Part 13

1.3K 92 0
                                    

[Someone P.O.V]

Aku memandang ke luar tingkap pesawat American Airline. Melihat langit yang luas berserta awan-awan yang terapung dilangit. Cukup cantik.


Sudah 2 jam aku berada di dalam pesawat bahagian business itu. Lagi 18 jam yang diperuntukkan untuk tiba di destinasi yang dirancang.


Tiba-tiba aku terasa sepasang tangan memegang lembut pahaku. Aku pandang orang itu.


"Omma waeyeo?" Soalku pada wanita pertengahan umur disebelahku.


"Daeun-ah, are you okey, dear? Kamu nampak macam risaukan sesuatu." Soal omma dengan penuh prihatin. Aku hanya tersenyum nipis.


"Aniya, Daeun ok. Risau? Erm, sikitlah. Kan kita dah lama tak balik Korea, I feel a bit worried about the surrounding." Jujur aku jawab. Omma hanya tersenyum.


"Aigoo... nothing's gonna change, my dear. You still have him right? I'm sure he'll guide you the way like before."
Aku hanya tersenyum kecil mendengar jawapan omma.


Dia,... dah lama tak dengar khabar lelaki itu. Sihatkah dia? Apa yang tejadi padanya selepas aku tinggalkan dia? Aku harap sangat dia dapat faham apa yang aku lalui.


'Oh Sehun, walaupun aku tahu kau akan marahkan aku, aku akan tetap meraih semula cinta hati kau padaku seperti tiga tahun dulu. I miss you, baby...'

[End P.O.V]

----------

(Rumah Legasi Oh)

Sehun meningkat dagu sambil tersenyum comel kepada Luhan di ruang tamu. Matanya tidak lekang memandang wajah suci Luhan sejak lelaki itu membuat kejutan di biliknya. Dia bagai tidak percaya akan tubuh manusia dihadapannya ini merupakan abang kesayangannya yang sudah lama tidak bertanya khabar.


Luhan memandang adiknya dengan wajah pelik. Pehal budak ni? Tersengih-sengih macam kerang busuk. Kerang sengih pun lagi lawalah daripada dia ni. Getus Luhan dalam hati. Agak pelik dengan perubahan mendadak Sehun.


"Hun, asal usya hyung macam tu? Seram tau tak!" Ujar Luhan lalu menampar lembut lengan Sehun. Sehun hanya tersengih.


"Aniya~ Hun rinduww~~ tu je." Kata Sehun lalu memperbetulkan duduknya. Luhan menggeleng kecil. Dia tersenyum mendengar jawapan adiknya itu.


Sehun memang manja lebih dengannya berbanding omma dan appa. Mungkin kerana kesibukan mereka, sejak kecil lagi dialah yang menjadi tempat Sehun meluahkan perasaan. Kerana itu juga mereka menjadi rapat bagai tidak boleh berpisah.


"Aigoo~ nae dongsaeng-ah... Nado." Balas Luhan lalu mencubit lembut pipi milik Sehun. Sehun mengaduh sakit. Walaupun perlahan namun tetap berbisa.


"Nado, wae?" Soalnya kembali.


"Aisy... Kan tadi Hun kata rindu hyung? Hyung balaslah. Nado bogoshipeo nae sarangi dongsaeng-ah!" Ucap Luhan.


Sehun tersenyum malu. Jelas kelihatan pipinya membahang kerana malu dengan pengakuan abangnya.


"Adeul-ya!! Dah, dah la tu sesi meluahkan perasaan. Meh join omma dan appa minum petang!" Laung Puan Oh dari dapur.


Sejurus itu kedua-dua beradik itu berlumba-lumba ke dapur. Aih... So childish.

-------

Pendek... Mianhae..😝
Author xde idea. Sorry hambar...😞

Devilish Love | OSH (COMPLETE!) Where stories live. Discover now