Part 34

1.1K 72 2
                                    

Author p.o.v

"Awak," panggil Sowon. Untuk kesekian kalinya Sowon cuba meraih perhatian lelaki itu tapi Sehun tetap juga tdak memperdulikan langsung dengan gadis itu.

Sowon mengeluh berat. Sungguh hatinya cukup tidak tenang sekarang ini. Kepalanya pusing memikirkan kejadian yang baru saja berlaku sebentar tadi. Bagaimana dia mahu memberitahu perkara sebenar kepada Bogum dalam pada masa yang sama ingin menjaga imej Sehun? Sungguh dia terikat.

"Se..." panggilan itu terkeluar dari bibirnya. Dia perasan anak mata Sehun mengerlingnya. Lantas senyuman gembira diukir. Lengan lelaki itu yang memegang gear(?) kereta dipegangnya.

"Finally you hear me, Se." ucapnya dengan penuh rasa bahagia yang mendatang. Rasa pedih dipipi yang ditampar oleh Sehun tadi bagai hilang begitu saja. Kuat betul penangan perhatian Sehun kepadanya.

"Nama penuh aku Oh Sehun bukan Se," balas Sehun dingin. Sowon bagai ingin melompat bahagia saat mendengar suara Sehun memecah kesunyian perjalanan mereka yang hampir memakan masa sejam itu. Dengan tindakan refleksnya, dia memeluk badan Sehun yang sedang memandu itu.

"Oh my god, Se! Awak tau tak betapa rindunya saya nak dengar suara awak! Se memang..." belum sempat Sowon ingin menghabiskan kata-katanya, Sehun terus mencium pantas bibir milik Sowon. Sowon terkedu. Hampir saja dia menerima serangan jantung dengan tindakan tiba-tiba Sehun.

Kepalanya mendongak memandang Sehun yang tersengih-sengih sambil memandu. Hatinya bergetar hebat saat pandangan matanya dibalas oleh Sehun. Mulutnya terbuka sedikit seperti ingin berkata sesuatu tapi ditahan.

Sehun memberhentikan kereta dan wajahnya sengaja didekatkan pada wajah Sowon. Sangat rapat sehingga dapat mendengar hembusan nafas masing-masing.

"I miss you too, baby girl." ucapnya lalu dicium bibir Sowon sekali lagi. Sehun memperdalamkan ciuman itu sambil menarik lembut leher gadis itu agar mendekatinya. Sowon bagai mengerti terus membalas ciumannya.

Mereka mengucapkan kata rindu tanpa suara. Hanya perbuatan mereka melambangkan betapa rindu mereka bagai dipuncak. Masing-masing tenggelam dalam kerinduan mereka.

-----

Sehun menggenggam erat jari-jemari Sowon. Bagai tidak mahu melepaskan jari itu. Sowon hanya mampu menyembunyikan senyumnya. Berbunga hatinya tatkala Sehun berkelakuan seperti itu. Mungkin benar juga apa yang dikatakan oleh Kai sunbaenya, dia tidak mengenali Sehun dengan lebih mendalam. Maka dia tidak tahu didalam diri Sehun tersembunyi sifat lain yang dia tidak ketahui sebelum ini.

Sehun membawa Sowon berjalan menyusuri lorong-lorong kecil di tengah-trngah bandaraya  Gangnam. Hampir sepuluh minit juga mereka berjalan sehinggalah Sehun memberhentikan langkahnya. Dia memandang Sowon yang hanya mengikutnya dari belakang. Senyuman sinis diberikan.

"Welcome to my social world, baby girl." ucap Sehun penuh kesinisan. Sowon terpinga-pinga. Entah mengapa dia merasakan perangai Sehun berubah menjadi Sehun yang asal semula. Dia pening.

"Ap-apa maksud awak?" soalnya penuh ingin tahu. Tidak faham dengan kenyataan Sehun. Sehun tidak menjawab tetapi terus menarik tangan gadis itu memasuki sebuah kelab malam yang terdapat di hujung lorong tersebut.

Sowon terkedu. Pergelangan tangannya cuba direntap daripada dipegang oleh Sehun. Entah mengapa hatinya rasa tidak enak sedari tadi. Seperti sesuatu perkara buruk bakal berlaku kelak.

Sehun hanya tersenyum sinis saat melihat wajah ketakutan Sowon. Dia menghampirinya lalu diusap pipi Sowon dengan lembut.

"You said that you miss me. Then I want to make you miss me even more. Why not lets have a little memory in here, huh?" ucapnya penuh menggoda. Sowon terdiam. Tidak tahu mahu membalas apa. Dia menggeleng laju.

"No! Takkan! Saya nak balik, Sehun. Please, just take me home." rayunya. Sehun berdecit perlahan. Wajahnya tegang. Geram dengan kedegilan Sowon. Lantas ditariknya rambut gadis itu tanpa belas. Sowon terjerit kecil.

"Listen, girl. Kalau aku suruh kau ikut tu, ikut je la. Jangan banyak membantah. Lagipula, kau sendiri yang nak sangat ikut aku tadi. So now, just follow my lead." ujarnya dengan dingin. Sowon tak dapat berbuat apa hanya mampu menurut dan melangkah bersama Sehun memasuki kelab malam itu.

Suasana didalam club itu cukup membingitkan serta merimaskan. Juga membuykan Sowon termalu sendiri melihat aksi 'luar alam' beberapa pasangan di situ. Dia hanya tidak sangka pada pukul 10 malam, orang sudah ramai sebegini dan suasananya sungguh tidak tenang.

"Hey, girl." satu suara menyapa lalu sebuah tangan melilit elok dipinggang Sowon. Sowon terjerit kecil tanda terkejut. Dia mengalih memandang si lelaki yang berani memeluk pinggangnya. Pelukan lelaki separuh mabuk itu cuba dirungkainya.

"Stop it, mister. I'm not your girl." balasnya.

"Relax, girl. Lets dance first shall we?" ajaknya. Dia menggeleng tanda menolak. Sungguh dia tidak selesa di situ. Mahu saja dia menjerit memanggil nama Sehun.

Tiba-tiba ada lengan lain merangkuh bahu lelaki itu. Sowon pandang oranf itu dan entah mengapa keluhan lega terkeluar dari bibirnya. Sehun memberikan senyuman sinisnya dengan masih berpegang pada segelas wain.

"Junho hyung," panggilnya.

"Oh?! Sehun!" balas Junho lalu tersenyum girang. Tangannya mencubit pipi Sehun bersama tawa yang meletus.

"Budak tak cukup umur tak boleh minum wine. Nanti terbantut!" ujarnya. Sehun menggulingkan anak mata ke atas.

"It's not even a matter, oh and... Can you please let go of your hand from my girl?" Sehun bersuara. Junho mengerutkan dahi dan memandang wajah Sowon dengan lama.

"Your girl?" soalnya. Sehun hanya mengangguk bosan.

"Nice body," balasnya bersama sengihan nakal. Sehun tersenyum sinis. Nasib baik saja Sowon tidak mendengar perbualan kotor mereka.

"Yup, she is. And tonight I'll make sure she's only mine."

-----

Erm erm. Author x tau apa yg author tulis kt atas tu erm. Erm. Sorry ganggu otak suci korg.😓😮
Nah update. Kalau pening dgn crita ni, tnya author. Sorila plot dia berterabur. Author pun takde idea sgt. Kk, enjoy.

Question!
Lebih suka watak utama lelaki kekal jahat or dah insaf?

Comment&vote&read!💕

Devilish Love | OSH (COMPLETE!) जहाँ कहानियाँ रहती हैं। अभी खोजें