BAB 45

5.5K 86 0
                                    

Hari yang ditunggu untuk family day telah tiba. Entah mengapa hati Daniel berasa resah. Perbualan telefon Dania dengan seseorang terlayar kembali di ingatannya. Pemanduannya sedikit terganggu masa ini.

"Iyalah babe. I kat sana 3 hari 2 malam je. Kenapa? Takkan dah rindu I kot. Balik nanti kita jumpa la."Daniel tidak sengaja terdengar perbualan Dania dari arah belakang. Nampak macam rancak je. 'Dah siap makan ke minah ni?'getusnya dalam hati.

"Ow, nanti I bagitau you. I tak ingat la nama dia."Dania terlupa nama chalet yang mereka akan pergi esok.

Daniel berdehem sedikit sebelum duduk semula di hadapan Dania. Dania segera mematikan talian dengan si pemanggil. Daniel hanya beriak biasa saja. 'Alamak, dia dengar ke aku cakap tadi?'omelnya sendirian melihat Daniel.

"You ni lately ni macam kurang layan I je? Ke dah jumpa pengganti I? Siapa call tadi tu? Mesra je nampak"Daniel tiba-tiba bersuara. Seperti nada merajuk pun ada. Tiba-tiba dia jadi takut dipermainkan dengan perempuan lain selepas Dhia dan Elina. Dania tergelak mendengar luahan Daniel. Ditenung anak mata Daniel sekejap.

"Alololo baby I ni. Tu kawan lama I la. Dia nak ajak reunion, tapi I cakap la I ada family day dengan buah hati I ni."tipu Dania. Daniel seakan termakan pujukan Dania yang manja itu. Dicium tangan Dania yang putih lagi wangi tu.

Tangannya masih menggenggam erat telapak tangan Dania yang sudah lena dibuai mimpi. Hampir sejam lebih perjalanannya ke chalet. Akhirnya mereka berdua sampai di sana. Pekerjanya yang lain datang menaiki bas yang sudah disewanya. Ada juga yang datang menaiki kereta sendiri dengan alasan membawa anak kecil. Daniel akur dengan kehendak mereka asalkan selamat sampai.

Dia meregangkan sikit badannya kerana terlalu letih memandu tanpa berhenti di mana-mana. Ditenung wajah Dania lagi. Mengapa Dania yang ada pada masa dia kemalangan dulu? Dania yang banyak menjaganya selama dia sakit. Hatinya sedikit berombak tatkala melihat bibir mungil Dania. Ingin sahaja diciumnya waktu itu tapi dimatikan sahaja niatnya kerana Dania sudah bergerak-gerak tanda akan bangun dari tidurnya.

"Sayang, dah sampai ke?"Dania segera membetulkan duduknya sambil melihat sekeliling.

"Dah baby, you cakap nak teman I la apa la. Lastly, you tidur. Penat I drive sorang."Dania yang mendengar keluhan Daniel segera menoleh kearah Daniel. Ya, dia terlalu mengantuk sebab malam tadi dia pulang lewat dari club. Ini semua sebab Zarul la yang beriya mengajaknya keluar minum.

"Ala baby I ni selalu sangat merajuk la lately ni. Penat ya. Jom, kita masuk bilik. I boleh urut you. Lebih dari tu pun boleh sayang."pujuk Dania sambil menggoda Daniel. Daniel hanya mampu menelan air liurnya melihat Dania yang sudah melentok di dadanya. Pakaiannya yang seksi menampakkan lagi asetnya kali ini.

"Ish you ni. Don't start it ya."Daniel menolak sedikit badan Dania ke tepi. Segera dia mematikan enjin dan melangkah keluar dari kereta. Dania tersenyum melihat reaksi Daniel dan turut keluar dari kereta. Angin di tepi laut begitu menenangkannya.

"Baby, jom! I nak tengok laut."Dania merangkul lengan Daniel menyebabkan badannya turut terdorong ke depan.

"You nak check in bila ni?"soal Daniel. Dania sudah berjalan di tepi pantai.

"Sekejap lagi kita check in ya. Ke you dah tak sabar nak I urut?"Dania sengaja menduga Daniel lagi.

"You ni. I cuma nak baring sekejap la. Nak rest."sengaja dia memberi alasan. Malas dia mahu berdua-duaan dengan Dania lagi. Dia memang penat sekarang ini.

"5 minutes ya."balas Dania lagi. Daniel hanya menurut langkah kaki Dania.

SELAMANYA MENCINTAIMUWhere stories live. Discover now