#ADBY70

140 26 2
                                    

Wendy mengetap bibir. Kerut kerisauan di wajahnya sangat jelas. Bersama dengan Tec, dia kembali mendapatkan keluarganya yang masih di luar ruang kecemasan.

"Dia still tak nak jawab panggilan awak?" soal Ken sambil berjalan beriringan teman wanitanya itu.

"Saya kusut sekarang, Tec. Fae tak nak jawab panggilan saya. Hwall pula..." Kata-katanya tersangkut di kerongkong apabila memikirkan tentang Hwall yang sedang bertarung dengan maut dindalam bilik pembedahan. "Saya risau..."

"Aimer, jangan banyak sangat fikir." Tec memaut tangan Wendy. Meramas-ramas dengan lembut, cuba menenteramkan perasaan gadis itu.

Dan di waktu yang sama di ruang berhampiran...

"HENTIKAN!" David bertempik di hadapan semua orang di situ. Dia sudah penat mendengar bicara tajam madam Jeonita dan serangan balas daripada osterinya.,Rosallie tentang hak ke atas Hwall.

"Sekarang bukan masanya untuk kita bertengkar. Selamatkan nyawa Hwall. Itu yang paling penting," tegas David.

"Kau tak layak untuk bersuara, Kau dalang semuanya," balas madam Jeonita sambil merenung tajam ke arah David.

"Siapa dalang? Awak punca sebenar kemalangan yang berlaku ke atas Hwall,madam!" ujar Rosallie berpihak kepada suaminya.

"Errr... encik-encik dan puan-puan."

"Jangan menyampuk waktu kami sedang berbincang." Kuasa dua orang wanita menundukkan doktor yang masih berdiri di antara kedua-dua buah keluarga tersebut. Doktor tersebut terdiam semula.

"Cukup. Perbincangan kita tamat sampai di sini." Tuan Heo bersuara tiba-tiba.

"What?" madam Jeonita nampak tidak berpuas hati.

"Biar saya dan David masuk ke dalam untuk buat ujian darah tu. Awak semua tunggu kat luar," kata Tuan Heo. Dalam sikap tenangnya dia sempat melemparkan pandangan kepada David di hadapannya.

David membalas renungan penuh makna Tuan Heo. Bagai mengundang suatu maksud hang tersirat. Perlahan-lahan, David menjatuhkan anak matanya memandang kepada Rosallie. Seterusnya satu per satu di antara mereka turut dipandang. Bermula dengan Wendy, kemudian Tec yang berdiri diam di sisi anak perempuannya itu. Tidak ketinggalan doktor yang merawat Hwall. Dan akhir sekali renungannya tumpah kepada madam Jeonita yang berwajah angkuh di sisi suaminya, Tuan Heo.

"Ini yang terbaik. Biar kami selaku ketua keluarga yang membuktikan kebenaran tentang Hwall," balas David dengan anak matanya tajam memicing ke arah wanita berkuasa yang telah mengugutnya tadi.

Kelihatan senyuman sinis merauti wajah madam Jeonita. Seolah-olah bersetuju dengan keputusan yang telah dibuat oleh suaminya serta David. Sebaliknya pula yang berlaku ke atas Rosallie dan Wendy.

"Daddy, bukan ke lagi baik kalau kita semua buat ujian darah tu? Manalah tahu kalau Wendy dan mama pun boleh tolong Hwall." Wendy mencadangkan pendapatnya, secara tidak langsung sedang menyuarakan bantahannya terhadap keputusan David dan tuan Heo.

"Abang..." Rosallie tidka bercakap panjang. Hanya merenung suaminya secara terus. Berharap agar David boleh memahami kerisauan yang terpancar di wajahnya.

"Kamu semua tak payah nak masuk campur. Biar daddy yang selesaikan hal ni."

"Ini yang terbaik. Cadangan yang sangat bagus," ujar madam jeonita. "Tiada apa yang perlu awak takutkan kalau apa yang awak dakwa selama ni adalah benar, puan Rosallie  Pevensive." Penuh nada sarkastik madam Jeonita menuturkan bahasanya sambil merenung wajah gusar yang terlakar jelas di wajah Rosallie. Riak kemenangan terus merauti wajah wanita berkuasa itu.

Setelah kata sepakat dibuat, Tuan Heo dan David pun segera mengikut doktor tadi untuk membuat ujian darah dan selanjutnya mendermakan darah siapa yang sesuai kepada Hwall yang sedang bertarung dengan nyawa saat ini.

 [C] Angel Devil Beside you |Kevhwall|Where stories live. Discover now