55 ❤

8.8K 778 8
                                    

Jung Yeon tersenyum sendirian sambil mengelap dua pinggan kaca di dalam kabinet. Kali pertama dia rasa bahagia sepanjang bergelar isteri kepada lelaki kacak itu. Memang sebelum ini, Jungkook pernah makan apa yang dia masak, tetapi sejak kahwin, lelaki itu tidak pernah makan masakannya. Tetapi hari ini, Jungkook nampak berselera dan menyebabkan ego Jung Yeon runtuh perlahan-lahan.

Lagipun, perkahwinan mereka akan masuk satu bulan. Cerita yang sebenar pun dah sampai ke telinga Jungkook. Jadi tak ada apa-apa yang perlu dirisaukan. Hari yang baru, cerita yang baru.

"Jung Yeon, ada nampak cable USB?" Jungkook tiba-tiba meluru ke arahnya. Jung Yeon basuh tangan dan lap pada kain tuala.

"Cable USB siapa?"

"Suami awaklah..." Jungkook bersuara datar. Jung Yeon kerutkan dahi.

"Mana saya tahu. Awak letak dekat mana?"

"Saya tak tanya awak kalau saya tahu." Kata Jungkook. Wajahnya nampak sebal dan tertekan. Jung Yeon merenung wajah suaminya, dalam.

"Hei, pandang sini. Awak kenapa ni? Hmm? Ambil cable USB saya. Pakai saya punya. Okey?"

"Awak pakai handphone lain, saya pakai handphone lain. Esok saya ada meeting and now cable saya hilang, bateri saya habis. Macam mana saya nak study?" Terkeluh lelaki ini dibuatnya. Wajah gusar jelas kelihatan. Jung Yeon senyum. Nampak susah hati sungguh wajah Jungkook. Sebelum ni, tak pandai pun nak mengadu. Sekarang sejak dah berbaik tadi, manja betul!

"Okey, apa kata awak ingat, awak letak dekat mana?"

"Saya tak ingat. Faham tak?"

"Okey, okey, sabar. Tarik nafas, lepas. Jangan marah. Nanti awak stress." Perlahan-lahan Jung Yeon memujuk, lantas dililitkan tangan pada pinggang suaminya itu. Kepala didongakkan memandang Jungkook.

"Dah stress dah pun." Kata Jungkook.

"Tengok awak lagilah buat saya stress." Kata Jung Yeon pula. Dia lepaskan pelukan ringannya perlahan-lahan.

"Saya rasa saya tahu kat mana cable awak tu."

Kening Jungkook ternaik.

"Dekat mana?"

[COMPLETED] Frust 좌절하다 (Jungkook BTS)Where stories live. Discover now