36 ❤

11.2K 917 8
                                    

"Jeon Jung Yeon."

Jung Yeon dan Taehyung menoleh serentak. Mata Jung Yeon serta-merta membulat. Terlepas sudu dari tangan.

"Excuse me, siapa ya?" Taehyung melepaskan sudu dan garfu dan menumpukan mata ke arah lelaki yang sedang berdiri memandang tajam ke arah Jung Yeon.

"I'm her husband. And I need my wife. I think I should ask the same question, who's you?"

Terdiam kedua-dua insan ini dibuatnya. Jung Yeon kemam bibir dan menolak kerusi ke belakang dan mencapai beg tangannya. Taehyung terpinga-pinga. Bengang pun ada.

"Saya kena pergi, Taehyung. Thanks for lunch." Jung Yeon segera berdiri dan beredar. Namun sempat tangannya dicekak oleh Jungkook.

"Balik dengan aku." Jungkook beredar dan menarik Jung Yeon tanpa perasaan, sehinggalah tiba di kereta. Jung Yeon dimasukkan ke dalam keretanya dan kemudian gilirannya pula masuk ke dalam.

"Jungkook, kereta saya..."

"Aku tak pernah izinkan kau keluar dengan jantan lain. Apa gunanya aku call kau tadi? Kau makan dengan orang lain, jantan lain." Jungkook hamburkan tanpa sabar. Jung Yeon mengecilkan mata dan menggeleng perlahan.

"Jungkook, saya bukan nak derhaka dengan awak, tapi kenapa baru sekarang awak nampak yang saya ni, isteri awak? Habis selama ni? Tiga minggu kita kahwin, awak layan saya macam orang asing. Bercakap dingin, tak bagi saya peluang. Awak ingat saya mampu bertahan? Hah?" Sekali lagi Jung Yeon panas hati. Ditenung anak mata lelaki ini dalam-dalam. Berani. Tiada gentar dan tidak rasa lemah macam selalu.

"Okey, aku mengaku, tu memang salah aku. Tapi, kau tak berhak nak keluar dengan lelaki lain. Aku tak suka."

"Habis awak ingat saya suka dengan perangai awak yang sekarang? Kenapa awak boleh tapi saya tak? Saya nak juga berubah. Merasa, macam mana mengabaikan suami saya sendiri. Saya nak rasa." Turun naik nafas Jung Yeon menahan rasa geram dan amarah di dada. Geram sahaja dia dengan Jungkook. Tiba-tiba berubah.

Jungkook terdiam. Dia menarik nafas panjang dan lepaskan. Jung Yeon mengeluh kasar.

"Saya nak masuk office."

"Tak payah."

"Hah? Saya ada banyak kerja nak kena buat."

"Aku kata, tak payah. So, tinggalkan. Kita balik."

[COMPLETED] Frust 좌절하다 (Jungkook BTS)Nơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