39 ❤

11.3K 898 45
                                    

Perut jadi tak lapar bila tengok Jungkook makan macam orang dah lama tak makan. Jung Yeon masih hairan dengan perubahan drastik suaminya ini. Pelik sungguh. Lembut semacam. Tapi dia tahu, Jungkook sudah pun sedia maklum tentang hal yang sebenar. Jadi mungkin Jungkook sudah memaafkannya dan mungkin juga Jungkook mahu berbaik dengannya.

Namun dia lain. Perasaan hendak berbaik dengan Jungkook semula pudar sejak lelaki itu tidak henti-henti menyakitkan hatinya. Kenapa baru sekarang?

Jung Yeon mengelamun, sehingga tidak sedar sofa mula tenggelam sedikit dan menyebabkan dia tergolek ke kanan. Tubuhnya melekat dengan tubuh Jungkook. Terkesima seketika.

"Hei, mengelamun?" Jungkook tegur. Jung Yeon menggaru kening dan menggeleng.

"Tak."

"Habis tu?"

"Tak ada apa-apa." Jung Yeon menjarakkan tubuhnya sedikit dari Jungkook. Tetapi lelaki itu tiba-tiba sahaja menarik pinggangnya supaya semakin mendekat. Tersentak Jung Yeon. Dia cuba untuk mengawal perasaan dan egonya.

"Siapa lelaki tadi?" Bisik Jungkook, perlahan. Jung Yeon menoleh, wajah mereka merapat.

"Lelaki? Siapa?"

"Tadi.. yang makan dengan kau." Kata Jungkook lagi. Jung Yeon terkebil-kebil. Otaknya tidak dapat berfungsi dengan baik.

"Ta.. tadi ke?"

"Yes, sayang."

"Err... dia... dia writer. Saya edit book cover dia." Kata Jung Yeon. Bukan dia rasa tidak selesa, tapi dia bimbang dengan perubahan drastik ini. Nampak pelik pun ada.

"Ahhh... writer. Kenapa dia keluar dengan kau?" Soal Jungkook lagi. Jung Yeon menoleh.

"Saja? Lunch."

"Padahal kau dah tahu aku call tadi." Suara Jungkook masih lembut. Seolah sedang memujuk isterinya ini.

"Awak tak cakap pun yang awak nak lunch dengan saya. And.. sejak kita kahwin, kita mana pernah makan sama-sama." Ayat Jung Yeon menyebabkan Jungkook terdiam. Perlahan-lahan kepalanya jatuh di atas bahu Jung Yeon. Tubuh dibetulkan supaya mengiring menghadap Jung Yeon. Tubuh itu dipeluknya, dan sisi leher Jung Yeon dicium perlahan.

"I'm sorry..."

Kening Jung Yeon ternaik.

"Yes?"

"Aku minta maaf sebab dulu."

Makin berkerut dahi Jung Yeon dibuatnya. Tubuh Jungkook ditolak lembut dan wajah kacak itu dipandang.

"What are you talking about? Sorry? Awak tak tahu ke yang..."

"Hei.. hei.. hei.. I'm sorry."

"No. I'm not forgive you. I'm sorry." Dan Jung Yeon terus bangun dari sofa.

[COMPLETED] Frust 좌절하다 (Jungkook BTS)Where stories live. Discover now