Bab 24

1K 9 0
                                    


"Nuqman, please! You know what I mean!" Puteri menjerit merayu. Namun Nuqman terus melangkah.

"Awak! Awak kena hormat pendirian saya. Nuqman! Listen to me!" Antara bertegas dan kecut, Puteri semakin kalut. Dia tak boleh benarkan Nuqman menyentuhnya. Tubuh lelaki itu bagaikan ada arus elektrik. Nanti dia akan hilang kawalan diri! Tapi sayang, Nuqman semakin hampir. Puteri mula berpaut kuat pada jeriji besi di balkoni itu. Seolah-olah itulah penyelamatnya. Dia terperangkap!

Sempat dia menoleh ke belakang. Mencari ruang untuk melarikan diri. Namun di sebalik jeriji itu, hanya cerun bukit yang gelap kehijauan sebelum arus Selat Bosphorus yang mengalir deras, sederas adrenalinnya saat itu.

Panik, dia kembali berpusing dan Nuqman sudah terpacak di hadapannya. Mata Puteri terbeliak. Serius sungguh lelaki ini! Hatinya berbisik, terjun saja Puteri! Namun sebahagian dari dirinya menjerit, jangan jadi gila! Oh, you can handle this, girl! He has been kind all these while.

"Look, Nuqman..." Puteri meletakkan telapak tangannya di dada Nuqman, cuba mencari jalan untuk menahannya dari terus mendekati. Dia menarik nafas mencari kekuatan. Dan wajah Nuqman saat itu... ahhh teramat menggoda!

Denyutan jantung Nuqman berdetak laju di telapak tangan membuatkan Puteri menyentak kembali tangannya. Tubuh Puteri terasa menggigil kerana terkejut. Ke-kenapa dia macam tu sekali? Nuqman merenung semakin tajam. Semakin teruja.

Mata bundar Puteri membulat ketakutan. Tangannya menarik jeriji demi jeriji, melangkah meniti di tepi balkoni dengan segala kekuatan yang masih ada. Sesaat dia rasakan ada peluang, dia angkat langkah seribu, berlari masuk ke dalam sampai habis terlanggar pintu kaca yang separuh terbuka. Sakit bahunya bukan kepalang. Puteri menyeringai.

"Ika!" Seru Nuqman, cemas. Dengan beberapa langkah panjang, dia sudah tiba ke sisi. Puteri terkejut. Pantas dia berpusing dan berlari lagi...

Namun pinggangnya lebih cepat dirangkul Nuqman dan tubuhnya terpusing ke dalam pelukan lelaki itu. Puteri terdongak memandang Nuqman, cemas Tuhan saja yang tahu. Dia memang takkan mampu melawan tubuh lelaki itu yang tinggi dan sasa. Apa yang dia mahu sebenarnya, ya Tuhan?

"Are you alright, Ika? Sakit tak?" Nuqman mengusap bahunya yang terlanggar pintu. Laju Puteri menggeleng. Nuqman mengangkat kening sambil tersenyum sumbing.

"Kenapa Ika lari? Ika takut dengan saya?" Sekali lagi Puteri menggeleng laju. Mana boleh mengaku!

"So, just let me... kita perlu buktikan yang kita tak sepadan. Saya sangat menghormati pendirian Ika. Sebab tu saya nak buktikan yang saya salah." Telapak tangannya terus mengusap lembut bahu Puteri, menghangatkan. Puteri semakin susah hendak bernafas. Jantungnya macam hendak melompat keluar. Nafas mereka berlaga.

"Nu... Nuqman! Don't! Please don't be ridiculous! Just... just accept it. You don't have to prove a thing! That's just me...!" Entah kenapa dia ketawa. Cuba membuatkan Nuqman tak ambil serius mungkin. Tergagap-gagap Puteri cuba menyakinkannya. Kepalanya semakin pening. Apa sebenarnya sedang berlaku? Kenapa Nuqman sampai jadi macam ni?

"That's the problem, girl. Bila sesuatu tu bertentangan dengan fitrah, saya perlu diyakinkan..." Nuqman separuh berbisik. Matanya tak lekang dari bibir Puteri. Telapak tangannya yang tadi di bahu kini di pipi! Puteri sudah kehabisan ikhtiar. Matanya dipejam serapat mungkin. Katakan ini mimpi!

"Relax Ika... Not even my tender touch would make your heart melt, remember...?"

Mata Puteri pantas terbuka. Mukanya pucat.

"You... you don't have to..." Dan bibirnya disentuh lembut. Suaranya yang kedengaran menggigil hilang ditelan angin yang bertiup dingin.

