Peminat Setia

2.6K 150 23
                                    

"SELAMAT PAGI FANG!"

Terkejut Fang dengan jeritan dari 4 sahabatnya. Dia baru sahaja hendak menjejak langkah masuk ke dalam kawasan sekolah, kawan-kawan dia sudah menjerit di awal pagi ini. "Woi, korang kalau tak menjerit tak boleh ke?"

"Hehehehe... maaf Fang" kata Boboiboy sambil tersengih dekat Fang. Mereka masuk ke dalam kawasan sekolah bersama-sama tapi masing-masing rasa malas hendak masuk ke kelas. Jadi mereka duduk di bangku sekolah untuk berborak sekejap. Fang perasan dengan kehadiran seorang budak lelaki darjah 3 yang asyik mengekori mereka dari tadi lagi. Fang pada mulanya mengendahkan sahaja dia tapi dia asyik mengintai-gintai mereka sahaja dari belakang tiang sekolah.

"Wei, ada pelajar tengah intai kita oranglah" kata Fang.

"Mana Fang?" kata Yaya sambil mencari pelajar itu. Akhirnya dia nampak budak lelaki yang bercemin mata ungu yang sedang sorok di belakang tiang sekolah. "Oh, itu Rizu. Jap, aku panggil dia" Yaya terbang ke arah pelajar itu

"Apasal dia intai kita orang yea" tanya Boboiboy

"Kau nie Boboiboy, kita kan Superhero yang terkenal. Mestilah dia malu nak ambil autograph kita orang" kata Gopal. Mereka perhatikan sahaja Yaya sedang bercakap dengan pelajar lelaki bernama Rizu itu dan lalu Yaya membawa dia pergi ke mereka. Rizu nampak begitu takut sekali dengan mereka semua, tangan dia mengigil. "Ini Rizu, dia sebenarnya peminat setia kau Fang"

"PE-PE-PEMINAT SETIA FANG!" Menjerit Gopal dekat situ sampai pelajar-pelajar lain melihat Gopal. "Maaf semua... hehehehe" kata Gopal.

"Peminat aku?"

"Dey, kau tak nak ke? Karang aku ambik dia jadi peminat aku nanti" Gopal pegang kedua belah bahu Rizu, lagi mengigil Rizu. Dia sebenarnya malu, malu nak berhadapan dengan mereka semua. Rizu bukanlah seorang yang pintar seperti Fang, Yaya atau Fing. Dia bukanlah terkenal seperti Boboiboy atau Fang dan dia juga bukanlah seorang yang kuat makan seperti Gopal. "Na-na-nama saya Rizu. Sa-saya dari du-dulu lagi pe-peminat Fa-Fang" kata Rizu dengan nada malunya.

"Rizu jangan malu-malu maaa.. Fang nie bukan makan orang pun, dia cuma suka marah orang" kata Ying

"Ha ah, aku bukannya makan orang pun. Jadi kamu ikut kita orang tadi sebab apa? nak tanda tangan dari aku ke?" Rizu mengelengkan kepalanya kepada Fang. "Tak.. sa-saya cuma nak tengok abang Fang dari dekat. Sa-saya berharap sa-sangat dapat berkawan dengan abang Fang"

"Boleh, kamu boleh berkawan dengan aku. Bukan dengan aku sahaja, dengan mereka semua pun boleh" Rizu terus senyum sedikit, sifat malu dia tadi hilang kerana terlalu gembira. "Betul abang Fang nak berkawan dengan saya?" tanya Rizu. Hati dia melompat-lompat kerana terlampau gembira

"Betul" kata Fang sambil memberikan senyuman kepada Rizu. Rizu suka melihat senyuman Fang

"Terima kasih abang Fang. Terima kasih.. mesti kawan-kawan saya tak percaya yang saya berkawan dengan awak. Dia orang kata saya nie pemalu, nak cari kawan pun susah tapi saya tak nak putus asa, saya suka berkawan tapi disebabkan sifat pemalu saya, saya tidak mempunyai ramai kawan. Saya bukan macam abang Fang, ada kawan yang best-best. Semua kawan abang Fang ialah superhero. Saya pun nak jadi superhero macam abang Fang" kata Rizu yang kini bertambah lagi yakin. Dia tidak lagi rasa malu, dia semakin bersemangat dan berkeyakinan

"Dey! kalau adik nak tahu, Fang nie sombong sebenarnya. Dia mana ada kawan lain selain daripada kita orang"

"APA KAU CAKAP! KAU NAK KENA DENGAN HARIMAU BAYANG AKU!"

"hah! kan aku dah cakap, dia nie suka sangat marah orang. Tak reti nak sabar. Macam manalah adik boleh minat sangat dengan dia nie" kata Gopal yang sebenarnya dia ada rasa sedikit cemburu. "HARIMAU BAYANG! KEJAR DIA!" Terus Gopal kena kejar dengan harimau bayang Fang. Rizu tergelak melihat gelagat Fang dan Gopal tadi.

Aku Abang, Kau Adik (Season 2)Where stories live. Discover now