Tertukar

2.1K 112 12
                                    

Suasana pada pagi ini sungguh sunyi sekali kerana Boboiboy, Gopal, Yaya dan Ying duduk termenung sahaja. Mereka semua sangat risaukan tentang Fang, sudah dua hari Fang koma dan tiada perkembangan baru tentang Fang. Tok Aba rasa kasihan dengan mereka tapi bagus juga mereka risaukan tentang kawan baik mereka. Tanpa mereka sedari, Kaizo datang dan lalu duduk sebelah Boboiboy. Dia melihat mereka dengan penuh kepelikan

"Woi! korang buat apa sambil termenung macam tu?"

"Kita orang termenung sebab risaukan tentang Fang.. eh.." Boboiboy pandang ke tepi "ABANG KAIZO?! tapi apasal percakapan abang Kaizo macam Fang?"

"Hehehehe.. ini akulah!"

"FANG KE NI?! TAPI... tapi... tapi..." Boboiboy tak tahu nak cakap apa

"Aku lupa pula.. kau ingat tak lagi episode aku tertukar badan dengan abang aku" Semunya angguk dan ingat dengan episode itu "Aku tertukar lagi sekali dengan abang aku. Batu tu, entah macam mana boleh ada balik dalam kapal angkasa abang aku. Jadi, dia terus tukarkan aku dengan abang aku lagi sekali tapi yang bestnya, abang aku tengah koma sekarang dan aku dapat menggunakan kuasa dia.. MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAAAAA!" Fang tergelak besar di situ dan terus dia kena ketuk dengan periuk "Apasal kau ketuk aku"

"Maaf Fang.. hehehhe" Ochobot tergelak sedikit "Tapi bukannya kau tak ingat apa-apa ke?"

"Mengikut kata Lahap, disebabkan aku di dalam badan abang aku, jadi ingatan aku normal macam abang aku. Cuma diri aku sahaja yang tidak ingat apa-apa, kalau abang aku bangun pada ketika ini, boleh lah aku buli dia" mereka semua nampak muka nakal Kaizo "Hehehehehehe"

"Kau ni Fang, daripada kau buat benda-benda nakal.. baik kau pergi selamatkan diri kau yang tengah koma tu" marah Boboiboy "Cubalah kau betulkan keadaan daripada asyik abang kau aje yang kena buat"

"Wei, aku pernah betulkan keadaan apa.. episode mana yea.. bagi aku fikir kejap" Fang mula berfikir, episode mana dia betulkan keadaan "Hmmm.. hah! episode aku merayu kepada pengetua sekolah supaya Zakwan tak buang sekolah"

"Itu sebab kau rasa kasihan dengan ibu dia" kata Boboiboy

"Hmmmm... hah! episode aku jadi jahat.. aku pergi pujuk Rizu selepas aku jadi baik"

"Itu sebab Lahap yang terpaksa berlawan dengan kau dekat kapal angkasa. Abang kau juga yang kena pergi pulihkan kau balik" kata Boboiboy

"Ala, lepas tu aku betulkan bali keadaan dengan Rizu kan kan kan..." Mereka rasa pelik melihat diri Kaizo tersenyum-senyum seperti orang gila "Apasal korang pandang aku macam aku ni tak betul?"

"Dey! cuba kau tengok dekat cermin.. abang kau mana reti nak senyum" Ying berikan cermin kecilnya kepada Fang dan dia nampak wajah abang dia, terus dia senyumkan "Hah! menakutkan tak?"

"Seram betul aku tengok abang aku senyum" kata Fang sambil melihat lagi wajah abang dia tersenyum lebar "Tapi seronok pula aku main-main dengan wajah abang aku yang tak kacak ni"

"Cheh, boleh pulak macam tu" kata Gopal. Dia merampas cermin itu dan terus kembalikan kepada Ying

"Woi! apasal kau rampas cermin tu!"

"Sudah sudah! jangan nak bergaduh lah!" Boboiboy tenangkan kawan baik dia "Fang, apa kata kau pergi pujuk Rizu sebab dia tengah merajuk dengan abang kau lagi. Hari itu abang kau kata nak bawa dia pergi melawat kau tapi sampai sekarang abang kau tak bawak dia. Eh kejap, bukan abang kau tengah cedera ke?"

"Lahap kata, luka dekat badan abang aku sudah pulih sedikit. Ini pun dia bagi aku balik ke bumi sebab dia cakap, nanti Professor Falcon akan datang ke sini dengan ubat untuk pulihkan aku tapi aku tak tahu berapa lama badan aku nak koma tu. Rasa aku nak sepak-sepak aje badan aku tu suruh bangun" kata Fang "Hmm.. aku pergi jumpa Rizu, nanti aku datang balik" Fang terus beredar dari situ. Dia masukkan kedua belah tangannya ke dalam jaket biru abangnya. Dia berjalan menuju ke rumah Rizu, dia sebelum ini pernah pergi ke rumah Rizu cuma dia tidak pernah masuk ke dalam. Rumah Rizu tidak jauh daripada kedai Tok Aba, dia perlu hanya belok ke kanan dan dia sudah sampai di hadapan rumah Rizu yang begitu besar dan mewah

Aku Abang, Kau Adik (Season 2)Where stories live. Discover now