapat.

"Bawah. Turun bawah."

"Untuk?"

"Tidurlah. Saya mengantuk."

"Emm..." Jungkook mengangguk. Dia tegakkan tubuh semula dan kemudian mendekati Jung Yeon perlahan-lahan. Bahu Jung Yeon disentuh perlahan, dan kemudian dia tundukkan tubuhnya separuh. Bisikkan lembut diberi perlahan.

"Temankan aku, sampai aku tidur. Boleh?"

-

Actually saya masih tak percaya yang fanfic ciput ketot ni pun ada yang tunggu baca  😂😂😂. Haih.. ni yang sayang nak pencen menulis ni. Btw, thanks guys and happy #4 in fanfiction. Luv 💕

[COMPLETED] Frust 좌절하다 (Jungkook BTS)Where stories live. Discover now