Malam itu Selat Bosphorus menyaksikan seorang pria memuja mawar miliknya yang dikurnia Illahi. Ciptaan Tuhan yang penuh seni dan rahsia itu ditelusuri dan diterokai. Menyentuh dan mengelus setiap kelopak yang lembut halus mulus, menghirup haruman yang menyentuh sanubari, menikmati kehangatan dan membangkitkan sejuta rasa yang selama ini menjadi rahsia kebahagiaan penghuni syurga. Idaman seluruh para mukmin!

Puteri bagaikan terbuai tak berpijak di bumi nyata. Sentuhan demi sentuhan kian melemahkan benteng pertahanannya. Awalnya dia kejang membatu diri namun naluri wanitanya tidak mendengar kata! Setiap inci tubuhnya derhaka!

Dia bukan saja akhirnya menyerah bahkan mahu terus diterokai! Darah hangat mengalir ke seluruh tubuh dan menguasai mindanya hingga jadi bercelaru. Kakinya makin lemah, tiada upaya untuk mengampu diri.

Tiba-tiba dirinya tidak lagi berdiri tapi berada dalam dukungan Nuqman. Dia hanya mampu berpaut erat di leher besar lelaki itu dan menyembunyikan wajahnya yang tadi pucat tapi kini hangat memerah.

Pintu bilik dibuka dan tertutup kembali hanya dengan kaki Nuqman. Rasa ngeri kembali menerjah datang. Kau nak menyerah, Puteri? Semudah ini? Apa akan berlaku esok? Macammana kalau kau sakit lagi? Kau sanggup? Ada suara yang berteriak keras dalam dirinya.

Perlahan-lahan dirinya direbahkan ke katil. Namun rangkulan itu tidak juga terlerai. Nuqman bagaikan semakin teruja. Segala pintu rasa kini terbuka.

"Nuqman..." Puteri cuba menghalang. Namun jari-jemarinya masih berlingkar di leher Nuqman, tetap mahu menjadikan lelaki itu miliknya.

"Call my name...!" Suara Nuqman garau meminta.

"Nuqman...!" Dan dirinya patuh menyeru. Jangan! Namun itu hanya bergema dalam dadanya.

"Ika... Ika..." Nuqman bagaikan hilang kawalan diri bila namanya diseru.

"Nuqman..." Airmata hangat mengalir tanpa dipinta. Kemahuannya dan pendiriannya kini keberantakan! Dia lelah melawan diri sendiri. Sekujur dirinya benar-benar mahukan lelaki itu. Tuhan tolonglah...

Saat dia sudah lemas tenggelam, tiba-tiba Nuqman terdiam sesaat lalu bangkit duduk di sisinya. Mengusap rambutnya yang entah bila tidak bertudung. Tangan Puteri yang masih merangkul lehernya dirungkaikan dan dikucup lembut. Puteri terpinga-pinga.

"You've melted so well... more than what I expected." Sepasang mata bundar itu terkelip-kelip tak mengerti.

"And you conquered me so well too. I was almost lost..." Bisik Nuqman di telinganya. Puteri menelan liur yang tiba-tiba terasa kelat.

"Kalau tak kerana kuatnya akal yang sembilan ni, saya tak mungkin dapat hentikan apa yang baru bermula, Ika. And what happened to your strong mind? Where does it lead you? I can take you anytime Ika, and you know that. Only my mind says that you are not ready. No matter how much I want you... but I won't. See the difference, smart woman?" Ibu jari Nuqman mengusap pipinya yang basah. Mata Puteri kini membulat tak berkerdip. Dia benar-benar tak percaya dengan apa yang berlaku. Dan kata-kata yang tajam menikam itu!

"Fitrah yang Allah ciptakan dalam diri kita suci bersih. Jangan kita keliru sebab kehendak nafsu, sayang..." Nuqman tersenyum sambil menyentuh hidung Puteri dengan hujung jari telunjuknya. Kemudian tunduk mengucup dahi Puteri lalu bangun berdiri.

"Sleep well, darling. Lesson learned, I hope...." Dan Nuqman berlalu pergi.

Sebaik saja pintu tertutup rapat, beberapa biji bantal menyusul langkah Nuqman namun malangnya hanya terhempas ke pintu kayu itu dan jatuh bergelimpangan ke lantai.

"You... you're mad! Mad mad man! God! Lesson learned? How dare you! Urghhhhh...." Jeritan Puteri hilang dalam bantal terakhir yang ditekup ke muka sendiri.

Nuqman tersenyum mendengar apa yang berlaku di balik pintu. Anak Tan Sri sedang mengamuk sakan. Hmm... boleh tahan!

Sambil tersenyum, Nuqman terus melangkah menuju ke bilik air lalu mandi dengan air yang paling sejuk yang dia pernah rasa seumur hidupnya.

MAKNA PADA RASAKde žijí příběhy. Začni objevovat