#ADBY52

181 32 1
                                    

Kaki yang melangkah itu kini diam tidak berganjak di luar pintu pagar. Diam untuk seketika, bagaikan sedang mengaut kekuatan untuk menjejak semula ke rumah yang sduah sekian lama tidak dikunjunginya itu.

Fae membuang pandangan ke garaj di sebelah tepi rumah. Kosong. Sama ada David mahupun Wendy, kedua-duanya pasti tidak berada di rumah pada waktu ini. "Tapi mungkin Auntie Rosallie ada."

Pintu pagar besi dengan ukiran motif buluh itu dipegang. Perlahan-lahan Fae menolaknya ke dalam. Dia melangkah masuk ke dalam kawasan rumah batu sederhana besar itu. 

Pada waktu yang sama, tanpa Fae sedari Hwall sedang mengintai kelibatnya yang sedang berjalan di halaman rumah dari tingkap bilik. Bibir pemuda itu meleretkan senyuman... senyuman yang penuh dengan aura the devil. Tabir langsir ditarik semula dan dia kembali berdiri di hadapan cermin. Dia memandang pantulan imejnya. Rambut spikenya dilurut-lurut ke belakang dengan hujung jemari. Wajahnya dibawa lebih dekat di hadapan cermin. Dia membelek pula wajahnya.

"Hurm, okey ke ni? Macam ada yang kuranglah," bisiknya sendiri.

Hujung jemari kanan yang sibuk menyentuh-nyentuh rambut tadi dibawa ke dagu. Anak matanya lari dari fokus ke cermin. Hwall berfikir sejeank. "Apa ek?"

Dia berpusing dari menghadap cermin. Berjalan sampai ke pintu almari. Sejenak matanya merenung tepat pada almari putih di sebelah katil itu. 

Senyuman penuh makna bergayut di bibir. Hwall bagai nampak sesuatu yang menyeronokkan walaupun belum pasti apa yang ada dalam almari tersebut.

Dengan pantas tangannya membuka pintu almari. Mata terus meneroka isi almari tersebut sebelum tangan giat menjalankan tugas memilih pakaian.

💕💕💕

Pintu tidak berkunci? Okey lagilah, tapi ini siap terbuka luas macam ni. Bahayanya. Auntie Rosallie ni memang sengaja nak mengundang perompak ke apa. Di mana dia? Fae menjegulkan kepala ke dalam rumah. Kedua-dua belah kakinya masih di luar pintu. 

Kelibat Rosallie tidak kelihatan di ruang tamu.

"Auntie! Ooo... Auntie Rosallie!!!" panggil Fae. Namun tiada sebarang sahutan daripada wanita itu. Lantas Fae tekad untuk masuk saja ke dalam rumah tersebut tanpa kebenaran tuan rumah.

Dia berjalan menuju ke bahagian tengah rumah yang menjadi pemisah antara ruang tamu dan bahagian dapur.

💕💕💕

Hwall melangkah menuruni anak tangga. Gaya maintain cool, tapi senyuman nakal masih terus menjadi hiasan wajah. Matanya pantas menangkap susuk tubuh Fae yang sedang berjalan melintasi ruang tangga untuk menuju ke dapur. Langkah Hwall diatur senyap tapi pantas pergi mendapatkan Fae.

"Dapat sergah si hodoh time ni mesti best gila." Hati the devil merancang sesuatu yang nakal untuk mengusik Fae.

Fae berdiri diam di tengah pintu dapur. Tidak tahu hendak buat apabila kelibat Rosallie gagal dijejakinya.

Tanpa sebarang bunyi, Hwall pantas membawa tapak tangannya ke wajah Fae yang sedang membelakanginya. Fae dia terpaku apabila tiba-tiba muncul seseorang yang cub anak main 'aci teka siapa saya?' dengannya.

"Kiss or die?" Suara garau itu milik seorang lelaki. 

Takkanlah dia...

Serta-merta hati Fae berdebar kencang sekencang kuda berlari. Jantung bagai nak gugur diperlakukan oleh seseorang yang dia tidak pasti siapa. Selain uncle David, siapa lagi lelaki yang tinggal di rumah ni? Lagipun kalau ikut logi, tak mungkin uncle David nak main tutup-tutup mata dengan dia. Takkanlah 'dia'. Itu lagilah mustahil!

 [C] Angel Devil Beside you |Kevhwall|Where stories live. Discover now